Maria T
S Sona2012 skrev:
Bucky i Get fuzzy är briljant!!!

Gillar hans polare, MjauTseTung, Catstro, etc... Har glömt namnen på samtliga.
Ja, helt galna, måste börja läsa gamla serietidningar igen.
 
Idag höll det på att bli ofrivilligt bad i "fotbaljan", en stund hade han bara 1 fot i marken. 😂
Ett stort framsteg däremot var att han idag både bajsade och kissade ute i det fria för första gången. En bra sak tycker jag, då han alltid är kopplad utomhus och man aldrig vet när han behöver göra ifrån sig. Jag vill inte att han ska hålla sig när han kan göra sina behov utomhus. Grå katt med sele dricker vatten från en genomskinlig plastlåda utomhus, vid trätrall och stuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 8 till
  • Laddar…
Maria T
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Idag höll det på att bli ofrivilligt bad i "fotbaljan", en stund hade han bara 1 fot i marken. 😂
Ett stort framsteg däremot var att han idag både bajsade och kissade ute i det fria för första gången. En bra sak tycker jag, då han alltid är kopplad utomhus och man aldrig vet när han behöver göra ifrån sig. Jag vill inte att han ska hålla sig när han kan göra sina behov utomhus. [bild]
En reflektion - jag "ärvde" mammas o pappas katt efter att de båda hade gått bort, det var nervöst av många skäl (förutom att hämta en vettskrämd katt i en lägenhet som varit tom i tre dagar då mamma var på sjukhus). Men det gick bra!!!! Den lilla raringen, dock lättskrämd, fixade att bo hos oss och utomhus i ett långt koppel, som min mamma hade haft i sommarhuset, och hon vänjde sig snabbt. Gjorde de flesta behov utomhus men vil behöll lådan inomhus, till vintern om inte annat. Hon var nästan tretton år när hon var tvungen att flytta till oss, och levde tre+ goda år hos oss.
 
  • Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
J
Maria T Maria T skrev:
Simon's Cat kan vara något av det roligaste jag sett i humorrutor!
Denna är inte lika vanlig men fanns i Larson! och där tyckte jag det mesta var kul (särskilt kossorna).

[bild]

Nu har jag även haft en katt som åt gummisnodd, så jag förstår husses frustration.

#språkpolisenockså
Här hemma hittade vi en plastpåse i en spya häromdagen....
 
  • Wow
  • Ledsen
Per Eskilsson och 5 till
  • Laddar…
Maria T
J Jonobe skrev:
Här hemma hittade vi en plastpåse i en spya häromdagen....
Åh, så jobbigt. Har försökt hålla undan allt i alla år - gummiband, snoddar, hårsnoddar, snören, allt elektronik- och datarelaterat, samt mina pysselgrejer = garn, pärlor osv. Men det är ju som att barnsäkra ett hem, och vem tror att plastpåsar skulle vara en grej att äta? Hoppas kisse mår bra, och att ni inte är helt skrämda av incidenten.
 
J
Maria T Maria T skrev:
Åh, så jobbigt. Har försökt hålla undan allt i alla år - gummiband, snoddar, hårsnoddar, snören, allt elektronik- och datarelaterat, samt mina pysselgrejer = garn, pärlor osv. Men det är ju som att barnsäkra ett hem, och vem tror att plastpåsar skulle vara en grej att äta? Hoppas kisse mår bra, och att ni inte är helt skrämda av incidenten.
Hög misstanke om att det var Zorro som tuggar på sladdar och allt möjligt. Det är ibland plast i bajset... Vi har skitfula kabelkanaler och metallsladdar överallt.

Zorro mår utmärkt, men vi får se hur gammal den jäkla katten blir.
Svartvit katt sitter på matta och ser uppåt, bakgrund med öppen spis och heminredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 8 till
  • Laddar…
Maria T
Förstår frustrationen. Hoppas Zorro har många många år till att leva, inte bara det nionde livet. "lilla fining, varför är han så tuggig "
 
  • Gilla
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Frasse är rent fixerad och helt galen på att tugga på foppatofflar, just foppisar, typ knappt något annat.
Han biter inte loss bitar, men det är fullt av bitmärken längs kanterna där han kan sätta tänderna i.
Närbild av två lerkrukor, gammal texturerad yta, rödaktig terrakotta, delvis skymd vy.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Per Eskilsson och 11 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Frasse är rent fixerad och helt galen på att tugga på foppatofflar, just foppisar, typ knappt något annat.
Han biter inte loss bitar, men det är fullt av bitmärken längs kanterna där han kan sätta tänderna i.
[bild]
Här har Foppatofflor men också vanliga Adidas tofflor perforerats.
Inga bitar losslitna men tuggmärken. 😐
 
  • Wow
dicliff
  • Laddar…
E
Ni med katter som tuggar på allt, när fick de en tandkontroll senast?
 
Kollar båda katternas tänder regelbundet ua, men det är bara Thania som tuggar på sladdar.
Denna mobilladdare har hittills bara fått ett enstaka bett.
USB-C-kabel närbild, använd och smutsig, otydlig bakgrund med mönstrat tyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J
Zorro på jakt efter blomma att äta upp... Där är båda skyldiga iofs.
 
  • Två katter leker, en klättrar på en stolpe, en annan tittar på, inomhusmiljö, blommor på hylla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Per Eskilsson och 9 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Inofficiell tävling (utan pris) : Störst tassar vinner. 🐾 Mitt bidrag:
[bild]
Och här kommer bidrag från katten Mint:
 
  • Grå-vit katt halvsovande, tassar framsträckta, bekvämt lutad mot randigt tyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 11 till
  • Laddar…
Den här klöspelaren med liggplats fick Thania när hon var kattunge och den passade perfekt då.
Och den passar lika bra idag.
En sovande katt på en klöspelare i ett rum, ser avslappnad och bekväm ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.