hsd hsd skrev:
Det är ju många som har rampen på taket
Problemet med rampen på taket är att det blir en massa vindbrus. Och de som säger att det inte blir vindbrus har bara bil som inte är tyst från början.....

I övrigt tror jag det är en optimal placering.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Den här tänker jag på:

[bild]
Såna där har jag i mina bilar och jag har spänt fast dem mot sitsdelen så att de blåser rakt upp, effektivt som tusan :)

• Gilla
galento
  • Laddar…
galento galento skrev:
[bild]
Så det är en sån man borde skaffa alltså... 🤔

Nä men den moderna fläkten ger värme så det räcker, förutom då det börjar gå mot -30

DennisCA DennisCA skrev:
Så det är en sån man borde skaffa alltså... 🤔

Nä men den moderna fläkten ger värme så det räcker, förutom då det börjar gå mot -30
den där gamla kan man köra endera 800, 1200 eller 2000 W, eller så bara fläkt utan värme. Vi använder bara fläkten utan värme när vi torkar svamp på galler/myggnät :)

Förutom värmen är ju radialfläkten i gamla värmare mycket bättre.

• Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
galento
Ja detta är nog den bästa kupévärmaren man haft. Svetsade ihop en liten hylla så det blåste mer uppåt och så kunde passagerare ha fötterna under värmaren och inte trampa i gallret.
Kupévärmare med svetsad hylla för bättre luftflöde, placerad på golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Fanns plåtslagare som gjorde ersättningsgavlar åt dom.

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Den här tänker jag på:

[bild]
de där brukar jag köpa på loppisar. Brukar vara löjligt billiga. Vet inte vad jag ska ha alla till men de är rejälare än de moderna. Den sista jag köpte var med original hylla också så man får upp dem lite. 50kr.......

• Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Reklam för bromsar med texten "Brakes that won't slow you down" cirklat.
Skapa konto

Kanske finns bättre alternativ

• Haha
Dilato och 7 till
  • Laddar…
Den här var bra oxå.
Om det är Defa, Kalix eller Modernum mins jag inte, den på bilden såldes ju som Volvos egen.
Röd elektrisk kupévärmare med Volvos logga på golv. Sladd med kontakt synlig vid sidan.
Skapa konto

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Mikael_L
Jag har några gamla kupévärmare typ sådana där som jag kan skänka till den som ids komma och hämta.
Någon mil utanför uppslala, skicka PM (jag kanske fixar bild på dem och lägger upp).

• Gilla
djac
  • Laddar…
Mikael_L
Vad kostar det att köra en biltvätt (automattvätt) ...?
(Ja, hur långt är ett snöre, men sådär mellan tummen och pekfingret så man vet om man hittat ett billigt, dyrt, eller normalprisställe)

Mikael_L Mikael_L skrev:
Vad kostar det att köra en biltvätt (automattvätt) ...?
(Ja, hur långt är ett snöre, men sådär mellan tummen och pekfingret så man vet om man hittat ett billigt, dyrt, eller normalprisställe)
Tvättar firmabilen ibland på Cirkel K
Är väl typ 199 för en enkel, 229 med tillägg för säsongen, vilket är extra avfettning på vintern och flugmedel på sommaren.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
I ämnet så blir fäljarna renare på Cirkel K då de har borstar som snurrar åt båda hållen, OK har högtryck.
Har man fina/dyra fäljar är nog OKs skonsammare.

Jag har köpt en Peugeot 308 hos en bilförsäljare och fick betala extra för att säljaren skulle ordna vinterhjul åt den
Sommarhjulen var alu 16" och vinter plåt och 15".
Efter att ha bytt till vinter får jag ett oljud i bilen, kör jag sakta kommer det ett oljud per hjulvarv känns det som, i högre farter "smetas" ljudet ut.
När jag lyft upp och snurrar på hjulen hörs det liksom ett "swisch" som återupprepas på samma ställe på fälgen. Båda bromsoken fram är lite blankare på en yta, men inget skav ser jag i fälgen.
Bilden visar en närbild av ett bromsok och en bromsskiva på en Peugeot 308, med fokus på detaljer där bromsarna ser lite slitna ut.
Skapa konto
Plåtfälg med vinterdäck från Kumho, liggande på snöigt underlag, med rostiga detaljer runt hjulnavet och synliga skruvar.
Skapa konto

Är det opassande fälgar jag fått med? Bilfirma tyckte jag skulle höja ljudet på radion bara.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.