762 091 läst · 11 514 svar
762k läst
11,5k svar
Allt om bilen
Om jag fattat rätt har de vanliga en robotlåda (eller om den bara finns på den mindre Aygo ??) som är mindre bra.galento skrev:
Hybriden har väl nån typ av planetväxel som verkar hålla bra, annars skulle nog inte typ varannan taxi vara en Toyotahybrid.
Optimal höjd för extraljus är samma höjd som ögonen, de får dock inte sitta högre än vindrutans underkant vid frontmontage.
Ha en ramp under nummerpåten gör att man ser kortare även fast det lyser mera, närljus förstör sikten längre bort.
Precis som alla som kör med halvljus/dimljus för att de tycker att de ser bättre, fast de ser sämre (kortare)
Ha en ramp under nummerpåten gör att man ser kortare även fast det lyser mera, närljus förstör sikten längre bort.
Precis som alla som kör med halvljus/dimljus för att de tycker att de ser bättre, fast de ser sämre (kortare)
De nya med PCL element kan du lägga var som helst, de reglerar ju sig själva.Tokslut skrev:
FD särbons värmare har jag flera gånger hittat under massa bråte, hon sätter bara i kontakten utan att tänka/kolla var värmaren är.
De äldre med glödtråd är en annan femma.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 331 inlägg
Har det ens sålts kupevärmare med annat än PTC-element de senaste 25 åren?
Köpte en sån till min första bil i mitten av 90-talet redan...
Köpte en sån till min första bil i mitten av 90-talet redan...
Det var nog bara i dom elektriska kupévärmarnas barndom som värmetrådarna var nakna.
Så länge jag kommer ihåg har värmeelementet varit en "metallklump" typ kylfläns försedd med minst två(?) klixon/överhettningsskydd samt att flödet varit så högt att luftströmmen bara blir ljummen på sin höjd.
Så länge jag kommer ihåg har värmeelementet varit en "metallklump" typ kylfläns försedd med minst två(?) klixon/överhettningsskydd samt att flödet varit så högt att luftströmmen bara blir ljummen på sin höjd.
Så är det kanske.Dan_Johansson skrev:
Jag som gammal mins Kalix orangea på 2000 watt, 20 minuter/-10 grader i en Volvo 245a och du kunde bada bastu i bilen.
Även de hade överhettningsskydd, men annars var det fullt drag hela tiden....och drag i fläkten.
De nyare låter mera än de blåser.
Tror det ska finnas ett par såna här , hade inte dessa trumfläkt ? Använde den iIsakare skrev:
ett par , tre decennier. Bild från nätet , hade för mej att fronten sneddade och inte
var rak som på bilden ? 🤔🤔🤔 Har kvar nån av de blåa rektangulära motorvärmare
kontakterna som de använde förr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fanns olika modeller även då, jag vet vilken du menar.galento skrev: