722 536 läst · 11 155 svar
723k läst
11,2k svar
Allt om bilen
den där gamla kan man köra endera 800, 1200 eller 2000 W, eller så bara fläkt utan värme. Vi använder bara fläkten utan värme när vi torkar svamp på galler/myggnätDennisCA skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 10 909 inlägg
Tvättar firmabilen ibland på Cirkel KMikael_L skrev:
Är väl typ 199 för en enkel, 229 med tillägg för säsongen, vilket är extra avfettning på vintern och flugmedel på sommaren.
Jag har köpt en Peugeot 308 hos en bilförsäljare och fick betala extra för att säljaren skulle ordna vinterhjul åt den
Sommarhjulen var alu 16" och vinter plåt och 15".
Efter att ha bytt till vinter får jag ett oljud i bilen, kör jag sakta kommer det ett oljud per hjulvarv känns det som, i högre farter "smetas" ljudet ut.
När jag lyft upp och snurrar på hjulen hörs det liksom ett "swisch" som återupprepas på samma ställe på fälgen. Båda bromsoken fram är lite blankare på en yta, men inget skav ser jag i fälgen.
Är det opassande fälgar jag fått med? Bilfirma tyckte jag skulle höja ljudet på radion bara.
Sommarhjulen var alu 16" och vinter plåt och 15".
Efter att ha bytt till vinter får jag ett oljud i bilen, kör jag sakta kommer det ett oljud per hjulvarv känns det som, i högre farter "smetas" ljudet ut.
När jag lyft upp och snurrar på hjulen hörs det liksom ett "swisch" som återupprepas på samma ställe på fälgen. Båda bromsoken fram är lite blankare på en yta, men inget skav ser jag i fälgen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det opassande fälgar jag fått med? Bilfirma tyckte jag skulle höja ljudet på radion bara.