boschkenta
Har också haft ändlösa problem med leverans när UPS eller Bring kört.. ingen av dem kör i min ort, så det går till andra åkeri - TNT osv. Men sedan HK-Express tog över för Bring har det funkat galant, och hemleverans kommer när de ska osv. Innan så kom de alltid till lokala knarkfrontbutiken oavsett om man betalt för hemleverans eller ej. UPS verkar har försvunnit helt. Tänk att nästan alla våra bekymmer hade gått att lösa om vi som kund kunde välja vilket fraktbolag vi vill ha när man checkar ut från Amazon... 🙄
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
C
C cpalm skrev:
Det här visade sig vara en "lustig" artikel...
Den beställdes 2023-09-08, "skeppas av amazon" påstås finnas "I lager" och påstås kunna levereras inom 5 dagar om man betalar extra för snabbleverans och 20 dagar vid gratis leverans(!).
Nu har jag äntligen brillorna i min hand, efter drygt två månaders leveranstid!
Sista kontakten med kundtjänst slutade med "jag kommer att återkomma till dig med svar allra senast måndag", men det var förstås ingen som hörde av sig.
De kom närmast från tyskland, men det var ju uppenbarligen vägen dit som varit brokig.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Mitt paket är stannat i tullen, trodde Amazon skötte allt sånt?
Eller ska jag fylla i tulldeklaration?
 
C
nino nino skrev:
Mitt paket är stannat i tullen, trodde Amazon skötte allt sånt?
Ja, det låter konstigt om det är "fraktas av amazon", då skall de fixa allt sånt.
 
nino nino skrev:
Mitt paket är stannat i tullen, trodde Amazon skötte allt sånt?
Eller ska jag fylla i tulldeklaration?
Du ska inte behöva göra något. Om säljaren har klantat sig kan du få lösa ut paketet genom att betala tull och admin, men det får du tillbaka av Amazon i så fall.
 
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Ja, det låter konstigt om det är "fraktas av amazon", då skall de fixa allt sånt.
Nej det var nog frakt via säljare.
Får kolla imorgon kväll och begära återbetalning, sen betala in momsen
 
T
Kan bli strul när man köper grejer via Amazon där säljaren står för frakten, därför jag bara handlar saker som Amazon själva fraktar samt själva har produkten i sitt lager. Men allt detta står klart och tydligt för varje produkt men jag vet att det är många som missar detta, konstigt nog!
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Ja, jag köpte ett urverk till en klocka och tror det var en som sålde med skaplig leveranstid men det hade nog gått fortare från Kina
 
Går det ställa in prisbevakning på produkter på Amazon? Kan inte hitta något
 
V VLJ skrev:
Går det ställa in prisbevakning på produkter på Amazon? Kan inte hitta något
Ja, till viss del genom att lägga alla varor du är intresserad av i kundkorgen eller "spara till senare". Då kommer det upp ett meddelande i kundkorgen varje gång ett pris ändras. Du kan dock inte få mail utan får aktivt gå in i kundkorgen varje dag.
 
  • Gilla
Holypain
  • Laddar…
Är det bara jag som ttycker att Amazon rean var "blek" i år? Ett fåtal bra priser och dessutom plockade dom bort större delen av black friday rea utefter att veckan gick😠
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
T
T trojlee skrev:
Är det bara jag som ttycker att Amazon rean var "blek" i år? Ett fåtal bra priser och dessutom plockade dom bort större delen av black friday rea utefter att veckan gick😠
Nej, alla reor på Amazon är helt värdelösa ungefär som på alla andra ställen då också. Black Friday i Sverige är i alla fall ett skämt jämfört med USA!
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Jonas Persson
Mycket imponerad över deras funktion som rekommenderar vad man ska köpa, not...

Den är mer en påminnelse över vad man tittat på och inte varit intresserad av.

Skärmdump av Amazon.se med produktrekommendation för en SDS-Max adapter till ett verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
engs
T tank77 skrev:
Nej, alla reor på Amazon är helt värdelösa ungefär som på alla andra ställen då också. Black Friday i Sverige är i alla fall ett skämt jämfört med USA!
Ursprunget till Black Friday var att man på varuhusen ville frigöra lagret på udda utgående modeller så man kunde beställa hem det senaste inför julruschen. Så man la ut dessa udda modeller till väldigt lågt pris, men det fanns då också kanske bara en handfull varor av varje.

Det här har ju mer eller mindre helt försvunnit, eller i vilket fall drunknar, i allt annat. Fejkade reor osv.
 
  • Gilla
Silkesnusa
  • Laddar…
C
engs engs skrev:
Ursprunget till Black Friday var att man på varuhusen ville frigöra lagret på udda utgående modeller så man kunde beställa hem det senaste inför julruschen.
Är det inte lite sent påtänkt att beställa hem varor till julruschen i slutet på November?
 
  • Gilla
Cheesen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.