mycke_nu skrev:
Jag tror dom hamnar på ett ställe där solen inte skiner i personer som TS.
Du verkar ha erfarenheter av detta ,eller ?

Du får gärna kommentera pinnens vara eller inte vara ,vart den placeras PÅ BANDET mm.

Omogna kommentarer kan du väll skicka till soptippen.
 
Redigerat:
P
Detta är faktiskt ett av dom får problem som jag inte bryr mig om alls. Blir inte ens irriterad. I-landsproblem...

Men har ni läst om att det försvinner kundpinnar
http://www.dn.se/sthlm/kundpinnesvinn-ett-mysterium-for-handlare/
Detta är ett mycket större problem... Tänk det kanske finns tjuvar i butiken,.. tänk dom kanske också kommer stjäla mitt paketbröd jag har i vagnen... OjOj
 
hantverkare1 skrev:
70 eller 90talistmentaliteten om jag får be.
:)
Nej, 70 talisterna lägger upp pinnen om det behövs och gör ingen affär av att framförvarande inte gör det. Ett ickeproblem för den generationen.

Vad 90talisterna pysslar med har jag inte fattat ännu, antagligen sitter dom och slappar i någon hörna och väntar på att nästa Iphone ska släppas.
 
  • Gilla
prototypen och 1 till
  • Laddar…
TheStills skrev:
Detta är faktiskt ett av dom får problem som jag inte bryr mig om alls. Blir inte ens irriterad. I-landsproblem...

Men har ni läst om att det försvinner kundpinnar
[länk]
Detta är ett mycket större problem... Tänk det kanske finns tjuvar i butiken,.. tänk dom kanske också kommer stjäla mitt paketbröd jag har i vagnen... OjOj
Jag tror att pinnarna som försvinner blir Chemtrails.
 
  • Gilla
BiFuel och 3 till
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Jag tror att pinnarna som försvinner blir Chemtrails.
Jepp, de mals ner och fraktas i svarta lastbilar ut tillflygplatserna nattetid där de i hemlighet blandas ned i flygbränslet.
 
Västerhaninge 17 skrev:
Omogna kommentarer kan du väll skicka till soptippen.
Hela tråden är omogen!

Ut och fixa med husen istället så man får något intressant att läsa om....
 
Västerhaninge 17 skrev:
Du får gärna kommentera pinnens vara eller inte vara ,vart den placeras PÅ BANDET mm.
Du har rätt. Tråden börjar bli obehagligt OT. Vi får skärpa oss.

Det jag mest funderar på är att en del bara "kastar" ut pinnen så att den kan hamna hur snett och ocentrerat som helst. Är det verkligen OK? Andra placerar däremot pinnen med tysk precision, nästan som om de hade en inbyggd vinkelhake i handleden. Klart imponerande!

Min fråga är hur noga måste man egentligen vara för att uppfylla kraven? Är det OK om pinnen ligger en aning snett eller måste den ligga perfekt?

Sen har vissa pinnar reklamtexter. Ska texten ligga rättvänd från kassörskans/kassörens håll eller ska texten var rättvänd från köns håll? Jag lutar åt det senare men samtidigt känns det inte som om det skapar en bra arbetsmiljö för kassapersonalen. Hur gör ni andra?
 
  • Gilla
Jesca och 1 till
  • Laddar…
Jag brukar lägga den vinkelrätt mot bandets rörelserikitning, mha tysk vinkelhake. Texten blir då sas på tvärsan, från bägge håll.
Att pinnar försvinner begriper jag inte, vad ska man ha dom till utanför butiken?
 
Alfredo skrev:
Du har rätt. Tråden börjar bli obehagligt OT. Vi får skärpa oss.

Det jag mest funderar på är att en del bara "kastar" ut pinnen så att den kan hamna hur snett och ocentrerat som helst. Är det verkligen OK? Andra placerar däremot pinnen med tysk precision, nästan som om de hade en inbyggd vinkelhake i handleden. Klart imponerande!

Min fråga är hur noga måste man egentligen vara för att uppfylla kraven? Är det OK om pinnen ligger en aning snett eller måste den ligga perfekt?
Har inte alla med en fällbar vinkelhake när de handlar? Just för dessa tillfällen. Tillsammans med tumstocken kan man även kontrollera så man står korrekt parkerad i p-rutan.
 
Dags att föra upp frågan till ett högre plan (och då menar jag inte jetplan och chem-trails).

Nej Västerhaninge, skicka in frågan till Magdalena Ribbing på DN!

Så får du det rätta svaret på hur du skall göra med ett vänligt leende, och vad du bör säga med vänlig röst!
 
KnockOnWood skrev:
Dags att föra upp frågan till ett högre plan (och då menar jag inte jetplan och chem-trails).

Nej Västerhaninge, skicka in frågan till Magdalena Ribbing på DN!

Så får du det rätta svaret på hur du skall göra med ett vänligt leende, och vad du bör säga med vänlig röst!
Denna enormt viktiga samhällsfråga verkar ha diskuterats en del hos Ribbing redan:
http://blogg.dn.se/etikettfragan/2014/04/01/kundpinnehyfs/
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
klonk skrev:
Denna enormt viktiga samhällsfråga verkar ha diskuterats en del hos Ribbing redan:
[länk]
Dessutom den första april av alla dagar :D
 
  • Gilla
klonk
  • Laddar…
P
Vilket departement är det man ska kontakta för att lobba för en lag om detta kundpinne hanterande....?
 
klonk skrev:
Denna enormt viktiga samhällsfråga verkar ha diskuterats en del hos Ribbing redan:
[länk]
Det är ta mig f-n otroligt...

KnockOnWood skrev:
Nej Västerhaninge, skicka in frågan till Magdalena Ribbing på DN!

Så får du det rätta svaret på hur du skall göra med ett vänligt leende, och vad du bör säga med vänlig röst!
Det är möjligt att hon skrev nedanstående med vänlig röst,
Och vill du vara lite näbbig för att muntra upp dig själv, så kan du säga till kunden framför dig som inte lagt ut kundpinnen efter sina varor, ”gör det något om jag lägger dit den här?” och så gör du det.
men jag tycker det innehåller stänk av sarkasm eller ironi. Jag trodde Fru Ribbing stod över sådana ofinheter, men alla kan väl iofs ha en dålig dag på jobbet.

Hur som helst tror jag att vi här på BH är mer än kapabla att reda ut denna fråga själva.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Dessutom den första april av alla dagar :D
F-n, det missade jag. :surprised: Fast får man verkligen skämta om vad som helst?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.