L lassebrun skrev:
är denna ”the shit” eller ska man kolla efter nått annat?
[länk]
Har den vanliga koda och är väldigt nöjd.
Koda 16 Har ju även värme på sidan. Så kör på!!

man saknar inte en dörr?

L lassebrun skrev:
man saknar inte en dörr?
Inte gör jag det iaf!
Saknar en motor i botten. Tänk mikrovågsugn. Så pizzan blir perfekt tillagad runt om ;)

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
A
fgo fgo skrev:
Inte gör jag det iaf!
Saknar en motor i botten. Tänk mikrovågsugn. Så pizzan blir perfekt tillagad runt om ;)
Hmm.. kullager, lite rundjärn och en plåtskiva.. bör gå att fixa på en timme.. (y)

Maskintok skrev:
Hmm.. kullager, lite rundjärn och en plåtskiva.. bör gå att fixa på en timme.. (y)
Tanken har slagit mig!
Tror det kan bli hur bra som helst.

• Gilla
1
  • Laddar…
A
fgo fgo skrev:
Tanken har slagit mig!
Tror det kan bli hur bra som helst.
Då kan man rotera med pizzaspaden bara.. Så snurrar den ganska lugnt och längre av sig självt(y)(y)

biltema har lager utan plastbanor..
skf mfl har börjat över gå till plast i lagerbanorna..
även tvätta ur fettet och smörja på med lite olja istället.. För matens skull.. (y)

Maskintok skrev:
Då kan man rotera med pizzaspaden bara.. Så snurrar den ganska lugnt och längre av sig självt(y)(y)
Jag gillar tanken!

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
A
fgo fgo skrev:
Jag gillar tanken!
om man sätter vingar under till och balanserar konstruktionen så bör värmen rotera plåten av sig själv.. :thinking:

Min pizzasås
3 Mutti finkrossade tomater
3 Vitlöksklyftor
3 Buljongtärningar Dadi Star Vegetale
1 Peperoncino picante
Vatten efter behov

Kokas i minst tre timmar och fyller på vatten kontinuerligt så den får en lagom konsistens. Brukar koka tills peperoncinon och vitlöken är sönderkokt och inte längre kan hittas i såsen.

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
Inte gör jag det iaf!
Det finns ju speciella rotations "spadar" har jag sett :love:(y)

• Gilla
fgo och 1 till
  • Laddar…
Så, hur blev då dagens bak?

Inga problem att få ur degen ur burkarna idag.
Gick bra att forma degen.
Två skivor pizza med skinka och ananasbitar på bakplåtspapper, pizzaspaden i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmagjord pizza med oliver, ananas, lök och tonfisk på bakplåtspapper.
Skapa konto

(jag har redan fått skäll för ananasen ;))

Delade degen i 5st bollar för att den skulle få plats i jäsburkarna, nästa gång blir det att ladda med matdosor och dela på 4 så det får plats mer fyllning.:cool:(y)

Sista gräddades bäst, den med oliver, tonfisk, lök och tabasco, antar att plåten de gräddades på värmts upp ordentligt då. Dryga 3min gräddades dom.

Ger mersmak :love:
Ingen Ooni beställd, än :crysmile:

• Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Så, hur blev då dagens bak?

Inga problem att få ur degen ur burkarna idag.
Gick bra att forma degen.
[bild] [bild]
(jag har redan fått skäll för ananasen ;))

Delade degen i 5st bollar för att den skulle få plats i jäsburkarna, nästa gång blir det att ladda med matdosor och dela på 4.:cool:(y)

Sista gräddades bäst, den med oliver, tonfisk, lök och tabasco, antar att plåten de gräddades på värmts upp ordentligt då. Dryga 3min gräddades dom.

Ger mersmak :love:
Ingen Ooni beställd, än :crysmile:
Ser förbaskat gott ut!

• Gilla
  • Älska
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
Ananas på pizza. När fy fasen...:rofl:
En fråga till er som bakat mycket med Tipo. Testade det för första gången nyligen. Har kört Martin Johanssons "enklaste degen" på vetemjöl special tidigare och den blir helt ok när man har noll framförhållning. Gjorde nu pp tipo och kalljäste ett dygn. Väldigt tjusiga pizzor med fina svullna kanter. Kör på sten i 300 grader. Dock blev kanterna väldigt kompakta och sjukt mäktiga. Hade sett framför mig knapriga luftiga kanter. Några tips?

Pizza är gott!
Degen? 70% hydrering. Caputo-mjöl. Jäst 5h i rumstemp sen bollat och omkring 44h i kyl. Vilade sen omkring 3h i rumstemp innan utbak.
Bakat på gourmetstål, 275° i ugnen.

• Nybakad pizza med gyllene kanter på en tallrik, med ölglas och IPA-ölburk i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
abbe_ och 3 till
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Ananas på pizza. När fy fasen...:rofl:
En fråga till er som bakat mycket med Tipo. Testade det för första gången nyligen. Har kört Martin Johanssons "enklaste degen" på vetemjöl special tidigare och den blir helt ok när man har noll framförhållning. Gjorde nu pp tipo och kalljäste ett dygn. Väldigt tjusiga pizzor med fina svullna kanter. Kör på sten i 300 grader. Dock blev kanterna väldigt kompakta och sjukt mäktiga. Hade sett framför mig knapriga luftiga kanter. Några tips?
För lite vatten. testa 68-70% av mängden mjöl

• Gilla
Kretikos
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.