761 346 läst · 11 506 svar
761k läst
11,5k svar
Allt om bilen
Med tanke på hur bedrövligt dåligt allting som har med någon form av dator att göra fungerar känns det som att det kommer att ta 2000 år innan bilarna är självkörande.
Inte ens programvaran i en telefon fungerar en enda dag utan störningar.
Är mjuk- och hårdvarutillverkarna så kassa eller är det en medveten strategi?
Ungefär som bilbranschen i övrigt.
Inte ens programvaran i en telefon fungerar en enda dag utan störningar.
Är mjuk- och hårdvarutillverkarna så kassa eller är det en medveten strategi?
Ungefär som bilbranschen i övrigt.
Men nu gör dom det.O OskarJ skrev:
Ja. Ja.O OskarJ skrev:
Nästan alla påkörningar av människor utan bil, är självmördare och när polis tillkallas, är det i de fall redan för sent.
Så. Ja det är helt orimligt att tillkalla polis för att någon genat över spåret. När föraren ringer tågklareraren är genaren redan borta. Att då stoppa trafiken och dra igång hela cirkusen är helt korkat och typiskt Svenskt.
Äntligen färdig med svetsandet på yarisen, använt med kallgalv som primer. Nu behöver jag mera rostskytddsolja, tog slut på dinitrol ML, jag ska behandla hela undersidan met det och sen efter det torkat blir det rostskyddsmassa över allt.
Vänster
Höger
Vänster
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Höger
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Spårspring resulterar väldigt väldigt sällan i blöta fläckar. Framförallt inte på rutan. Självmördare däremot går inte att hindra genom att stoppa tåget när missionen redan är genomförd.Unikt namn skrev:
Ja. Känns en som fick byta jobb, men de allra flesta kommer över det mer eller mindre fort. Orsaken är att föraren inte kan påverka situation.Unikt namn skrev:
Lokföraren kan ofta bedöma folks intentioner när dessa är i eller nära spårområdet. Det lite större och svårare problemet är när någon som mår dåligt säger eller skriver till någon att "nu ställer jag mig på spåret" och mottagaren av denna informationen ringer 112. Tyvärr har vi en extremt undermålig psykvård i Sverige idag och vi fortsätter att nedmontera denna.Intet skrev:
Jo, jag har en ny som ligger och väntar. Men jag är övertygad om att det blir samma sak med den. Apparna behöver ständigt uppdateras, ändå är det alltid någonting som inte fungerar 100%.MathiasS skrev:
Vad har du för telefon?
En iPhone 12 just nu, 3-4 år gammal. Den uppdaterar sig själv och apparna när det behövs….S Stubai skrev:
Som jag skrev i en annan tråd har jag också ofta problem med Android men jag måste ha den i jobbet för de interna jobbappar vi har och jag orkar inte ha två telefoner, annars är ajfån överlägset, men tyvärr för "låst" för oss som jobbar med telefonerna.MathiasS skrev: