Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Häromdagen var vi och tingande den här lilla kompisen till Doris. Vi får hämta honom om drygt två veckor. Han ska heta Laban!

[bild]
Men...Laban...det är ju en hund!! :)

• Haha
Maria T
  • Laddar…
Ett spöke möjligen, men inte en hund 😁

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Men om andedräkten inte luktar gott så beror det ofta på tandavlossning/resorbation. Så undersök gärna kattens tänder regelbundet. Framförallt på äldre katter. Ett litet tips i all välmening. Kan kosta mellan 8000-15000kr om man inte har lagt till den extra försäkring som de flesta försäkringsbolag nu kräver utöver den vanliga kattförsäkringen.
Jag fick ingen försäkring ö h t på Gustav då, jag adopterade honom för tre år sedan.
Detta p g a att han beräknades vara 8 år redan.
Tror ju att han var ännu lite äldre men jag vill att han ska få leva i a f
och vara så fri och lycklig som han förtjänar. ❤️

Han har en underbar personlighet och sitter och spinner så förnöjt medan han väntar på maten. En röd katt sitter på tvättmaskin bredvid ett katthörn och ett kattklösträd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här kommer bidrag till tasstävlingen:

En rödbrun katt ligger i ett öppet vit skåp bland handdukar och lakan.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 12 till
  • Laddar…
4774
D dicliff skrev:
Jag fick ingen försäkring ö h t på Gustav då, jag adopterade honom för tre år sedan.
Detta p g a att han beräknades vara 8 år redan.
Tror ju att han var ännu lite äldre men jag vill att han ska få leva i a f
och vara så fri och lycklig som han förtjänar. ❤️

Han har en underbar personlighet och sitter och spinner så förnöjt medan han väntar på maten.[bild]

Här kommer bidrag till tasstävlingen:

[bild]
Varför fick du inte försäkra honom? Det är ju självklart oavsett kattens ålder . Behöver bara ett hälsointyg från veterinären så kan inte försäkringsbolaget neka. Iaf hos Agria, If, Folksam. Klart en sådan liten sötnos ska leva lyckligt i alla sina dagar . 8 är ingen ålder på en katt ♥️

Ett spöke möjligen, men inte en hund 😁
Det här är Laban för mig :)

• Tecknad bild av hunden Laban med namn och skaparens signatur, glatt utseende, brun och vit färgsättning.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
Snigla och 4 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Varför fick du inte försäkra honom? Det är ju självklart oavsett kattens ålder . Behöver bara ett hälsointyg från veterinären så kan inte försäkringsbolaget neka. Iaf hos Agria, If, Folksam. Klart en sådan liten sötnos ska leva lyckligt i alla sina dagar . 8 är ingen ålder på en katt ♥️
Har Folksam men de vägrade.
Sa att gränsen går vid sju år.
Ändå har jag alla försäkringar hos dem.
Villa, bil, hund, liv.
Kanske det som var felet, de hade inget att locka över mig med.😟

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
4774
D dicliff skrev:
Har Folksam men de vägrade.
Sa att gränsen går vid sju år.
Ändå har jag alla försäkringar hos dem.
Villa, bil, hund, liv.
Kanske det som var felet, de hade inget att locka över mig med.😟
De förlorar på det iom deras sk samlingsrabatt som bara är ett hittepåerbjudande . Men att de skulle ha en gräns vid 7år är ju bara ren diskriminering kan jag tycka. Annars har jag egentligen bara gott att säga om just Folksam, de har alltid fixat mina ärenden och därutöver både snabbt och utan en massa papper hit och dit. Och då har jag endast en gruppavtalsförsäkring via facket samt hemförsäkring. Katternas försäkring ligger hos Agria, mest av ohejdad vana sedan mina första små älsklingar. Men frågade du varför gränsen låg på 7år? Dessutom kan han ju så att säga lika gärna vara sex år 😉

Dan1891 Dan1891 skrev:
Det här är Laban för mig :)
Det här är Pelle Svanslös kompis Laban :)

Animerad grå katt i kostym och basker, ser sofistikerad och gladlynt ut, illustrerad mot beige bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Det här är Pelle Svanslös kompis Laban :)

[bild]
Du har aldrig läst/sett seriestripen om hunden Laban i dagstidningar då?

Jag känner igen bilden, men hade inte lagt på minnet att han heter Laban.

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Enligt Jordbruksverkets nya kattregister är ”Sigge” det vanligaste kattnamnet. Jag känner många katter, men faktiskt ingen Sigge.

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Min mormors systers katt hette Sickan Carlsson.
Det var på 50/60-talet, men jag tycker det var ett kul namn på en katt!
Efter en skådis :)

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Inofficiell tävling (utan pris) : Störst tassar vinner. 🐾 Mitt bidrag:
[bild]
En person håller en katts tass i sin hand; båda sitter. Grå sphynxkatt. Hemmiljö. Kärleksfullt ögonblick.
Skapa konto

…och här är Trolls framtass. Det ser nog inte så ut, men den är större än Lusens 😊

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
[bild]
…och här är Trolls framtass. Det ser nog inte så ut, men den är större än Lusens 😊
Måste berätta att jag visade Lusens tassar för min man imorse och hans reaktion var "VAD är det DÄR?!" Han verkar inte helsåld på nakenkatter, han vill nog ha lite mjukt fluff att gosa med. 😆

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Katt sitter bredvid lykta, två ölflaskor, träbord, mysig kvällsatmosfär, inomhus eller utomhusveranda.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.