R Rickard.lj skrev:
Fick monterat extraljus nu iaf .. super enkelt med xbb dongel . Så värt den kostnad
Äntligen nån med riktiga lampor på rätt ställe 👍
Ist för de där fjolliga ramperna under nummerplåten 😉

• Haha
  • Gilla
Rickard.lj och 1 till
  • Laddar…
Kollat på luciapimpade Epor i Strängnäs.
Tyvärr sjukt dåligt bild, för den var riktigt snygg.
Epa bil dekorerad med färgglada ljus för Lucia-evenemanget i Strängnäs, fotograferad i rörelse på en nattlig väg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
PärreC och 2 till
  • Laddar…
Snöat i helg, nu är det -14, hoppas minusgraderna håller i sig men knappast.

Bil täckt av snö vid vinterlandskap med hus i bakgrunden.
Skapa konto

Blå bil täckt av snö parkerad på ett snöigt uppfart mellan hus, med skog i bakgrunden. Temperaturen är -14 grader.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
Nu har Chryslern pajat. Ibland startar den inte alls. Ibland direkt och ibland efter en stund och ibland är all kraft borta från den gamla (nya) Hemin. Kollade och fick fram koder för fel på vevaxelgivaren. Symtomen verkar stämma, så vill det sig väl, löser det sig lätt.
Nu till frågan. När jag körde Volvo, var det bara att promenera ner till Bil & truck och köpa det jag behövde. Men, hur är det med Chrysler och alla andra märken. Finns det generalagent för de, med äverdiskförsäljning av reservdelar?

Har naturligtvis sökt på internet men utan resultat.

Jag hittade https://exclusivecars.se/bilar/ har ingen erfarenhet eller kunskap om företaget.
Jag är förundrad över priserna på bilarna de säljer. Misstänker att det är samma låga kvalité som det alltid har varit på det amerikanska skrotet. Rostskyddet brukar vara i nivå med en Volvo 240 från 1975.

Edit: jag glömde skriva det men kanske uppenbart att det kanske är lönt att ringa dom och fråga om de tillhandahåller delar till din bil.

Redigerat:
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
Är det några här med erfarenhet av Kangoo Z.E?
Det mesta av min körning är kortare sträckor så räckviddsmässigt skulle en sådan duga. Men de är så oförskämt billiga att jag misstänker att det är något dåligt med dem.
Vad är er uppfattning?

Intet Intet skrev:
Nu har Chryslern pajat. Ibland startar den inte alls. Ibland direkt och ibland efter en stund och ibland är all kraft borta från den gamla (nya) Hemin. Kollade och fick fram koder för fel på vevaxelgivaren. Symtomen verkar stämma, så vill det sig väl, löser det sig lätt.
Nu till frågan. När jag körde Volvo, var det bara att promenera ner till Bil & truck och köpa det jag behövde. Men, hur är det med Chrysler och alla andra märken. Finns det generalagent för de, med äverdiskförsäljning av reservdelar?

Testa gå över till nån Stellantis/Fiat ÅF och fråga?
När jag varit på volvo har dom inte i lager, Toyota Göteborg hade massvis i lager och annars brukar det vara leverans över natten.

Dvs, beställa inna 16 typ och ha det innan 09 dagen efter

Intet Intet skrev:

Har du tittat på Hansenracing.se? Det skulle jag testa om inte trodo, autodoc och de vanliga ställena har.

Intet Intet skrev:

Hedinbil äger väl KW-part / KW auto och Norrlands custom (klintberg & way som alltid sagt de har norra europas största usa-bilslager) som är en av de tre Europa argenturerna för RAM och Dodge. AEC den andra och den tredje minns jag inte.

Men www.rockauto.com fungerar också, 2dygn är mitt rekord efter lagd order till lev. i Stockholmsskogen

Jag minns den goda tiden när Klintberg & Way hade sin butik/hus i Lindvreten Stockholm ( Kungens Kurva ) och delarna var lika om inte billigare än Volvodelar, vilka tider (det var inte lätt att hitta bild från framsidan på det "ikoniska" klintberghuset med deras logga på :( )

Byggnad med Klintberg & Way-logga, flera klassiska amerikanska bilar parkerade framför, människor interagerar.
Skapa konto

Tät trafik med lastbilar och bilar på E4 nära Stockholm, med McDonald's och andra butiker synliga i bakgrunden.
Skapa konto

Nya jänkare var uppraddade på gräsmattan framför så man såg dom från E4an

Flygbild av Klintberg & Way-byggnad vid E4:an med parkeringsplats och närliggande skogsområden.
Skapa konto

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Snöat i helg, nu är det -14, hoppas minusgraderna håller i sig men knappast.

[bild]

[bild]
Samma här på andra sidan viken. Härlig kallsnö tills man kommer ut på E4 där dom vräkt ut salt så snön istället är en klibbig sörja. Även om det inte är gaaahhhh-tråden så Gaaaaahhhhh!!!

• Ledsen
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Åtminstone plogar dom här och saltar inte lika mycket.

Snö? Vi kör +9 och regn här. Men såklart saltat ändå

G
Man undrar ju vad som inträffade först. Att folk slutade kunna köra bil eller saltning av vägarna?

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Sluta salta så lär folk sig igen. Till sist.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
E4 skulle vissa dagar bli en parkeringsplats från Södertälje till Arlanda. Alltför många kan inte köra bil i halka här.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.