200 458 läst · 1 355 svar
200k läst
1,4k svar
Amazon Sverige har slagit upp portarna
Så gör de dj-vlarna ofta mot mig också. De struntar helt enkelt i att köra till min adress, och kör direkt till ombud istället. Sedan kommer sms med ”Ditt paket från AMAZON EU SARL kunde tyvärr inte levereras. Paketet körs till ombud. Du får nytt sms när paketet kan hämtas.Cheesen skrev:fick då kontakta Amazons kundtjänst idag... Bring har i vanlig ordning inte levererat... Förstår inte det här med deras Flex delivery, det ska väl innebära att man levererar oavsett om nån är hemma eller inte. Vi får var och varanat paket levererat till ombud istället. Har börjat ta det med Amazons kundtjänst när det händer, hoppas fler gör det så kanske Amazon börjar sortera ut fraktbolagen som inte fungerar. Sist så kom paketet hem till oss när jag kontaktade Amazon...efter att ha vilat hos ombudet ett par dar.
/ Bring”.
Har bl.a hänt när jag varit hemma och utomhus hela dagen utan att se skymten av någon bil ens.. Vid samtal till kundtjänst (som kan ta bra lång tid att ta sig igenom kön) där jag ber dem att kolla förarens körda rutt, så framkommer det att han/hon inte ens försökt lämna. De ber om ursäkt och blaha blaha… Och jag ber om att ansvarig ska få en reprimand och ber om förklaring på varför detta fortsätter att inträffa gång efter annan..
Istället för förklaring så ber de mig ibland att köra och hämta försändelsen själv då det ”går snabbare. Men jag vägrar, så de får hämta försändelsen dagen/dagarna efter och köra hem den till mig. Har tyvärr inte lyckats fånga föraren då.
Ibland kommer försändelser som tänkt, så jag misstänker enskilda sluskförare, snarare än konspiratorisk logistikansvarig. Men vill gärna få förarens bild av det hela innan jag avkunnar min dom.
Har ett paket beräknat i morgon.. Har artigt lagt till i transportinstruktionerna som föraren får, att det är avtalat hemleverans och ej ombud. Har tänkt gå på amazon direkt när det händer nästa gång, jag blir helt vansinnig på det alltså.
Redigerat:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 828 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 828 inlägg
Hos mig är det absolut en logistikansvarig som gör att varorna hamnar fel eller att det tar veckor att komma fram. I mitt fall har Bring lagt ut verksamheten i mitt område på ett annat åkeri, som i sin tur lagt ut det på ett åkeri som har som princip att aldrig köra ut varorna enligt avtal. Det beror på ansvarig på företaget, inte chaufförerna, iaf inte generellt. Jag har ringt hundratals samtal under 20 år (alltså även innan Bring kom in i bilden). Ingen gör något eftersom det inte finns något annat åkeri som vill ta det på sig.V Vardagsrum skrev:Så gör de dj-vlarna ofta mot mig också. De struntar helt enkelt i att köra till min adress, och kör direkt till ombud istället. Sedan kommer sms med ”Ditt paket från AMAZON EU SARL kunde tyvärr inte levereras. Paketet körs till ombud. Du får nytt sms när paketet kan hämtas.
/ Bring”.
Har bl.a hänt när jag varit hemma och utomhus hela dagen utan att se skymten av någon bil ens.. Vid samtal till kundtjänst (som kan ta bra lång tid att ta sig igenom kön) där jag ber dem att kolla förarens körda rutt, så framkommer det att han/hon inte ens försökt lämna. De ber om ursäkt och blaha blaha… Och jag ber om att ansvarig ska få en reprimand och ber om förklaring på varför detta fortsätter att inträffa gång efter annan..
Istället för förklaring så ber de mig ibland att köra och hämta försändelsen själv då det ”går snabbare. Men jag vägrar, så de får hämta försändelsen dagen/dagarna efter och köra hem den till mig. Har tyvärr inte lyckats fånga föraren då.
Ibland kommer försändelser som tänkt, så jag misstänker enskilda sluskförare, snarare än konspiratorisk logistikansvarig. Men vill gärna få förarens bild av det hela innan jag avkunnar min dom.
Har ett paket beräknat i morgon.. Har artigt lagt till i transportinstruktionerna som föraren får, att det är avtalat hemleverans och ej ombud. Har tänkt gå på amazon direkt när det händer nästa gång, jag blir helt vansinnig på det alltså.
Senaste fantastiska händelsen: paketet hämtas upp 1/11. Det anländer till lokala åkeriet 8 mil härifrån 8/11 (en vecka för 12 mil), med Bring-bokad leverans 10/11. 9/11 går någon in i Brings system på det lokala åkeriet, som om jag som kund gjort det, och bokar om paketet till 15/11. Detta är bekräftat av Bring centralt och anmält till både avsändare (som i detta fallet inte är Amazon, men det händer samma sak där) och Bring. Inget händer. Årtioende efter årtioende.
Ingen bör vara förvånad över att samhället har problem på många olika områden. Det personliga ansvaret och plikten finns helt enkelt inte längre. När jag föddes var Gustaf VI Adolf kung med valspråket "Plikten framför allt". Mycket har hänt på en mansålder.
14 dagar för 20 mil inom Sverige och jag har fortfarande inte fått paketet.
Jag tvingar också alltid åkeriet att hämta och köra ut paketet från ombudet när de lämnar fel, finns inget annat sätt att stoppa det. Det ska svida.
Samma åkeri kör också UPS så kan ni förstå eländet. Lika barn leka bäst, även om de är värstingar. Paket har försvunnit under veckor eftersom de lämnat UPS-paket till ombud som absolut inte är ombud för UPS. Har krävts detektivarbete bl a från mig för att återfinna dem.
Redigerat: