S
4774 4774 skrev:
Stackars duktiga mamma med så många krävande sötnosar till barn ♥️. Kan inte vara lätt för henne.
Nej det är verkligen inte lätt med så många! Inatt tror jag hon var helt slut, har nog inte orkat dia ordentligt då flera ungar legat still i vikten o ett par tom gått ner några gram.. Nu gäller det att supporta så hon orkar ligga hos de mycket idag.

Nån som har tips på energirikt foder till kräsen katt?! Vi försöker allt vi kan att hon ska få i sig energi, men märks tydligt att hon tappar i vikt...

• Gilla
4774
  • Laddar…
S swirve skrev:
Nej det är verkligen inte lätt med så många! Inatt tror jag hon var helt slut, har nog inte orkat dia ordentligt då flera ungar legat still i vikten o ett par tom gått ner några gram.. Nu gäller det att supporta så hon orkar ligga hos de mycket idag.

Nån som har tips på energirikt foder till kräsen katt?! Vi försöker allt vi kan att hon ska få i sig energi, men märks tydligt att hon tappar i vikt...
Har inget svar på den frågan MEN ring och fråga din lokala veterinär
om du har bra kontakt med dem.
Annars ring och fråga någon av alla online-veterinärer, de av vilka man brukar få
två gratissamtal per år hos, och som brukar betalas av din kattförsäkring (tror jag).

Då kan du också få veta hur mycket är nornalt att tappa i vikt för en digivande katt,
för tappar i vikt det gör de alltid med en stor kull.❤️

• Gilla
4774
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]Hampus är tokig i majs 😉 det går inte att smyga med att öppna burken.. det kvittar hur hårt han sover, han kommer direkt!
Någon som också har katt som gillar ngt annorlunda? 🐈‍⬛🤔❤️
Våra katter älskar också majs❤️

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
M Meta9 skrev:
Våra katter älskar också majs❤️
Har aldrig haft katt som gillar majs som det är, däremot osaltade popcorn har samtliga glufsat i sig men de hårda bitarna spottade de ut! Irriterande var när det fastnade i tänderna då satt de och grimaserade så jag måste hjälpa dem med pincett, enda gången jag fick röra munnen och tänderna

• Gilla
  • Älska
4774 och 2 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Har aldrig haft katt som gillar majs som det är, däremot osaltade popcorn har samtliga glufsat i sig men de hårda bitarna spottade de ut! Irriterande var när det fastnade i tänderna då satt de och grimaserade så jag måste hjälpa dem med pincett, enda gången jag fick röra munnen och tänderna
Video! Jag vill se en video på händelsen😂😍

• Älska
dicliff
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Video! Jag vill se en video på händelsen😂😍
Finns inte på video, så har inte hänt med någon av de nu 4 döda katterna...

• Ledsen
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Igår började jag meka ihop nya kattornet :D Maken fattar inte varför jag tycker det är kul o rofyllt att montera Ikea-möbler o kattorn...

Men jag fastnade faktiskt... en skruv var förjäkla dum (fick tillslut "raka" bort pälsen lite på tyget för att skruven skulle hitta något att dra i) och vinkeljärnen gav mig huvudvärk.. de såg helt rätt ut.. och det såg logiskt ut.. men ändå var hans "trapp" lutad åt fel håll.. det höll på att driva även mig (som gillar sånt där pillrande..) till vansinne att jag inte "kunde se" problemet.. jag tyckte bara vinkeljärnen var "åt fel håll"..

Inget oöverstigligt problem då jag hade tänkt rikta dem själv istället.. MEN principen.. det var irriterande! Jag frågade maken när han kom hem "om jag var blind" hahaha.. för jag hade skruvat rätt, men det var ändå fel håll.. han skruvade loss dem och bankade till vinkeln.. så den var åt rätt håll.. (så jag antar att svaret på frågan där.. var NEJ jag var nog inte "blind".. vinklarna var fel..)

Delar av ett kattorn ligger på en soffa, inklusive stolpar och skruvar, med en transparent plastpåse nedanför på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Packar upp delarna... lite plockepinn sådär :)

Nytt kattorn under montering på trägolv med vita repklädda pelare och svarta detaljer i ett vardagsrum.
Skapa konto

Väldigt bra uppmärkt på delarna.. alla hade små klisterlappar med "en siffer/bokstavskombination" )

Svart kattorn monterat i hemmet med olika nivåer och klöspelare, står på ett golv med orientaliskt mönstrad matta.
Skapa konto

Nu började det ta sig iaf.. lite snurrande här och var och lite skruvande.. inge svårt, mest lite "otympligt"..

Svart och beige klättertorn för katter med flera nivåer, en hängmatta och krypin, står i ett rum med trägolv och växter i fönstret.
Skapa konto

TADAAAAA... Nisses nya fina (jag älskade det iaf.. haha) klättertorn är klart *så nöjd* .. jag tror faktiskt Nisse godkänt det faktiskt, för han har använt hängmattan några gånger redan.. både för lite bus och för att putsa sig hehe. . 😻

När vi introducerade gamla tornet. tog det närmare ett år innan han faktiskt gick upp i tornet! (och vi nog inte sett han använda toppbäddarna nån gång under alla år...) 🤔😳

Här är en bild då man kan se skillnaden mellan nya och gamla tornet..

Svart och rött kattorn i vardagsrum, det nya tornet är högre och bredare med fler plattformar och större hus än det gamla. Takhöjd anpassad.
Skapa konto

Det var större skillnad än jag trodde! Att det nya var högre.. hade jag valt medvetet.. för jag ville försöka anpassa det till takbjälkarna (!) så han skulle kunna skutta upp och ner den vägen om han ville..

Men det var stora skillnader i hur stora hus och plattformer var.. i det gamla tornet fick han ju inte plats i stugorna.. och bäddarna på topp kunde han knappt sitta i (ännu mindre ligga..).. så de gör helt klart vissa kattorn speciellt för att passa busiga små kattungar/ungkatter..MEN nu i nya får han plats!

För oavsett.. så tycker jag inte Nisse är en STOR (storleksmässigt) katt.. så han borde ha fått plats i ett "vanligt kattorn"..

• Gilla
  • Älska
kashieda och 10 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Igår började jag meka ihop nya kattornet :D Maken fattar inte varför jag tycker det är kul o rofyllt att montera Ikea-möbler o kattorn...

Men jag fastnade faktiskt... en skruv var förjäkla dum (fick tillslut "raka" bort pälsen lite på tyget för att skruven skulle hitta något att dra i) och vinkeljärnen gav mig huvudvärk.. de såg helt rätt ut.. och det såg logiskt ut.. men ändå var hans "trapp" lutad åt fel håll.. det höll på att driva även mig (som gillar sånt där pillrande..) till vansinne att jag inte "kunde se" problemet.. jag tyckte bara vinkeljärnen var "åt fel håll"..

Inget oöverstigligt problem då jag hade tänkt rikta dem själv istället.. MEN principen.. det var irriterande! Jag frågade maken när han kom hem "om jag var blind" hahaha.. för jag hade skruvat rätt, men det var ändå fel håll.. han skruvade loss dem och bankade till vinkeln.. så den var åt rätt håll.. (så jag antar att svaret på frågan där.. var NEJ jag var nog inte "blind".. vinklarna var fel..)

[bild]

[bild]
Väldigt bra uppmärkt på delarna.. alla hade små klisterlappar med "en siffer/bokstavskombination" )

[bild]
Nu började det ta sig iaf.. lite snurrande här och var och lite skruvande.. inge svårt, mest lite "otympligt"..

[bild]

TADAAAAA... Nisses nya fina (jag älskade det iaf.. haha) klättertorn är klart *så nöjd* .. jag tror faktiskt Nisse godkänt det faktiskt, för han har använt hängmattan några gånger redan.. både för lite bus och för att putsa sig hehe. . 😻

När vi introducerade gamla tornet. tog det närmare ett år innan han faktiskt gick upp i tornet! (och vi nog inte sett han använda toppbäddarna nån gång under alla år...) 🤔😳

[bild]

Det var större skillnad än jag trodde! Att det nya var högre.. hade jag valt medvetet.. för jag ville försöka anpassa det till takbjälkarna (!) så han skulle kunna skutta upp och ner den vägen om han ville..

Men det var stora skillnader i hur stora hus och plattformer var.. i det gamla tornet fick han ju inte plats i stugorna.. och bäddarna på topp kunde han knappt sitta i (ännu mindre ligga..).. så de gör helt klart vissa kattorn speciellt för att passa busiga små kattungar/ungkatter..MEN nu i nya får han plats!

För oavsett.. så tycker jag inte Nisse är en STOR (storleksmässigt) katt.. så han borde ha fått plats i ett "vanligt kattorn"..
Snyggt! Nästan så man önskar att man kunde ha ett hus med liknande till sig själv... Kul att busa!!!😁

• Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
K
Svartvit katt sover på bäddad säng vid träbord, morgonljus.
Skapa konto
Så här låg Hampus i morse när jag vaknade. Jag släppte in honom vid 5-tiden men det är inte alltid att han kommer Svartvit katt som sover ihoprullad på en beige och brun mönstrad filt.
Skapa konto
Och här ligger han nu ❤️

• Gilla
  • Älska
kashieda och 9 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

Imponerande 🤩 Jag ska inte visa den för Doris och Laban för då kommer de att tjata ihjäl mig om att de vill ha en likadan (vi har inte plats).

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
4774 och 3 till
  • Laddar…
Doris och Laban hälsar!

Sovande långhårig grå katt på vit bädd, ser fridfull ut.
Skapa konto

Doris sa tack, men nej tack när jag försökte kamma henne i morse

Grå katt slumrar på hopvikt tidning på ett bord, ser ut att meditera.
Skapa konto

Laban har börjat med meditation tror jag

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Tomtho och 10 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
vi har inte plats
Släng ut något annat låter Doris och Laban hälsa. 😂

• Haha
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Idag var jag till Kattstallet på Färingsö - www.kattstallet.se - tittade på kissarna, fikade och lämnade några saker till föreningen som de blev glada att få.
Mycket trevlig butik så att köpa flera exemplar av deras väggkalender för 2025 kändes som ett lätt val.
Katt vilar i en rund, mjuk bädd på ett trägolv med matskålar och leksak runtomkring.
Skapa konto
Flera katter vilar på ett klösträd i ett rum med trägolv och några kattillbehör.
Skapa konto

När vi är redo för ny familjemedlem kommer jag/vi i första hand att besöka de katthem som finns nära (fyra).

• Gilla
  • Älska
Snigla och 12 till
  • Laddar…
4774
S swirve skrev:

Finns bra foder att köpa hos veterinären och det kan vara att hon kanske behöver dropp för att vätska upp sig.

4774
Maria T Maria T skrev:
Idag var jag till Kattstallet på Färingsö - www.kattstallet.se - tittade på kissarna, fikade och lämnade några saker till föreningen som de blev glada att få.
Mycket trevlig butik så att köpa flera exemplar av deras väggkalender för 2025 kändes som ett lätt val.
[bild][bild]
När vi är redo för ny familjemedlem kommer jag/vi i första hand att besöka de katthem som finns nära (fyra).
Hur kan man besöka ett katthem utan att få med sig minst 2 pälsbollar hem 🥰🥰🥰

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Mikael_L och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.