763 364 läst · 11 514 svar
763k läst
11,5k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Västra götaland
· 9 335 inlägg
Vad är det för plattform?Tokslut skrev:
Edit: ingen VW-plattform, utan en helt ny.. rambyggd dessutom... Vet inte vad man ska säga om det...
Ibland är det inte lätt att vara Passatägare (år 2010)S Styrman_jansson skrev:Besiktade "Sportbilen" nu på morgonen. Blankt papper sånär på ett positionsljus som jag missat.
Lite kul så var det en passat inne samtidigt som besiktningsmannen gnällde över rost på och rekommenderade en underredsbehandling. Då glider jag in med Swiften och när besiktningsmannen lyfter upp den hämtar han direkt Passatägaren och visar hur det ska se ut
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Östergötland
· 4 260 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 335 inlägg
Får i ärlighetens namn säga att jag inte kollat in den närmare än, så jag återkommer.... 🙂C cpalm skrev:
Men min generella åsikt är att ramar enbart har ett syfte på bilar med stela axlar, och stela axlar har inget på personbilar att göra.. 😉
Edit; ok, stela drivna axlar..
Redigerat:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 335 inlägg
Jo, det stämmer, men det behövs inte på personbilar...
Du har aldrig sett en passat hör jag 😄DennisCA skrev:Man låser ju bara in rosten då och döljer bara problemet, vilket kan fortsätta under ytan.
Om det är lätt rost kan man gå på med något tunt penetrerande rostskyddsmedel, som Dinitrol ML först, efter det torkat kan man lägga underredsmassa.
Bättre vore förstås att gå på med typ roterande stålborste och ta bort all lös rost innan man applicerar det tunnflytande rostskyddet.
Där är det hål så inte mycket att stålborsta.
En där hade hela tröskeln rostat bort under plasten, bilen gick igenom besiktningen för det syns inte.
Min har rostblåsor överallt, provade hålla efter skärmkanterna men det kommer inifrån.
Samma med bakluckan, vid montering så är det ett stålclips som repar sönder rostskyddet ovanför handtaget på bakluckan så där rostar alla och Vag säger att det är stenskott
Allvetare
· Västra götaland
· 9 335 inlägg
Försökte läsa på lite om bilen, men deras hemsida var nog bland det sämre jag sett på länge...Tokslut skrev:
Hittade den här bilden, verkar beskriva uppbyggnaden ganska bra..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ändå lite intressant att VW väljer att designa en ny bil som är så uppenbart riktad mot den amerikanska marknaden...
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 524 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 260 inlägg
När jag råkar på en VAG produkt tenderar det att alltid sluta i någon form av haveri så jag försöker undvika dem.
Hade en Skoda som drack 1,2l olja på 100mil, tändspolarna poppade som popcorn, lacken trillade av, kardanaxel lossnade, samt dog mitt under en omkörning så jag höll på att dra rakt ner i diket. Mot slutet kom meddelandet ”low oil pressure max 4000rpm” upp sporadiskt vilket märkesverkstaden avfärdade som ”troligtvis givarfel” efter en dags fruktlös felsökning.
När bilhandlaren jag köpte Skodan av fick tillbaka härket för att fixa oljeförbrukningen fick jag en lånepassat som förvisso ”bara” dog mitt ute i skogen och mysteriskt gick starta igen efter 30minuter, men bilen var 6år gammal och redan rostig och ”bottnade” så det skrapade i varje fartgupp.
Sedan samåkte jag med en arbetskamrat till Arlanda i hans Audi A4 som plötsligt började koka i Södertälje. Vi fick stanna 4ggr på väg till Arlanda och låta den svalna och fylla på kylarvätska men vi hann faktiskt med flyget.
Numera mår illa och greppar plånboken extra hårt bara jag ser ”typsnittet” VAG kör på sina infotainment.
Usch och fy vilken skit.
Hade en Skoda som drack 1,2l olja på 100mil, tändspolarna poppade som popcorn, lacken trillade av, kardanaxel lossnade, samt dog mitt under en omkörning så jag höll på att dra rakt ner i diket. Mot slutet kom meddelandet ”low oil pressure max 4000rpm” upp sporadiskt vilket märkesverkstaden avfärdade som ”troligtvis givarfel” efter en dags fruktlös felsökning.
När bilhandlaren jag köpte Skodan av fick tillbaka härket för att fixa oljeförbrukningen fick jag en lånepassat som förvisso ”bara” dog mitt ute i skogen och mysteriskt gick starta igen efter 30minuter, men bilen var 6år gammal och redan rostig och ”bottnade” så det skrapade i varje fartgupp.
Sedan samåkte jag med en arbetskamrat till Arlanda i hans Audi A4 som plötsligt började koka i Södertälje. Vi fick stanna 4ggr på väg till Arlanda och låta den svalna och fylla på kylarvätska men vi hann faktiskt med flyget.
Numera mår illa och greppar plånboken extra hårt bara jag ser ”typsnittet” VAG kör på sina infotainment.
Usch och fy vilken skit.