711 707 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Tittar också på en äldre 900a från 86, den har inte Turbo och bara 8V men insprutad motor. Men bara körd 160,000 km och är en tvådörrars modell med taklucka och också hälften billigare, fast turbon ovanför var väldigt billig för en turbo ska jag säga...
Men det är ju inte omöjligt att köpa 86an och lägga turbo 16v om några år heller... Gillar verkligen takluckan och två dörrars looken.
Inredningen är mycket snyggare färg!
Men det är ju inte omöjligt att köpa 86an och lägga turbo 16v om några år heller... Gillar verkligen takluckan och två dörrars looken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Saab. Sälj Aset Annars Byt.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Jag gillar den röda bättre! Fyra dörrar är coolt med, lite mer praktiskt!DennisCA skrev:Tittar också på en äldre 900a från 86, den har inte Turbo och bara 8V men insprutad motor. Men bara körd 160,000 km och är en tvådörrars modell med taklucka och också hälften billigare, fast turbon ovanför var väldigt billig för en turbo ska jag säga...
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Position 11 i VIN, är den 7 el 8 ska det vara en bil tillverkad i Finland…DennisCA skrev:
Håller inte med om att inredningen skulle vara ett minus, den röda porrplyschen är ju klassisk, och jag hade den själv i min 900 - eller var det skicket du menade?
Att på bilar utan riktig automatik ska de vara tända och på bilar som automatiken funkar så kan de vara släckta.galento skrev:
Jag har av alla bilar med automatik aldrig haft någon som är mörk när det går i moln, eller blir mörkt. Men har hamnat bak folk som inte tänder upp. De har väl pillat på knappar/reglage. Bara låta de va så det sköter sig självt.
För nyfikenhetens skull kollade jag VIN numret och position 11 är 7. Så den är finsktillverkad.
Tittade närmare på bilderna och ser nog ut som rosthål där under flera av dörrarna på turbon och på tröskeln. Den ser är nog mera sliten, 110,000km extra har den gått också.
Tittade närmare på bilderna och ser nog ut som rosthål där under flera av dörrarna på turbon och på tröskeln. Den ser är nog mera sliten, 110,000km extra har den gått också.