Mitt på dagen går det alltid att hitta plats, det är värre att komma 18:00 när alla är hemma från jobbet. Och som sagt, finns alltid plats i p-garage, med enda nackdelen att det ofta är orimligt dyrt.

• Gilla
putte22
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Gissar det är sista generationen V70? Dom äter bromsar bak av någon anledning som ingen lyckats förklara. Köper du hela arbetet med delar av en verkstad är dom skyldiga att ge garanti så ta det billigaste. Gör du det själv kan du gott lägga på några hundra för märken man hört talas om.
Tror det har att göra med att bakbromsarna används mer från den generationen då det styrs elektroniskt vilket gör att bakbromsarna används mycket mera även vid vardagskörning än äldre system där de oftast vid normal körning knappt ligger åt alls annat än vid kraftig inbromsning.
Kanske den elektriska handbromsen också inverkar.

Idag behöver man ju inte som förr dra upp bilen i 100 knyck och ställa sig på bromsen för att motionera de bakre skivorna för att hålla dem fräscha, nu är de bakre skivorna oftas lika fina som de främre även vid körning a la tant Agda.

Roligare med en gammal 740😀

RoTe RoTe skrev:
Gissar det är sista generationen V70? Dom äter bromsar bak av någon anledning som ingen lyckats förklara. Köper du hela arbetet med delar av en verkstad är dom skyldiga att ge garanti så ta det billigaste. Gör du det själv kan du gott lägga på några hundra för märken man hört talas om.
Gör dom? Kanske jag missat att det är ett vanligt problem på dom. Vi hade en i en 4-5år och på den bytte jag bromsklotsar bak endast en gång.
Skivorna behövde jag inte byta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.