G
Isakare Isakare skrev:
Vid vänstra pumpen står en L200 vars ägare nog är inne på stationen och äter korv
Man tankar på automatstationer så slipper man korvätarna.
Edit / På vanliga stationer äter man korv! 😉

• Gilla
galento och 3 till
  • Laddar…
Fick böka lite med bilen igår som jag skrev i tråden GAAAHHHH.
Ford måste gjort ett räknefel när de tog fram domkraften till bilen.
Den mindre från okänd farkost märkt 800 kg orkade lyfta Transiten fram, det orkade inte den dubbelt så stora originalet.
Två domkrafter, den ena med etiketter och märkning för 800 kg, på en verkstadsbänk framför en Hikoki laddare eller batteri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
De där brukar väl vika sig när de inte orkar mer?

Edit: det kanske den hade gjort?

C
Isakare Isakare skrev:
det orkade inte den dubbelt så stora originalet.
Havererade den, eller vad hände?

C cpalm skrev:
Ser ut som den vikt sig här;
Bilden visar en del av en svart billyft som verkar vara böjd eller skadad, med bruksanvisning synlig i bakgrunden.
Skapa konto

Står det "Ford" på den så ska man nog inte ha så höga förväntningar.

• Älska
Violina
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Man orkade inte vrida runt den med bilens vikt på, det gjorde man enkelt med den mindre.
Jag fick lyfta bilen med den lilla och hänga efter med den stora som säkerhet, den är ju större och stadigare.

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Man orkade inte vrida runt den med bilens vikt på, det gjorde man enkelt med den mindre.
Jag fick lyfta bilen med den lilla och hänga efter med den stora som säkerhet, den är ju större och stadigare.
Den var så klart inte gjord för att du skall lyfta upp bilen ur ett lerhål.
Att den mindre orkar är ju ren fysik.
Kraften som den lyfter med ökar allt efter som den ”reser sig upp”, domkraften menar jag så klart 😉

• Gilla
Intet
  • Laddar…
RoTe
Isakare Isakare skrev:
Fick böka lite med bilen igår som jag skrev i tråden GAAAHHHH.
Ford måste gjort ett räknefel när de tog fram domkraften till bilen.
Den mindre från okänd farkost märkt 800 kg orkade lyfta Transiten fram, det orkade inte den dubbelt så stora originalet.
[bild]
Alltså biltema har en domkraft för 249kr och den är verkligen SKITBRA: https://www.biltema.se/bil---mc/ver...stning/domkrafter/domkraft-1500-kg-2000038517
Jag tror den kostat lika mycket i över tio år, jag har haft den som backup till min stora och den är verkligen grym.

Enkel, funkar bra och nackdelen att den inte lyfter så högt

T TommyC skrev:
VW har lagrat GPS data och annan information från kunders bilar oskyddat på Amazon cloud

[media]
[länk]

Även Mercedes, BMW och Renault m fl läcker information från kundernas bilar.
Komiskt att det är Fuskwagon då man måste godkänna nått GDPR skräp varje gång man startar bilen
😆😅

• Haha
  • Wow
  • Gilla
Manhunter och 3 till
  • Laddar…
galento
Tokslut Tokslut skrev:
Folk är värdelösa :(
Ja blockerar man möjligheten att tanka för andra för att vara inne på macken och äta
korv är man ju en idiot rent ut sagt.

• Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
j.f.s
T TommyC skrev:
VW har lagrat GPS data och annan information från kunders bilar oskyddat på Amazon cloud

[media]
[länk]

Även Mercedes, BMW och Renault m fl läcker information från kundernas bilar.
Det här är helt otroligt faktiskt speciellt eftersom ”alla” biltillverkare inom EU använder sig av TISAX som är en informationssäkerhetsstandard för bilindustrin och ska du bli en leverantör till en biltillverkare så måste du klara kraven i standarden 😱

Noterade här om dagen att E20 förbi Strängnäs inte finns på min GPS i bilen som är från -06.
Enligt vad vi kan googla fram byggdes vägen runt 1998.
Tex Södra länken som invigdes 2004 finns med.
Nån från området som vet när sträckan på bilden invigdes ??
Karta över E20-sträcka vid Strängnäs, markerad i rött, med omgivande orter som Malmby och Åkers styckebruk.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.