762 891 läst · 11 514 svar
763k läst
11,5k svar
Allt om bilen
En av orsakerna lär vara att det var så många besiktningsföretag som också var bilverkstäder som alltid hittade fel på bilarna så dom kunde tjäna mera pengar på att laga dom också.
Så istället för att reglera det med lagar så valde man det billigare alternativet att man tog bort besiktningskravet.
Så istället för att reglera det med lagar så valde man det billigare alternativet att man tog bort besiktningskravet.
Menar du att plasten ska hindra den från att rosta eller att du slipper se rosten. Båda möjligheterna finns beroende på hur konstruktion är utförd. Peugeot har en ganska dålig historik när det gäller rost men de kan ju ha bättrat sig?K Kurtivan skrev:
Plast kan ju skydda eller göra rosten värre beroende på hur den är designad, man vet ju aldrig före man tar bort plasten och kollar. Jag undrar hur det ser ut bakom trösklarna på min 850, jag har sprutat linolja där i höstas men inte tagit bort dem då det är så omständigt.
menar att jag inte kommer se den, det är både på gott och ont, naturligtvisT TommyC skrev:
Idag behandlade jag bilen med biltemas lösflytande rostskydd men det är nog inte alls samma som dinitrol ML, inte alls lika lösflytande, jag tror inte det har nära samma penetrationsförmåga. Borde ha köpt dinitrolen istället men ville inte åka till ännu en afffär...
Har aldrig tyckt om franska bilar men har på senare år när jag sett lite nyare franska bilar underifrån blivit väldigt överraskad av hur lite rost dom har och hur mycket massa det finns.T TommyC skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 988 inlägg
Renault hade fått dåliga resultat i ViBilägares rosttester. På något sätt som jag inte minns fick folk hos Renault i Frankrike reda på det dåliga resultatet och skickade då en delegation till Rostskyddsmetoder som gör testerna åt ViBilägare. Dom tog till sig informationen och åkte hem och genomförde föreslagna förbättringar. Därefter hade bl a Clio rostbetyg 5 under många år. Jag tror att dom har tappat det lite under de senaste åren.
Peugeot har alltid legat i bottenträsket v b rostskydd så vitt jag vet. Har inte kollat de senaste åren så rätta mig gärna om jag har fel.
Peugeot har alltid legat i bottenträsket v b rostskydd så vitt jag vet. Har inte kollat de senaste åren så rätta mig gärna om jag har fel.