• Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
Någon som sett nån våg med Zigbee, modellen fiskevåg, alltså där det man ska väga hänger.

Torkar kött så det vore bra att ha koll på vikten utan att behöva handskas med köttet mer än nödvändigt
 
Trodde det här skulle funka men nejdå

Skärmdump av automatiseringsinställningar på en mobilapp med händelser och åtgärder för IKEA-plugg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter första så är det 3min om man trycker på pil ner

Tänkte att sista raden triggar första men det verkar det inte göra och på så sätt loopa
 
J
Tveksamt har en poäng i att en automation enligt ovan kräver att man manuellt startar den. Här är en automation som chat gpt bjuder på:
Sure, I can help you with that. Here is an example of a home assistant automation that uses the time pattern trigger to make a device switch on and off every 30 minutes:
automation: • alias: "Switch on
and off every 30 minutes"

trigger:
• platform: time_pattern
minutes: "/30" #

every 30 minutes
action:
• service:
switch.toggle

target: entity_id:
switch.my_device

This automation will toggle the state of switch.my_device every 30 minutes, starting from the beginning of the hour. For example, if the current time is 8:00, the device will switch on at 8:00, off at 8:30, on at 9:00, and so on. You can customize the automation by changing the entity_id, the service, or the time pattern. For more information on how to use the time pattern trigger, you can check out this documentation https://www.home-assistant.io/docs/automation/trigger/. I hope this helps. blush

Skärmdump av kod för hemautomatisering för att växla en enhet på och av var 30:e minut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
nino
  • Laddar…
För min del kvittar det, det är kött som ska torkas inte en HjärtLung maskin 😄
 
J
nino nino skrev:
För min del kvittar det, det är kött som ska torkas inte en HjärtLung maskin 😄
Det är inte så enkelt att du glömt aktivera? Prova annars med toggle
 
J
Skärmdump av kod för att schemalägga automatisk på- och avstängning av en enhet var 23:e minut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Chatgpt föreslog ett script som startat fläkten 5min och slår av den, sen en automation som startar var 20min
Mitt första möte med chatgpt 🙂
 
J
Inte så dumt det heller. Jag bad chat gpt att skriva i det grafiska guit, och då svarade den att vi fick använda koden den redan svarat med förra gången 😂😂😂
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ikea Badring, läckagesensor.

Köpte mig två Badringar och funkar utmärkt med HA-ZHA (skyconnect)

Var tvungen att klura lite över parningen men 4 tryck inom 5 Sek blir en factory reset och parningsläge.
(med Ikeas Dirigera så ska det funka automagiskt)

Om
https://www.ikea.com/se/sv/p/badring-sensor-foer-vattenlaeckage-smart-60504352/

Manualen
https://www.ikea.com/se/en/manuals/badring-water-leakage-sensor-smart__AA-2426054-1-100.pdf

Testing..... två stycken metallkontakter på undersidan detekterar vattnet.
 
  • Ikea Badring läckagesensor placerad på en klar genomskinlig yta med synliga metallkontakter på undersidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Paxman och 2 till
  • Laddar…
Någon som testat Badring i Homey?

Riktigt bra pris och AAA-batteri är mycket attraktivt. 😃
 
Redigerat:
Har några Heiman brandvarnare.
Finns det någon möjlighet att deaktivera dom?
Den går igång när man öppnar dörren till badrummet efter en dusch
 
nino nino skrev:
Har några Heiman brandvarnare.
Finns det någon möjlighet att deaktivera dom?
Den går igång när man öppnar dörren till badrummet efter en dusch
Jo att hålla på att inaktivera/aktivera brandvarnare är nog en mindre bra ide eftersom de då enligt Murphys lag glöms i från-läge när man väl behöver brandvarnaren.

Sen vad har du för frånluft från badrummet när det blir så här illa?
Flytta brandetektorn är nog säkrast.
 
Plastfolie...med eller utan nåt färgglatt hängande ner som påminnelse...
 
P paralun skrev:
Jo att hålla på att inaktivera/aktivera brandvarnare är nog en mindre bra ide eftersom de då enligt Murphys lag glöms i från-läge när man väl behöver brandvarnaren.

Sen vad har du för frånluft från badrummet när det blir så här illa?
Flytta brandetektorn är nog säkrast.
Ja tänkte mer ett tryck på en återfjädrande knapp så deaktiveras den 15-30min för att sedan återgå
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.