B
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nån som handlat från vevor.de?
Skulle behöva en rörnotch för att bygga länkarmar, och de har ju samma som tex verktygsboden säljer, för halva priset typ.. inte ens skumma säljare på Amazon kommer under 1800 spänn för den...
[bild] [bild]
Följer en del på YT som handlat där, även en del som blir sponsrade med saker. Verkar vara vettiga saker rent generellt. Skulle själv inte tveka att beställa därifrån.

Men undra om det läggs på lite svensk moms på priset där... Kollar jag på vevor.com och väljer EU så får jag 146€
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
B breakman skrev:
Följer en del på YT som handlat där, även en del som blir sponsrade med saker. Verkar vara vettiga saker rent generellt. Skulle själv inte tveka att beställa därifrån.

Men undra om det läggs på lite svensk moms på priset där... Kollar jag på vevor.com och väljer EU så får jag 146€
Det verkar vara olika pris på olika sidor.. jag kollade på tyska sidan.. borde inte bli nån moms då väl...
 
B
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det verkar vara olika pris på olika sidor.. jag kollade på tyska sidan.. borde inte bli nån moms då väl...
Hänger väl på hur mycket de säljer för till Sverige, säljer de för en viss gräns (vill minnas 300' ) så ska de applicera mottagarlandets momssats istället för säljande lands moms.
 
Isakare Isakare skrev:
Vi har ju ingen mopedtråd, så jag tar det här.
Isåfall vill jag passa på att beklaga mig över att jag måste justera ventilerna på dotterns Drax-moped med kines-motor. Det är väl det moderna namnet på Baotian. Hade jag lämnat bort jobbet varje gång den började ticka hade jag nog lagt ut lika mycket som mopeden var värd bara på ventiljustering. Försöker tvinga på andra dottern en elmoped istället, men hon vill ha något "som låter".
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det verkar vara olika pris på olika sidor.. jag kollade på tyska sidan.. borde inte bli nån moms då väl...
köper du som privatperson på en tysk sida och de inte anger annat så betalar du tysk moms. och är de momsregistrerade i sverige så betalar de in den svenska momsen. Du borde alltså se procentsatsen i slutet, antingen 19 eller 25% moms. Utan moms blir det bara om man uppger sitt momsregistreringsnummer.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
köper du som privatperson på en tysk sida och de inte anger annat så betalar du tysk moms. och är de momsregistrerade i sverige så betalar de in den svenska momsen. Du borde alltså se procentsatsen i slutet, antingen 19 eller 25% moms. Utan moms blir det bara om man uppger sitt momsregistreringsnummer.
Tja, jag lade en beställning i alla fall .. Det gick inte att betala med mitt VISA-kort, så det fick bli Paypal ..
130,99 euro blev 1554 spänn ... Skulle blivit 1690-nånting om jag låtit Paypal omvandla till SEK först ..
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
galento
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, jag lade en beställning i alla fall .. Det gick inte att betala med mitt VISA-kort, så det fick bli Paypal ..
130,99 euro blev 1554 spänn ... Skulle blivit 1690-nånting om jag låtit Paypal omvandla till SEK först ..
Vad ska du bygga länkarmar till ?
 
galento
Vad tycker ni om halvljuslagen på äldre bilar ? Tycker nog personligen att kan man inte
se en bil dagtid i fint väder bör man nog inte ha körkort heller.
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
galento galento skrev:
Vad tycker ni om halvljuslagen på äldre bilar ? Tycker nog personligen att kan man inte
se en bil dagtid i fint väder bör man nog inte ha körkort heller.
I regn, rusk, dusk och dawn så är det fantastiskt bra att ha åtminstone varselljus och bakljus tända. Tyvärr vet alla inte att slå på lampor när det behövs. Om folk inte fattar när det är sämre sikt så får man ha dem på i solsken åxå, även om jag personligen faktiskt inte slår på dem då utan väl riskerar böter.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
galento
J JohanLun skrev:
I regn, rusk, dusk och dawn så är det fantastiskt bra att ha åtminstone varselljus och bakljus tända. Tyvärr vet alla inte att slå på lampor när det behövs. Om folk inte fattar när det är sämre sikt så får man ha dem på i solsken åxå, även om jag personligen faktiskt inte slår på dem då utan väl riskerar böter.
Jo det är ju bra när det behövs som du skriver men på cruisingen i stan verkar det som polisen mer tänker på ljuset än alla som åker sittande och liggande utanpå bilen och
med dörrarna öppna.
 
galento
En polare köpte en billigare alukylare men allt från kina är inte bra :cool: . Först var den skev och det var 20mm i hörnet när den låg plant.
Dessutom var det en mindre kylare i lådan än måtten på hemsidan så det stämde heller inte.
Aluminiumkylare på ett bord, industriell miljö, verktyg, suddig bakgrund, ingen person synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Patrik440
ricebridge ricebridge skrev:
Det var mycket snö på vägen förstår jag?
Inte något bakom oss iaf. :)

Bladet funkar rätt bra som parkeringsbroms sedan är ju sommaren så kort så det är ingen idé å plocka bort'et. :)

En röd traktor med snöblad och hund åker bakom i en vagn vid bensinstation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Ska man eller ej...
++Turbo 16V motor
+Besiktad för ett år

-4 dörrar
-Ingen taklucka
-Insidan ful som stryk
-Färgen ful som stryk

Ff54mfKh.png

OMq1Nihh.png

uks7NG8h.png

oPzXIXOh.png

nmoGNmoh.png

uMuUkbEh.png
 
  • Gilla
dilemma och 3 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Ska man eller ej...
++Turbo 16V motor
+Besiktad för ett år

-4 dörrar
-Ingen taklucka
-Insidan ful som stryk
-Färgen ful som stryk

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
Vilken pärla! Köp! (Fast jag kanske är lite partisk, bor ett stenkast från fabriken där de skruvade ihop dem och är mer eller mindre uppväxt i SAAB)
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.