Lill72 Lill72 skrev:
Den här klöspelaren med liggplats fick Thania när hon var kattunge och den passade perfekt då.
Och den passar lika bra idag.
[bild]
Vilken klöspelare? 😅

• Haha
dicliff och 2 till
  • Laddar…
A annsofian skrev:
Och här kommer bidrag från katten Mint:
De där fossingarna var nog de sötaste iallafall! 😍

• Gilla
annsofian
  • Laddar…
Åke Johansson4 Åke Johansson4 skrev:
Jag skulle förresten på en resa med mina katter och hittade värdefull information om hur man reser med djur. Om någon är intresserad så finns här en länk till artikeln - [länk]

Jag har bara aldrig rest med mina katter förut och det här är en ny upplevelse för mig.
Förresten, jag har en annan katt.

• Grå katt med gröna ögon ser direkt in i kameran, mild besvikelse i blicken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 6 till
  • Laddar…
Har inte upptäckt något skumt som Nisse tuggat på .. än (peppar peppar).Verkar inte intresserad av något inne .. FÖRUTOM stekpannan om den står på spisen (kall) och har matfett av nått slag i sig... då är den jätteintressant! :)

I övrigt verkar han nöjd ändå.. han är ofta i fönstren, men verkar inte direkt vara så intresserad av sakerna där.. dock.. mina (2 av 10 st) apelliljor kan får sig ett kärleksbett var tredje månad ungefär (samma varje gång :thinking: bara nått strå) men det verkar inte bekomma varken katt eller planta..

MEN jag har upptäckt att han fått sig en liten egenhet på sistone... och det är att han vässar klorna på fasadbrädorna 😳 (inkl ett par som bara står lutade mot en vägg).

Här har man 20-30 träd att klättra i på gården.. eller vässa klorna på.. men nej då.. det ska vara på husfasaden..

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Peppar peppar, det var bara en av de fyra katter vi haft som brukade tugga på, och ibland äta, olämpliga saker. Fick hålla väldigt mycket koll på henne och vi tog bort i stort sett alla växter inomhus.
Samma högt älskade katt hade pippi på att hoppa upp på spisen, en keramikhäll ej induktion, så det blev så att när någon/några plattor hade använts och var i avsvalningsfasen fick jag sätta en oanvänd kastrull eller panna där så att hon inte skulle råka bränna sig.
Men hon var den enda av alla som inte vässade klorna på soffan och vid dörrposterna - har alltid haft klösbrädor och klösträd men sofforna var bättre... ja, det är ett kärt besvär med betoning på kärt, att ha djur.

• Älska
  • Gilla
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
Z
Katt halvt gömd under vit kudde, ligger avslappnat, ser trött eller lugn ut, mjuk belysning och inomhusmiljö.
Skapa konto

Nyvaken och inte riktigt säker på om det var en god idé 😴

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 12 till
  • Laddar…
Hund gömmer sig under blommigt täcke på säng, synliga tassar och nos, hemtrevligt.
Skapa konto

Här är det mulet, tidvis regnigt och definitivt inga sommartemperaturer. Troll skiter i att kliva upp idag!

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Per Eskilsson och 11 till
  • Laddar…
Resultat i tass-tävlingen!

Kanske regelvidrigt, men eftersom jag hittade på tävlingen är det jag som bestämmer reglerna. 😜
Vinnare är @Lill72 s vackra Thania! Vilka labbar! 🥳 Grattis från katten och mig!

• Älska
  • Gilla
  • Wow
Sona2012 och 9 till
  • Laddar…
Maken tog bästa bilden haha..
Bästa gäspen.. 😍

Gråvit katt gäspar eller vrålar på en sten, grönska och buskar i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Per Eskilsson och 14 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:

Kanske regelvidrigt, men eftersom jag hittade på tävlingen är det jag som bestämmer reglerna. 😜
Vinnare är @Lill72 s vackra Thania! Vilka labbar! 🥳 Grattis från katten och mig!
Thania hälsar, spinner och tackar så mycket! 😸

• Älska
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Kan inte låta bli denna bild på Mint och sin husse. Tänk på Michelangelos verk där gud ger liv till Adam (?)

• En människofot och en katt som vilar nära varandra på ett mjukt täcke.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Per Eskilsson och 8 till
  • Laddar…
A annsofian skrev:
Kan inte låta bli denna bild på Mint och sin husse. Tänk på Michelangelos verk där gud ger liv till Adam (?)
Du tänker på denna?

• Två figurativa gestalter sträcker sig mot varandra, ikonisk, religiös konnotation, detaljerad, klassisk konst, takfresk, sprickor.
    Skapa konto
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Du tänker på denna?
Precis! Obs Gud är till höger på båda bilderna 😁😸

• Haha
  • Gilla
Per Eskilsson och 8 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:

Lusen är ytterst besviken 😉

• Älska
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Per Eskilsson och 4 till
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
Lusen är ytterst besviken 😉
Jag kan säga att Lusen och Troll var väldigt nära! De ska inte vara ledsna, de kan få vinna Bästa nakenfossingarna 2023. 🥳

• Gilla
  • Haha
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.