1 053 685 läst · 12 721 svar
1054k läst
12,7k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg
Ett spöke möjligen, men inte en hund 😁
Jag fick ingen försäkring ö h t på Gustav då, jag adopterade honom för tre år sedan.4774 skrev:Men om andedräkten inte luktar gott så beror det ofta på tandavlossning/resorbation. Så undersök gärna kattens tänder regelbundet. Framförallt på äldre katter. Ett litet tips i all välmening. Kan kosta mellan 8000-15000kr om man inte har lagt till den extra försäkring som de flesta försäkringsbolag nu kräver utöver den vanliga kattförsäkringen.
Detta p g a att han beräknades vara 8 år redan.
Tror ju att han var ännu lite äldre men jag vill att han ska få leva i a f
och vara så fri och lycklig som han förtjänar. ❤️
Han har en underbar personlighet och sitter och spinner så förnöjt medan han väntar på maten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här kommer bidrag till tasstävlingen:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför fick du inte försäkra honom? Det är ju självklart oavsett kattens ålder . Behöver bara ett hälsointyg från veterinären så kan inte försäkringsbolaget neka. Iaf hos Agria, If, Folksam. Klart en sådan liten sötnos ska leva lyckligt i alla sina dagar . 8 är ingen ålder på en katt ♥️D dicliff skrev:Jag fick ingen försäkring ö h t på Gustav då, jag adopterade honom för tre år sedan.
Detta p g a att han beräknades vara 8 år redan.
Tror ju att han var ännu lite äldre men jag vill att han ska få leva i a f
och vara så fri och lycklig som han förtjänar. ❤️
Han har en underbar personlighet och sitter och spinner så förnöjt medan han väntar på maten.[bild]
Här kommer bidrag till tasstävlingen:
[bild]
Har Folksam men de vägrade.4774 skrev:
Sa att gränsen går vid sju år.
Ändå har jag alla försäkringar hos dem.
Villa, bil, hund, liv.
Kanske det som var felet, de hade inget att locka över mig med.😟
De förlorar på det iom deras sk samlingsrabatt som bara är ett hittepåerbjudande . Men att de skulle ha en gräns vid 7år är ju bara ren diskriminering kan jag tycka. Annars har jag egentligen bara gott att säga om just Folksam, de har alltid fixat mina ärenden och därutöver både snabbt och utan en massa papper hit och dit. Och då har jag endast en gruppavtalsförsäkring via facket samt hemförsäkring. Katternas försäkring ligger hos Agria, mest av ohejdad vana sedan mina första små älsklingar. Men frågade du varför gränsen låg på 7år? Dessutom kan han ju så att säga lika gärna vara sex år 😉D dicliff skrev:
Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg
Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg
Jag känner igen bilden, men hade inte lagt på minnet att han heter Laban.
Måste berätta att jag visade Lusens tassar för min man imorse och hans reaktion var "VAD är det DÄR?!" Han verkar inte helsåld på nakenkatter, han vill nog ha lite mjukt fluff att gosa med. 😆Jumos skrev:
Redigerat:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 425 inlägg