100€ billigare i Vasa, men det var inte värt 100€ att böka på med att fara in till stan och ta ledigt från jobbet
 
Skulle fixa lite rost på bilen så den såg finare ut tills nästa veckas besiktning.

GUWGq4Ah.jpg

Smidesverktyg är väldigt användbara för bilarbeten.

9KIcqdS.jpg

coMyUAlh.jpg

Värre än jag trodde. Blir att kapa bort mycket mera. Förstår inte poängen med de här listerna, dom verkar bara förvärra rosten. Tur man har plåt åtminstone.

lb5i1Cgh.jpg

RqV2EHU.jpg
Bakom förar dörren är det dock helt OK tycker jag, bara mindre ytrost.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Skulle fixa lite rost på bilen så den såg finare ut tills nästa veckas besiktning.

[bild]

Smidesverktyg är väldigt användbara för bilarbeten.

[bild]

[bild]

Värre än jag trodde. Blir att kapa bort mycket mera. Förstår inte poängen med de här listerna, dom verkar bara förvärra rosten. Tur man har plåt åtminstone.

[bild]

[bild]
Bakom förar dörren är det dock helt OK tycker jag, bara mindre ytrost.
Det är ALLTID mer rost än man tror…
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Åh vad trist det är när bilar inte funkar som de ska.
Startproblem - nytt batteri
Funkar bra...ett tag.

Klickar bara vid start.
Mäter spänning, fullt batteri.
Många tryck på startknappen, bilen startar.
Låter den gå en stund. Stänger av, bilen klickar igen.

Efter lite trilskande startar den. Står på tomgång längre tid. Vägrar starta igen.

Men när det stått några timmar startar den så fint utan tvekan.

Felsökning fortsätter imorgon...
 
hsd
Du har väl rengjort polskorna
 
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
Åh vad trist det är när bilar inte funkar som de ska.
Startproblem - nytt batteri
Funkar bra...ett tag.

Klickar bara vid start.
Mäter spänning, fullt batteri.
Många tryck på startknappen, bilen startar.
Låter den gå en stund. Stänger av, bilen klickar igen.

Efter lite trilskande startar den. Står på tomgång längre tid. Vägrar starta igen.

Men när det stått några timmar startar den så fint utan tvekan.

Felsökning fortsätter imorgon...
Vad för bil? Låter som dålig startmotor
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
dof dof skrev:
Vad för bil? Låter som dålig startmotor
Ja det känns lite så
 
Hann inte bli färdig i helgen, suck. Och nu är gasen just slut också.

nvbQ9TOh.jpg
 
  • Gilla
  • Ledsen
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Nån som handlat från vevor.de?
Skulle behöva en rörnotch för att bygga länkarmar, och de har ju samma som tex verktygsboden säljer, för halva priset typ.. inte ens skumma säljare på Amazon kommer under 1800 spänn för den...
En webbsideskärmbild som visar ett rörskärningsverktyg, prisinformation och gratis fraktalternativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart heavy duty rörnotchverktyg visas på en bild, med priset och märket PELA Tools synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Använder du bankkort eller tex. Paypal så är du väl "säker". Jag har fått tillbaka pengar från banken efter blivit lurad på skum sida. Klockorna ringde så tog skärmdumpar på allt och banken fixade det. Om de tog ur egen kassa eller lyckades få loss pengar från bedragarna har jag ingen aning om. Men allt gjordes ganska smidigt på Swedbanks sida. Det var beggade reservdelar och priset var under 500kr så risken var minimal tyckte jag och chansade. Lät det gå några månader till hemsidan var borta, då gjorde jag anmälan.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Enda varningsklockan är väl att de gör reklam för Klarna på förstasidan, men det finns inte i betalningslösningen....
 
348890544_1216541232385921_5142066226241874300_n.jpg
 
  • Gilla
Trappa
  • Laddar…
Vi har ju ingen mopedtråd, så jag tar det här.
Köpte en Botian Retro för 3000:-, fin men behövde lite fix. Köpt delar för 1200 spänn.
Har inte på nått villkors vis fått den att gå ordentligt. Startar direkt kall, går som ett skållat troll, men varm surar den på lågvarv. Kollat allt i förgasaren 3 gånger om och klurat på olika ideer.
Hittade i går kväll på nätet, att det jag trodde var en plugg i en kanal, var en luftskruv !!
Åkt 10 varv runt byn i kväll och justerat luft, spjäll (tomgångsskruv) och nålventil, och motorn går perfekt.
Håller fullt ett varv (6km) och kollar tändstiftet, det är gyllenbrunt.
Tomgången är dock lite lite för hög. Stannar vid affären som ligger lite högre än där jag bor (som tur är)
Skruvar bort kåpan, justerar ett halvt varv, nu spinner den som en katt :ok:
När jag satt dit kåpan och ska ta på mig hjälmen rasslar det till och motorn tvärstannar !!! Kör på starten....troligtvis har kamkedjan gått av :worried:
Köpte den för att särbon skulle få enklare med elstart på moppen efter höftledsoperation, men hon åkte 20 meter "Den här vill jag inte ha"
Nu blir det Bortskänkes så jag slipper se skiten, 4.200:- i sjön, och nån mer plastmoppe ska jag inte ha, min 52 år gamla Sachsmotor har ju ingen kamkedja som kan gå av.
 
  • Wow
  • Ledsen
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Patrik440
Batteribyte på traktorn igår.

Har använt startkablar ett par gånger sedan i höstas så nu var det hög tid för batteribyte.

Hade ett batteri i ena Saaben som var fräscht så det fick flytta över till Bustern.

Får nog spraya på lite svart färg på't för det blev inte så snyggt med ett grått Biltemabatteri..

Sedan fick det bli en testrunda ner till Konsum å handla lite.
Hund ligger nära traktordäck, bilbatteri och verktyg på grus. Verkar vara underhåll eller reparation pågående.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utsikt från en gammal traktor med hund som passagerare som ser ut på en landsväg omgiven av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En röd veterantraktor parkerad bredvid en vit modern bil framför en butik med reklamskyltar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


CTEK mojängen fick följa med över till traktorn också.

Batteriövervakningsapp, batteri 100% laddat, 13,02 V, 23°C, "Battery ok", märkt Volvo BM T320, CTEK, svart bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
galento och 6 till
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
Batteribyte på traktorn igår.

Har använt startkablar ett par gånger sedan i höstas så nu var det hög tid för batteribyte.

Hade ett batteri i ena Saaben som var fräscht så det fick flytta över till Bustern.

Får nog spraya på lite svart färg på't för det blev inte så snyggt med ett grått Biltemabatteri..

Sedan fick det bli en testrunda ner till Konsum å handla lite.
[bild] [bild] [bild]

CTEK mojängen fick följa med över till traktorn också.

[bild]
Det var mycket snö på vägen förstår jag?
 
  • Gilla
BaltzarH
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.