744 688 läst · 11 402 svar
745k läst
11,4k svar
Allt om bilen
Nu har Chryslern pajat. Ibland startar den inte alls. Ibland direkt och ibland efter en stund och ibland är all kraft borta från den gamla (nya) Hemin. Kollade och fick fram koder för fel på vevaxelgivaren. Symtomen verkar stämma, så vill det sig väl, löser det sig lätt.
Nu till frågan. När jag körde Volvo, var det bara att promenera ner till Bil & truck och köpa det jag behövde. Men, hur är det med Chrysler och alla andra märken. Finns det generalagent för de, med äverdiskförsäljning av reservdelar?
Har naturligtvis sökt på internet men utan resultat.
Nu till frågan. När jag körde Volvo, var det bara att promenera ner till Bil & truck och köpa det jag behövde. Men, hur är det med Chrysler och alla andra märken. Finns det generalagent för de, med äverdiskförsäljning av reservdelar?
Jag hittade https://exclusivecars.se/bilar/ har ingen erfarenhet eller kunskap om företaget.
Jag är förundrad över priserna på bilarna de säljer. Misstänker att det är samma låga kvalité som det alltid har varit på det amerikanska skrotet. Rostskyddet brukar vara i nivå med en Volvo 240 från 1975.
Edit: jag glömde skriva det men kanske uppenbart att det kanske är lönt att ringa dom och fråga om de tillhandahåller delar till din bil.
Jag är förundrad över priserna på bilarna de säljer. Misstänker att det är samma låga kvalité som det alltid har varit på det amerikanska skrotet. Rostskyddet brukar vara i nivå med en Volvo 240 från 1975.
Edit: jag glömde skriva det men kanske uppenbart att det kanske är lönt att ringa dom och fråga om de tillhandahåller delar till din bil.
Redigerat:
Är det några här med erfarenhet av Kangoo Z.E?
Det mesta av min körning är kortare sträckor så räckviddsmässigt skulle en sådan duga. Men de är så oförskämt billiga att jag misstänker att det är något dåligt med dem.
Vad är er uppfattning?
Det mesta av min körning är kortare sträckor så räckviddsmässigt skulle en sådan duga. Men de är så oförskämt billiga att jag misstänker att det är något dåligt med dem.
Vad är er uppfattning?
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 909 inlägg
Testa gå över till nån Stellantis/Fiat ÅF och fråga?Intet skrev:Nu har Chryslern pajat. Ibland startar den inte alls. Ibland direkt och ibland efter en stund och ibland är all kraft borta från den gamla (nya) Hemin. Kollade och fick fram koder för fel på vevaxelgivaren. Symtomen verkar stämma, så vill det sig väl, löser det sig lätt.
När jag varit på volvo har dom inte i lager, Toyota Göteborg hade massvis i lager och annars brukar det vara leverans över natten.
Dvs, beställa inna 16 typ och ha det innan 09 dagen efter
Har du tittat på Hansenracing.se? Det skulle jag testa om inte trodo, autodoc och de vanliga ställena har.Intet skrev:Nu har Chryslern pajat. Ibland startar den inte alls. Ibland direkt och ibland efter en stund och ibland är all kraft borta från den gamla (nya) Hemin. Kollade och fick fram koder för fel på vevaxelgivaren. Symtomen verkar stämma, så vill det sig väl, löser det sig lätt.
Hedinbil äger väl KW-part / KW auto och Norrlands custom (klintberg & way som alltid sagt de har norra europas största usa-bilslager) som är en av de tre Europa argenturerna för RAM och Dodge. AEC den andra och den tredje minns jag inte.Intet skrev:Nu har Chryslern pajat. Ibland startar den inte alls. Ibland direkt och ibland efter en stund och ibland är all kraft borta från den gamla (nya) Hemin. Kollade och fick fram koder för fel på vevaxelgivaren. Symtomen verkar stämma, så vill det sig väl, löser det sig lätt.
Men www.rockauto.com fungerar också, 2dygn är mitt rekord efter lagd order till lev. i Stockholmsskogen
Jag minns den goda tiden när Klintberg & Way hade sin butik/hus i Lindvreten Stockholm ( Kungens Kurva ) och delarna var lika om inte billigare än Volvodelar, vilka tider (det var inte lätt att hitta bild från framsidan på det "ikoniska" klintberghuset med deras logga på )
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nya jänkare var uppraddade på gräsmattan framför så man såg dom från E4an
Logga in
Skapa konto