1 160 584 läst · 13 578 svar
1161k läst
13,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!

Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 646 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 646 inlägg
4774 skrev:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto
Likaså när han ligger i mitt knä på randiga filten, så går han ibland och lägger sig på soffan, gosekatten ❤️
D dicliff skrev:

Logga in
Skapa konto
fotot taget precis nu. Inte undra på att jag inte får mkt gjort med en sån här kelgris i huset! 🐈⬛❤️

Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 646 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 646 inlägg
Det är inte förankrat än, men det sitter "snöre" för saken på kattornet! Tanken är väl att förankra det lite när det fått sin permanenta plats (dvs inte mitt ute på golvet)Maria T skrev:
Men oavsett är det nya tornet avsevärt stabilare (lite tyngre) än det gamla! (det gamla har aldrig suttit fast i något heller, varken hos oss eller när han bodde hos papps - det har heller aldrig ramlat omkull eller flyttat sig på nått vis.. bara gungat lite när han hoppat upp o ner)
Är nog ganska stor skillnad om det rör sig flera katter (och om de är lite tyngre katter).
Tror inte jag ska fästa det i väggen oavsett, men hade funderat på att fästa det i takbjälken.. (då jag förväntar mig att han ska komma på att det är perfekt hoppavstånd till översta bädden från takbjälkarna). Däruppe blir tyngdpunkten lite annorlunda om han hoppar runt (känns så iaf . oavsett kan det ju inte välta iaf om det sitter ett litet snöre där!)
---
Kan nämna att han dock ramlat ner i takhålet på ena kojan några ggr hehe.. han gillar och ligga på just den kojan (?) och först fattade han inte att det var ett utgångshål på topp.. så han ramlade ner i det .. sen stack han upp huvudet genom det och tittade haha.. nu försöker han vara smidig och ligga över bara halva hålet.. så han inte trillar igenom..!
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 375 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 375 inlägg
Efter en vecka med halvkaos börjar det nu ordna upp sig.
Mamma katt har haft lite svårt för sin nya roll, ligger inte hos ungarna annat än vid matdags, fått såriga tuttar och behövt stöttning med att mata ungarna.
Men efter att hon flyttat alla ungarna till min säng, såren börjat läka så börjar hon så sakteliga komma in i rollen som kattmamma. Tar nog några dagar till innan alla klarar sig utan hjälp vid matningen, men viktuppgången ser fin ut o alla växer 😀
Mamma katt har haft lite svårt för sin nya roll, ligger inte hos ungarna annat än vid matdags, fått såriga tuttar och behövt stöttning med att mata ungarna.
Men efter att hon flyttat alla ungarna till min säng, såren börjat läka så börjar hon så sakteliga komma in i rollen som kattmamma. Tar nog några dagar till innan alla klarar sig utan hjälp vid matningen, men viktuppgången ser fin ut o alla växer 😀

Logga in
Skapa konto