nino nino skrev:
Tycker det funkar bra tidigare, sen är det väl tisdag idag så det borde ju ha hänt nåt kan jag tycka
Spårar du via Amazon eller Postnords app ?
I Postnords app ska det minsta vara att de har fått en beställning för frakt.
 
Amazon appen
Fick meddelande nu att den kommer måndag ☹️
 
Cheesen
fick då kontakta Amazons kundtjänst idag... Bring har i vanlig ordning inte levererat... Förstår inte det här med deras Flex delivery, det ska väl innebära att man levererar oavsett om nån är hemma eller inte. Vi får var och varanat paket levererat till ombud istället. Har börjat ta det med Amazons kundtjänst när det händer, hoppas fler gör det så kanske Amazon börjar sortera ut fraktbolagen som inte fungerar. Sist så kom paketet hem till oss när jag kontaktade Amazon...efter att ha vilat hos ombudet ett par dar.
 
  • Gilla
  • Arg
Vardagsrum och 1 till
  • Laddar…
Har ett paket som enligt Amazon anlänt till utlämningsstället den 25 oktober men de har inte dykt upp i Postnord appen. Väntar med spänning, det börjar bli olidligt. Ska ringa kundtjänst imorgon onsdag. Tog leverans till stugan men är inte på plats längre. Blir lite långt att åka 600km för ett paket.
 
coconut
Cheesen Cheesen skrev:
fick då kontakta Amazons kundtjänst idag... Bring har i vanlig ordning inte levererat... Förstår inte det här med deras Flex delivery, det ska väl innebära att man levererar oavsett om nån är hemma eller inte. Vi får var och varanat paket levererat till ombud istället. Har börjat ta det med Amazons kundtjänst när det händer, hoppas fler gör det så kanske Amazon börjar sortera ut fraktbolagen som inte fungerar. Sist så kom paketet hem till oss när jag kontaktade Amazon...efter att ha vilat hos ombudet ett par dar.
Jag gör alltid så, kommer det inte med utlovat leveranssätt får de lösa så att det kommer hem. Senast förra veckan slutade det med att de fick göra omleverans och denna gång skicka med annat fraktbolag istället.
 
C
C cpalm skrev:
Råkade ut för en annan konstighet i helgen. En produkt som skeppas av Amazon, finns "i lager", men där man vid utcheckning får meddelandet att de inte kan få fram någon leveranstid men att man kan beställa nu så återkommer de med leveranstid senare.
Det här visade sig vara en "lustig" artikel...
Den beställdes 2023-09-08, "skeppas av amazon" påstås finnas "I lager" och påstås kunna levereras inom 5 dagar om man betalar extra för snabbleverans och 20 dagar vid gratis leverans(!). Vid beställning fick jag dock besked att de återkommer med leveranstid. Vilket blev 2023-10-11.

Sen efter en segdragen chatt med kundtjänst där jag var nyfiken på varför det skulle ta över en månad att skicka en artikel som finns i amazons lager bara för att jag valt gratis leverans, och där kundtjänst helst verkade vilja hjälpa mig med att avbeställa den så återkom de med svar från sitt "distributionsteam" att den skulle skickas 2023-09-29.

Sen 2023-10-11 fick jag ett nytt meddelande att leveransen var försenad och ny beräknad leveranstid var 2023-10-17 - 2023-11-20.

Än idag har den inte dykt upp, och än idag finns den "I lager" med motsvarande leveranstider som när jag lade ordern.
E-handelssida visar pris, leveransdetaljer, köpalternativ och produkt i lager, Amazon.
 
  • Gilla
mnils och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
C cpalm skrev:
Det här visade sig vara en "lustig" artikel...
Den beställdes 2023-09-08, "skeppas av amazon" påstås finnas "I lager" och påstås kunna levereras inom 5 dagar om man betalar extra för snabbleverans och 20 dagar vid gratis leverans(!). Vid beställning fick jag dock besked att de återkommer med leveranstid. Vilket blev 2023-10-11.

Sen efter en segdragen chatt med kundtjänst där jag var nyfiken på varför det skulle ta över en månad att skicka en artikel som finns i amazons lager bara för att jag valt gratis leverans, och där kundtjänst helst verkade vilja hjälpa mig med att avbeställa den så återkom de med svar från sitt "distributionsteam" att den skulle skickas 2023-09-29.

Sen 2023-10-11 fick jag ett nytt meddelande att leveransen var försenad och ny beräknad leveranstid var 2023-10-17 - 2023-11-20.

Än idag har den inte dykt upp, och än idag finns den "I lager" med motsvarande leveranstider som när jag lade ordern.
[bild]
Den finns inte på Amazons lager... Du köper ju av "Prime e"... En av tusentals säljare som finns på Amazons handelsplats. Så varan ligger alltså inte på Amazons lager utan levereras dit för vidare transport.. troligt är det en "kinahandlare" som skickar i bulk till Amazon lite då och då. Varan kan finnas på en båt i Suez men troligen ligger den i ett lager i Shenzhen.
 
C
Cheesen Cheesen skrev:
Så varan ligger alltså inte på Amazons lager utan levereras dit för vidare transport.. troligt är det en "kinahandlare" som skickar i bulk till Amazon lite då och då.
Enligt Amazon själva innebär "I lager" att den finns i just Amazons lager. Även specifikt denna produkt påstås finnas i något av amazons lager. De kan dock inte tala om vilket (man skulle ju kunna gissa Ryssland, Nordkorea eller månen). Annars är det ju riktigt att en utomstående säljare fyller på amazons lager enligt en viss rutin. Men lagerstatus skall tydligen avspegla status ur amazon:s perspektiv.
 
  • Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Cheesen
C cpalm skrev:
Enligt Amazon själva innebär "I lager" att den finns i just Amazons lager. Även specifikt denna produkt påstås finnas i något av amazons lager. De kan dock inte tala om vilket (man skulle ju kunna gissa Ryssland, Nordkorea eller månen). Annars är det ju riktigt att en utomstående säljare fyller på amazons lager enligt en viss rutin. Men lagerstatus skall tydligen avspegla status ur amazon:s perspektiv.
Jag har beställt en extraljusramp i förra veckan och den var också på lager "fulfilled by Amazon" den blev skickad i måndags med China post... Har inte kunnat spåra den ännu dock. Kan ju vara så att dom har ett eget lager i Schensen
 
  • Ledsen
cpalm
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Enligt Amazon själva innebär "I lager" att den finns i just Amazons lager. Även specifikt denna produkt påstås finnas i något av amazons lager. De kan dock inte tala om vilket (man skulle ju kunna gissa Ryssland, Nordkorea eller månen). Annars är det ju riktigt att en utomstående säljare fyller på amazons lager enligt en viss rutin. Men lagerstatus skall tydligen avspegla status ur amazon:s perspektiv.
Vad är det för produkt som verkar vara så svår att få iväg skickad?
 
C
R roli skrev:
Vad är det för produkt som verkar vara så svår att få iväg skickad?
Ett par skyddsbrillor(!) 🤔
https://www.amazon.se/gp/product/B00PW56R82

P.s. säljaren är för övrigt registrerad som hemmahörande i Irland. Behöver ju inte betyda nåt, men det är inte uppenbart någon Kinafirma heller.
 
Redigerat:
nino nino skrev:
Amazon appen
Fick meddelande nu att den kommer måndag ☹️
Dom skötte sig fint, båda paketen kom idag
 
N
Brukar få hemleveranser flera ggr i veckan från amazon, tycker nästan aldrig att det krånglar.
Står det att det kommer imorgon, så kommer det till 95% imorgon.
Står det, att det ska levereras tisdag om 2 veckor, kommer det på den dagen, ibland 1 eller 2 dagar tidigare.
Nästan enda gången jag haft problem var runt julen.
2 gånger har paket försvunnit i leverans, men pengarna tillbaka på kontot samma dag som kontakt med amazon.
Vid returer, pengarna på kontot samma dag som man postat.
Och man behöver inte prata med någon, bara välja varför och sen returnera gratis.
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Åt mig brukar det komma dagen innan det står oftast.
Men nu blev det samma dag
 
Jag var på jakt efter en smidig relativt lätt domkraft. Denna verkar fylla mina krav, dessutom gjord i gummi så den rostar inte:

Blå hydraulisk domkraft från Michelin, lastkapacitet 1800 kg, gummimaterial, produktinformation och kundrecensioner visas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fått fina betyg också .
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Pen och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.