Då kan man rotera med pizzaspaden bara.. Så snurrar den ganska lugnt och längre av sig självtfgo skrev:
biltema har lager utan plastbanor..
skf mfl har börjat över gå till plast i lagerbanorna..
även tvätta ur fettet och smörja på med lite olja istället.. För matens skull..
Min pizzasås
3 Mutti finkrossade tomater
3 Vitlöksklyftor
3 Buljongtärningar Dadi Star Vegetale
1 Peperoncino picante
Vatten efter behov
Kokas i minst tre timmar och fyller på vatten kontinuerligt så den får en lagom konsistens. Brukar koka tills peperoncinon och vitlöken är sönderkokt och inte längre kan hittas i såsen.
3 Mutti finkrossade tomater
3 Vitlöksklyftor
3 Buljongtärningar Dadi Star Vegetale
1 Peperoncino picante
Vatten efter behov
Kokas i minst tre timmar och fyller på vatten kontinuerligt så den får en lagom konsistens. Brukar koka tills peperoncinon och vitlöken är sönderkokt och inte längre kan hittas i såsen.
Så, hur blev då dagens bak?
Inga problem att få ur degen ur burkarna idag.
Gick bra att forma degen.
(jag har redan fått skäll för ananasen )
Delade degen i 5st bollar för att den skulle få plats i jäsburkarna, nästa gång blir det att ladda med matdosor och dela på 4 så det får plats mer fyllning.
Sista gräddades bäst, den med oliver, tonfisk, lök och tabasco, antar att plåten de gräddades på värmts upp ordentligt då. Dryga 3min gräddades dom.
Ger mersmak
Ingen Ooni beställd, än
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delade degen i 5st bollar för att den skulle få plats i jäsburkarna, nästa gång blir det att ladda med matdosor och dela på 4 så det får plats mer fyllning.
Sista gräddades bäst, den med oliver, tonfisk, lök och tabasco, antar att plåten de gräddades på värmts upp ordentligt då. Dryga 3min gräddades dom.
Ger mersmak
Ingen Ooni beställd, än
Ser förbaskat gott ut!FredrikR skrev:Så, hur blev då dagens bak?
[bild] [bild]
Delade degen i 5st bollar för att den skulle få plats i jäsburkarna, nästa gång blir det att ladda med matdosor och dela på 4.
Ger mersmak
Ingen Ooni beställd, än
Ananas på pizza. När fy fasen...
En fråga till er som bakat mycket med Tipo. Testade det för första gången nyligen. Har kört Martin Johanssons "enklaste degen" på vetemjöl special tidigare och den blir helt ok när man har noll framförhållning. Gjorde nu pp tipo och kalljäste ett dygn. Väldigt tjusiga pizzor med fina svullna kanter. Kör på sten i 300 grader. Dock blev kanterna väldigt kompakta och sjukt mäktiga. Hade sett framför mig knapriga luftiga kanter. Några tips?
En fråga till er som bakat mycket med Tipo. Testade det för första gången nyligen. Har kört Martin Johanssons "enklaste degen" på vetemjöl special tidigare och den blir helt ok när man har noll framförhållning. Gjorde nu pp tipo och kalljäste ett dygn. Väldigt tjusiga pizzor med fina svullna kanter. Kör på sten i 300 grader. Dock blev kanterna väldigt kompakta och sjukt mäktiga. Hade sett framför mig knapriga luftiga kanter. Några tips?
För lite vatten. testa 68-70% av mängden mjölKretikos skrev:Ananas på pizza. När fy fasen...