pjgb pjgb skrev:
Alltid varit nyfiken på den där.
Hur länge ser bilen ny ut?
Jag har provat Turtles svarta klet och det ser jättebra ut i någon vecka…
Finns ju reklamvideos där de tar helt gråa plastdetaljer och bara stryker på så blir det helt svart med nåt magiskt medel som bara går att köpa just på den siten. På nåt sätt så tror jag det är för bra för att vara sant. Lika som de här medlen man utan att polera bara stryker på på slitna plastlampor så blir de som nya.

Men, jag har märkt skillnad mellan de olika medel jag köpt på biltema, jula mm, både av kända märken och okända. Som sagt, turtels tror jag att jag också provat, lite som skokräm, försvinner nästa rejäla tvätt...

pjgb pjgb skrev:
Alltid varit nyfiken på den där.
Hur länge ser bilen ny ut?
Jag har provat Turtles svarta klet och det ser jättebra ut i någon vecka…
Jag har inte använt den där produkten men på Saaben använde jag Sonax plastic restorer som är nån sorts gel på tub, silikonfri också. Den har funkat bra och jag kommer prova detta på Volvon då jag redan har en tub. Det kommer inte funka på stötfångaren tror jag, den matta ytan ser målad ut.

G
Nu har jag aldrig låtit det gå så långt som på på youtube, men det är precis så enkelt som det ser ut på filmerna. När man ser en riktigt grånad stötfångare är man nästan glad att man inte har flaskan i bagaget, annars vet jag inte om jag skulle kunna låta bli att dra en smekning med trasan. 😋
Om jag ska säga nåt negativt, så är ju priset i högsta laget. Och öppningen på flaskan är så stor att om man välter den med korken av lär nog en stor del av innehållet rinna ut innan man hunnit räta upp den.

Redigerat:
  • Haha
JohanLun
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Jag har inte använt den där produkten men på Saaben använde jag Sonax plastic restorer som är nån sorts gel på tub, silikonfri också. Den har funkat bra och jag kommer prova detta på Volvon då jag redan har en tub. Det kommer inte funka på stötfångaren tror jag, den matta ytan ser målad ut.
Silikonfri är ju viktigt, annars är man rökt om man behöver lacka nåt...

G Gooli skrev:
Nu har jag aldrig låtit det gå så långt som på på youtube, men det är precis så enkelt som det ser ut filmerna. När man ser en riktigt grånad stötfångare är man nästan glad att man inte har flaskan i bagaget, annars vet jag inte om jag skulle kunna låta bli att dra en smekning med trasan. 😋
Jag blir nästan sugen på att beställa en... Även om jag egentligen inte har nåt behov. Finns den bara online, eller brukar nån butik sälja det märket?

G Gooli skrev:
Nu har jag aldrig låtit det gå så långt som på på youtube, men det är precis så enkelt som det ser ut på filmerna. När man ser en riktigt grånad stötfångare är man nästan glad att man inte har flaskan i bagaget, annars vet jag inte om jag skulle kunna låta bli att dra en smekning med trasan. 😋
Om jag ska säga nåt negativt, så är ju priset i högsta laget. Och öppningen på flaskan är så stor att om man välter den med korken av lär nog en stor del av innehållet rinna ut innan man hunnit räta upp den.
Du får göra några fläckar svarta på dom gråa stötfångarna så får ägaren göra resten när han ser hur bra det kan bli.

Gjort så några gånger när bekanta frågat mig om man kan göra något åt deras matta lack. När man polerat upp ett område på motorhuven så blir dom motiverade att fortsätta med hela bilen.

• Gilla
Gooli
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Shiit, en riktig prinsessbehandling! 😀
Själv jobbar jag enligt principen att ett lagom tjockt smutslager ger ett bra skydd för lacken... 😂
Regnade ju såklart dagen efter 😅

Bilden visar en våt bil med vattendroppar samlade på taket efter regn, omgiven av ett oskarpt landskap i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Var förbi en kompis som skruvade moppebil, liggande kondesor i bak, måste vara perfekt för saltslasket att få en hylla att ligga på hela vintern 😢

Bild på undersidan av en moppebil med liggande kondensorer, avgassystem och bakre hjul synliga i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och ang. "plastföryngringsmedel"hade jag provat Arcticleans variant om jag skulle prova nått

https://arcticlean.se/trim-coat

Men den är ju inte billig, så hade den inte hållt en sommar ens hade jag bet dom ta tillbaka skiten

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Var förbi en kompis som skruvade moppebil, liggande kondesor i bak, måste vara perfekt för saltslasket att få en hylla att ligga på hela vintern 😢
Många "roliga" lösningar på de där leksaksfordonen....

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Fast inget kan vara så uselt som den här:

• Ledsen
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Skrivit flera gånger här om dotterns trilskande BMW 120.
Hon ringde: Jag ger upp, länka vettiga bilar upp till 40"
Jag länkade ett gäng vettiga, de vettiga i den prisklassen är 20-25 år gamla.
Nää, jag Köper en på avbetalning, nån här som är bra ?? Och så länkade hon 3 bilar.
2 tog jag bort, den 3e var en Yaris Hybrid, så jag skrev, bra bil, lite tråkig men väldigt snål.
Bilen hon länkade var nog utrustad för körning i hemtjänsten, d.v.s ingen utrustning alls.
Jag kollade runt lite, hittade en med samma mil, samma pris men utrustad med att som nog gick att få på en Yaris, t.o.m skinn !!!
Hon åkte dit och kollade på den, körde video samtal med mig, säljaren hade skrivit ut den digitala servicehistoriken och allt såg bra ut, blev affär.
Så nu kanske hennes bil inte behöver besöka mitt garage så ofta.
Nästa problem blir att sälja BMWn, det kommer ju dyka upp en miljon spekulanter som ska ha den gratis....

• Gilla
  • Ledsen
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Nästa problem blir att sälja BMWn, det kommer ju dyka upp en miljon spekulanter som ska ha den gratis....
Kolla vad bilway.se vill ge för den. Jag fick oväntat bra betalt för min trilskande Freemont. Det var väldigt smidigt att göra affär, den hämtades efter nån vecka och gick direkt ner till Polen.

• Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Riddermark jagar ju bilar, har dock aldrig sålt till dom så vet ju inte hur de beter sig. De jagar min RAM flera ggr/år iaf.

N Niq skrev:
Får väl se om rost hinner bli ett problem på dom och id4 när dom är så klent byggda. Känns som Vag hoppade långt tillbaka i tiden med sina elbilar kvalitetsmässigt.
Vad är det som är klent? Jag signade en ID3 launch edition när den lanserades men bokade av senare för jag tyckte de hade hybris med prissättningen. En del sockrar med mkt utrustning och vettig prisnivå för att bryta upp eventuell tvekan och få bra fart på ordrarna, men inte VW.

ClasseClas ClasseClas skrev:
Vad är det som är klent? Jag signade en ID3 launch edition när den lanserades men bokade av senare för jag tyckte de hade hybris med prissättningen. En del sockrar med mkt utrustning och vettig prisnivå för att bryta upp eventuell tvekan och få bra fart på ordrarna, men inte VW.
Har bytt ett antal dörrglas och vindrutor på vags elbilar id3 id4 och id-buzz. Har även gjort lite hjulinställningar. Allt känns klent och underdimensionerat. Fönsterhissar har vi bytt flera stycken efter att dom gått sönder för att det kommit en glasbit i vajerrullen när dörrglaset gått sönder. Alla plastlister,plastkåpor och clips går sönder väldigt lätt. Allt på undersidan ser väldigt klent ut. Jag får en direkt känsla att man sparat för mycket på allt.

• Gilla
  • Ledsen
  • Wow
john.h och 4 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Har bytt ett antal dörrglas och vindrutor på vags elbilar id3 id4 och id-buzz. Har även gjort lite hjulinställningar. Allt känns klent och underdimensionerat. Fönsterhissar har vi bytt flera stycken efter att dom gått sönder för att det kommit en glasbit i vajerrullen när dörrglaset gått sönder. Alla plastlister,plastkåpor och clips går sönder väldigt lätt. Allt på undersidan ser väldigt klent ut. Jag får en direkt känsla att man sparat för mycket på allt.
OK, hoppas att de inte sparat ännu mer på rostskyddet än tidigare.

ClasseClas ClasseClas skrev:
OK, hoppas att de inte sparat ännu mer på rostskyddet än tidigare.
Man kan ju hoppas.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.