AXS
Vågar jag köra en ooni på balkongen?

Såg att de både finns i lager och till vettigare pris jämfört i somras.
 
AXS AXS skrev:
Vågar jag köra en ooni på balkongen?

Såg att de både finns i lager och till vettigare pris jämfört i somras.
Om du tänker gasol så absolut.
Värme strålar ut men inte öppna lågor.
Bra isolerad ugnskropp, minimal strålningsvärme, neråt, uppåt eller åt sidorna.
 
  • Gilla
AXS
  • Laddar…
richardtenggren
Väldigt bra pris på K-Rauta om man har kvar senaste 20%-koden så att säga :)

Jag får trösta mig med något annat just nu, tydligen har pizzaugn ingen hög prio, hon sa något om matbord, stolar, soffor… men sen slutade jag lyssna ;)
 
  • Älska
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
AXS
Premiär ikväll.
Skärmdump av 'PizzaApp' för att beräkna ingredienser för degtillverkning, inklusive mjöl, vatten och jäst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Deg blandas i en roterande degblandare från 1939.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En Ooni-pizzauvn placerad på en matta vid ett fönster med balkongräcke och utsikt över byggnader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ugnen ska upp på ett bord och borde satt degen igår.

Kommer även testa glutenfri pizza. Någon som testat i en ooni?

Degblandaren är förresten från 1939!
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
AXS
Nöjd för att vara första rundan. Glutenfria var en hit och barnen älskade de med choklad.

Men degen blev sämre än den brukar bli när jag bakat i grillen och vanlig ugn. Hembakat glutenfritt bröd med smält choklad ovanpå, serverat på ett träskärbräde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemgjorda pizzor på en stenplatta, en med tomat och ost, den andra med ost och rödlök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Karlia och 1 till
  • Laddar…
Karlia
AXS AXS skrev:
Nöjd för att vara första rundan. Glutenfria var en hit och barnen älskade de med choklad.

Men degen blev sämre än den brukar bli när jag bakat i grillen och vanlig ugn.[bild][bild]
Å, jag inbillade mig att jag inte var hungrig, att jag hade ätit nog för idag.. Nu känns det inte så längre, ser supergott ut!
 
  • Älska
AXS
  • Laddar…
J
Det tar sig ändå, fick bättre fjutt i ugnen denna gången. Men gas är nog klart lättare... och mer brandsäkert.

Halva pizzan är mjölkfri, därför ser den lite fuffens ut.
Hembakad pizza med ojämn gräddning och halva med mjölkfri ost, toppad med rödlök och orange färgade tillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 4 till
  • Laddar…
Whomp there it is.. :cool:
Maxi i Borlänge.
Caputo pizzamjöl förpackningar på en hylla i en matbutik med priset 21,95 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"Bästa" pizzamjölet.(y)
 
  • Gilla
  • Älska
fremax och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Whomp there it is.. :cool:
Maxi i Borlänge.
[bild]
"Bästa" pizzamjölet.(y)
Dags att ta nån arbetsdag i Borlänge :ok:
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
Dags att ta nån arbetsdag i Borlänge :ok:
Har ni inte det i residensstadens Maxi tror du?!
 
ullberg
Residensstad och residensstad, där du bor ligger ju en av Sveriges, och åtminstone dalarnas ”hetaste” (pun intended) industrier och det är väl inte konstigt om ni har det bästa mjölet, er variant av ”ångbåtsbiff” är väl masugnspizza, eller för de hipsters som letat sig upp till era regioner - kanske hybritpizza :)
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren
ullberg ullberg skrev:
Residensstad och residensstad, där du bor ligger ju en av Sveriges, och åtminstone dalarnas ”hetaste” (pun intended) industrier och det är väl inte konstigt om ni har det bästa mjölet, er variant av ”ångbåtsbiff” är väl masugnspizza, eller för de hipsters som letat sig upp till era regioner - kanske hybritpizza :)
Tyvärr finns det ingen masugn(finns enbart tre stycken aktiva i Sverige) där, men dock två ämnesugnar som nog är för varma för pizzabak, ~1300 vill jag minnas.
Gjorde en skoluppgift i samarbete med SSAB, där vi fick springa runt på och kring ugnen och mäta lite vill jag minnas. Tiden går fort och minnet blir sämre ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
ullberg
Sant och jag pudlar på den - borde (indirekt) kunna detta och har inte mycket att skylla på - men helt ärligt ämnesugnspizza, tveksamt om jag skulle köpa den, då kanske tom residensstadens kopparslice, gruvpizza eller kanske tom italiensk hamburgerköttsmacka slår högre :)
 
  • Älska
  • Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Och för att att koma lite mer OnT - en vardagsfavorit hos oss men som jag inser är under värdighet för denna tråd är lammfärspizza - tror det är ett ICA-recept eller motsv. - i grunden ett färdigt pizza-kit, ett paket lammfärs, en riven halloumi och några blad mynta… inte ”vackert” men snabbt fantastiskt gott - så till den grad att det var min önskade måltid sist jag fyllde jämnt...
 
  • Gilla
AXS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.