1 052 059 läst · 12 700 svar
1052k läst
12,7k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Jag förstår honom till 100% 😄 När jag hämtade min första nakenbäbis fick jag extremt kalla fötter och undrade om jag verkligen skulle ta med mig det lilla monstret hem?! Han var dessutom kullens minsting och alldeles grisskär, så han såg ut som en skrynklig, ömklig, smått ondskefull liten… pung? Nu har jag haft nakenkatt i 15 år och tycker på riktigt att de är fina och härliga, men jag har full förståelse för att alla inte kan se bortom nakenheten 😅 Innan nakenkatterna har jag levt ett helt liv med pälsade katter, och de är absolut superfina de också - det är bara lite mer päls överallt där de har varit 😉MariaiÖstergötland skrev:
Smått ondskefull liten pung. 😂😂😂Jumos skrev:Jag förstår honom till 100% 😄 När jag hämtade min första nakenbäbis fick jag extremt kalla fötter och undrade om jag verkligen skulle ta med mig det lilla monstret hem?! Han var dessutom kullens minsting och alldeles grisskär, så han såg ut som en skrynklig, ömklig, smått ondskefull liten… pung? Nu har jag haft nakenkatt i 15 år och tycker på riktigt att de är fina och härliga, men jag har full förståelse för att alla inte kan se bortom nakenheten 😅 Innan nakenkatterna har jag levt ett helt liv med pälsade katter, och de är absolut superfina de också - det är bara lite mer päls överallt där de har varit 😉
De är väldigt varma och gosiga, även utan fluff 😊 Jag har på 15 år och 5 egna nakenfisar (och flera andras runtomkring) inte träffat två som känns helt lika, men de allra flesta känns ganska mycket som att klappa en kroppsvarm persika. De flesta har ett tunt, mjukt fjun över kroppen som gör att de känns jättemjuka! Sedan finns det såna som vår Lusen som har lite borstigare fjun och inte är riktigt lika mjuka, och de som i princip är alldeles helnakna och nästan känns som småklibbigt gummi. Vår Troll är nog en av de mysigaste jag känt på, hans fjun är så lent och mjukt att han känns som varm sammet 😍FredrikR skrev:
Håller med där, gillar också mjukt fluff.🥰❤️MariaiÖstergötland skrev:
Fast ibland när jag borrat ner ansiktet i Gustavs päls i pälsfällningstider, kan jag ångra mig
efteråt, då jag fnyser och fnyser för att få bort katthåret ur näsan! 😝
Det kliar och näsan rinner i flera minuter!😪🤣😂😆
Alltmedan Gustav buffar och buffar och vill gosa mera och släppa mer hår!!🐱😻😺😹🤩
Men jag kan klart se fördelarna med nakna.
Ska försöka få träffa en sådan nån gång och se hur dom känns.
Hur sköter de sig på musfronten? Ta de några möss?
Njae, veterinären som besiktigade honom bedömde4774 skrev:De förlorar på det iom deras sk samlingsrabatt som bara är ett hittepåerbjudande . Men att de skulle ha en gräns vid 7år är ju bara ren diskriminering kan jag tycka. Annars har jag egentligen bara gott att säga om just Folksam, de har alltid fixat mina ärenden och därutöver både snabbt och utan en massa papper hit och dit. Och då har jag endast en gruppavtalsförsäkring via facket samt hemförsäkring. Katternas försäkring ligger hos Agria, mest av ohejdad vana sedan mina första små älsklingar. Men frågade du varför gränsen låg på 7år? Dessutom kan han ju så att säga lika gärna vara sex år 😉
åldern till åtta år och då var det det som gällde.
Han från Folksam sa att det brukar komma mycket sjukdomar
då de blir äldre, så de har satt gränsen vid åtta. Det året i a f.
Han sa att det ändras ibland.
Det är för djuren som för oss att vi blir åldersdiskriminerade.
Det har jag själv blivit vid två tillfällen.
Säger inte mer om det nu eftersom det är OT!
Låter nästan lite som en nyfriserad Bärra. 😇😍🍑Jumos skrev:De är väldigt varma och gosiga, även utan fluff 😊 Jag har på 15 år och 5 egna nakenfisar (och flera andras runtomkring) inte träffat två som känns helt lika, men de allra flesta känns ganska mycket som att klappa en kroppsvarm persika. De flesta har ett tunt, mjukt fjun över kroppen som gör att de känns jättemjuka! Sedan finns det såna som vår Lusen som har lite borstigare fjun och inte är riktigt lika mjuka, och de som i princip är alldeles helnakna och nästan känns som småklibbigt gummi. Vår Troll är nog en av de mysigaste jag känt på, hans fjun är så lent och mjukt att han känns som varm sammet 😍
Ha ha, inte våra! Vi fick in en liten mus i vintras och två av fyra katter låg kvar i soffan medans de andra två satt bredvid musen och tittade när den sprang runt 😄D dicliff skrev:Håller med där, gillar också mjukt fluff.🥰❤️
Fast ibland när jag borrat ner ansiktet i Gustavs päls i pälsfällningstider, kan jag ångra mig
efteråt, då jag fnyser och fnyser för att få bort katthåret ur näsan! 😝
Det kliar och näsan rinner i flera minuter!😪🤣😂😆
Alltmedan Gustav buffar och buffar och vill gosa mera och släppa mer hår!!🐱😻😺😹🤩
Men jag kan klart se fördelarna med nakna.
Ska försöka få träffa en sådan nån gång och se hur dom känns.
Hur sköter de sig på musfronten? Ta de några möss?
Vadå humor, det är ju den krassa verkligheten ... 😎
Och barn kan ju vara lite liknande.
Vi hade varit på parken zoo, sett tigrar och alla möjliga häftiga djur.
När vi sen frågade våra, då rätt små, telningar om vad som varit det bästa, så var var det flygmyrorna som det var en massa av på ett ställe, dvs inget som var bundet till djurparken.
Ibland känns en flera mils resa och kostnad för inträde osv ganska bortkastat.
Och barn kan ju vara lite liknande.
Vi hade varit på parken zoo, sett tigrar och alla möjliga häftiga djur.
När vi sen frågade våra, då rätt små, telningar om vad som varit det bästa, så var var det flygmyrorna som det var en massa av på ett ställe, dvs inget som var bundet till djurparken.
Ibland känns en flera mils resa och kostnad för inträde osv ganska bortkastat.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 324 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 324 inlägg
Simon's Cat kan vara något av det roligaste jag sett i humorrutor!
Denna är inte lika vanlig men fanns i Larson! och där tyckte jag det mesta var kul (särskilt kossorna).
Nu har jag även haft en katt som åt gummisnodd, så jag förstår husses frustration.
#språkpolisenockså
Denna är inte lika vanlig men fanns i Larson! och där tyckte jag det mesta var kul (särskilt kossorna).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu har jag även haft en katt som åt gummisnodd, så jag förstår husses frustration.
#språkpolisenockså
Bucky i Get fuzzy är briljant!!!Maria T skrev:
Gillar hans polare, MjauTseTung, Catstro, etc... Har glömt namnen på samtliga.
Skulle säga att min katt hade "trädet" som standardplats, han gillade även att ligga och vässa klorna så till den grad att biten innan den luddiga talkhylsan hade hål i både kokosmattan och plaströret innanför 😅Snigla skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder