722 496 läst · 11 155 svar
722k läst
11,2k svar
Allt om bilen
Vi håller mellan 80 och 110 oftast på väg skyltad 100 , lite beroende på humör och väglag. Jo jag fattar att man inte vill ligga och såsa bakom ett kåpsläp och de verkar ju gilla att gasa eftersom de kommer ikapp och förbi.nino skrev:Kommer jag ikapp en bil med bra ljus som dessutom håller iaf hastigheten på vägen så lägger jag mig oftast bakom och drar nytta av framförvarandes ljus, ligger dom under hastighetsbegränsningen så kör jag om.
Vad har du då som du hänger på?
Känns som jag kommer ha lite för dåligt ljus för kvällar/nätter, men som vi var inne på tidigare i tråden så får det inte var för bra heller så man bländar sig själv av skyltarna 🙂
Det är bara 2st Briod Ultra 220 som är ett prisvärt ljus med smal ljusbild och utan posljus. Har gjort fästen med 4st m10 balkklämmor
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
som sitter bakom stötfångarbalken och sitter tvärstumt utan håltagning. Ut ur grillen sticker 2 järn fram med m16 invändig gänga så det är extremt lätt att bulta bort ljusbågen och flytta mellan våra bilar. Väldigt diskret när det är borttaget.
Ljusen sitter ganska högt med fokus på funktion och för att inte skymma grilljusen.
En Tyco 4polig kontakt
med skyddshatt innanför huven är enkel och säker att ansluta mot.
Båge i 40x40mm fyrkantrör. Enkelt, stadigt.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 795 inlägg
Man kan kolla på en Dacia Sandero i samma prisklass om Toyotan är begagnad får man en nästan ny Sandero som egentligen är en bättre bilgalento skrev:
V40 är ju på Volvovis spännande på vintern om dörrlåsen tänker fungera eller inte.S swirve skrev:Så nu va gamla v70in ivägsåld, bara skoda skrället att fortsätta hålla liv i ett år till... Men börjar vara dags att hitta en ersättare. Finns det nån bra hyfsat liten bil som ändå har bra motorvägskomfort?! Ä Pendlar 8mil per dag, mestadels motorväg, o resten landsväg. Lite trött på bullret i fabia och mitsu colt som jag kört innan.
Har kanske upp till 150k att lägga, helst lägre men vill inte ligga o skruva i gruset i tid och otid, det har jag gjort tillräckligt...
Kikat lite på V40, men har aldrig kört nån... Diesel eller bensin? Nåt annat?
Mb A/B klass eller Kia Ceed någon Hyundai i passlig storlek kommer inte alls på deras modeller nu. Ford focus. Bmw 2 Serie.
Provkör långt om det mest är ljudet du är ute efter, i Volvon kan jag prata i mobilen med högtalare än på, det går knappt i Kian.
Bmw 520 eller större är en go bil att åka i, vissa verkar strula mer än andra.
Bmw 520 eller större är en go bil att åka i, vissa verkar strula mer än andra.
Hon hade åkt i en Dacia och den tyckte hon inte om när det gällde vägljud . Hon är inte så kräsen men hon gillar systerns Yaris som är lätt att komma in i och billig att äga.Johannes Carlsson skrev:
Men har sett att det kollas på BMW också
som hon kört tidigare så vi får väl se 🤔😉
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 795 inlägg
Yaris är ju inte tystare än Sandero. Men Dacia skiljer en hel del mellan generationerna, och grov asfalt är inte snällt mot dessa budgetbilar.galento skrev:
Hyundai Kona, Ioniq, Kia Picanto etc. Är ju också vettiga alternativ. Bara man är nöjd med det man tar
Jag fick byta däck igen, byta plats snarare. För jag såg jag hade fel rotationsriktning. Så går det då man byter däck i mörkret och det börjar regna.
Sen installerade jag även filteradapter jag köpte från skroten + ett aktivt kolfilter då den här bilen helt saknat kupéfilter.
Fixade ett stativ åt kupévärmaren då fästet den kom med försvunnit, nu får den stå på golvet såhär istället.
Sen installerade jag även filteradapter jag köpte från skroten + ett aktivt kolfilter då den här bilen helt saknat kupéfilter.
Fixade ett stativ åt kupévärmaren då fästet den kom med försvunnit, nu får den stå på golvet såhär istället.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 795 inlägg
Jag testade nu det där redan igår med att sitta i stolen och justera den fram och tillbaka, man kan flytta fram sätet en bra bit så det tar emot fästet och det resulterar ändå i att luftströmmen missar sätet fast det tar emot. Sen blir det för mycket motstånd och man får ta och flytta hela grejen för att få fram stolen. Så något sånt scenario inträffar inte.