Jag lägger upp tumstocken.
 
  • Gilla
PappasHammare och 1 till
  • Laddar…
Och vad heter den där pinnen? Kundpinne? Mittditt:are?
Känns inte rätt att kalla den på mitt Netto för pinne då den är ett upp-och-nervänt v i plexiglas med reklam inuti. Pinne... då tänker jag på trä.
 
Ett i-landsproblem!
Innan pinnarna kom, lade man kassen eller så såg bakomvarande till att det blev en lucka mellan varorna. Förekom även att kunden talade om att nu var det inga mer varor som skulle slås in!

Något som förvånar mig, är att det i större butiker alltid finns betydligt mindre pinnar, än i de små, där de sällan behövs.
 
  • Gilla
elektro
  • Laddar…
Störs man av interaktionen med sina medmänniskor kan man ju alltid handla på nätet och låta leveransen ske utanför dörren. Då kan man lugnt vänta på att budet har gått innan man öppnar...

Fast det är ju skönt att höra att så många har så lite bekymmer i sina liv att det är värt att bråka om en så trivial sak!

Min nyfikenhet till denna tråden var mest vad pinnen heter... vilket avslöjar att även jag har för lite viktigt att tänka på just nu!:rolleyes:
 
  • Gilla
bjoar564 och 1 till
  • Laddar…
Tacka vet jag självskanning, inga köer, inga pinnar, inga problem. (y)
 
  • Gilla
Korvgubbe och 1 till
  • Laddar…
Jag lägger aldrig någon "pinne"/avdelare på varubandet. Det sista jag lägger upp är påsen som markerar lika bra att nu är det slut. Dessutom ser jag till att det är ett tydligt mellanrum mellan mina varor och nästkommande. Blir det tveksamheter säger jag bara till kassörskan när mina varor är slut. Anledningen till att jag inte lägger någon "pinne" är för kassörskans skull. Ju mindre monotona rörelser sparar deras kroppar och de slipper att få ont i kroppen, och de slipper ett onödigt moment. Nu tror jag såklart inte att de får mindre ont för att just jag struntar i "pinnen", men jag tycker det känns bra för deras del. Aldrig någon som klagat. Dessutom pratar jag aldrig i mobilen när jag skall betala, lite av respekt/artighet till kassörskan.
 
  • Gilla
Thian
  • Laddar…
Om du har någon med dig som ska hjälpa till att packa varorna så skickar du med fördel påsen först, annars gör du tvärtemot vad du påstår och försvårar allting för folk och kassörska istället.
Förövrigt så uppstod kassapinnen för att underlätta för kassörskan.
 
Thomas59
Vad är det för pinne ni pratar om?
 
Varudelare eller kanske kunddelare.

Protte
 
På dom bara ingen pinne då skall dom ha stryk. Alla som får stopp på bilen ute i trafiken tutar vi på både länge och väl , knyter näven och skriker " flytta på dig "

eller??
 
Mikael_L skrev:
Förövrigt brukar jag själv, i din situation, dra ner byxorna på den framför,
Nu blev jag rädd för att det skulle komma en barnförbjuden beskrivning av vad du skulle göra med pinnen.

Men det här är en viktig fråga. Vi kanske borde skapa ett underforum kring "varupinnar" på samma sätt som det finns för el, juridik och andra viktiga ämnen.

För övrigt hörde jag på nyheterna att det tydligen försvinner mängder med sådana här pinnar. Eftersom experterna verkar finnas här i tråden kanske nån kan förklara vart dom tar vägen och varför?
 
Om du är så stressad att du inte kan vänta på en halvmeter band så får väl DU lägga upp pinnen. DITT problem YOU fix.

Problemet här är inte pinnen utan mentaliteten som gör att man inte bara lägger dit pinnen om det behövs, oavsett vem som borde göra det.

80talist-mentaliteten sprider sig. Det är någon annan som gör fel och ska lösa mina problem.
 
  • Gilla
breakman och 4 till
  • Laddar…
Självklart lägger man upp pinnen efter sig, då markerar man ju för kunden bakom att nu är jag klar...
Om kunden före inte lägger upp pinnen gör man det själv...

Något som retar mig mer är dom som tvunget skall stå så nära som möjligt kön, dom mest extrema nästan trycker på den framför för att det skall gå fortare...
Eller så ställer man sig precis bakom framförvarande i kassan när man lagt upp sina varor på bandet....
 
MathiasS skrev:
Om du är så stressad att du inte kan vänta på en halvmeter band så får väl DU lägga upp pinnen. DITT problem YOU fix.

Problemet här är inte pinnen utan mentaliteten som gör att man inte bara lägger dit pinnen om det behövs, oavsett vem som borde göra det.

80talist-mentaliteten sprider sig. Det är någon annan som gör fel och ska lösa mina problem.
70 eller 90talistmentaliteten om jag får be.
:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.