1 079 874 läst · 13 013 svar
1080k läst
13,0k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Kanske passar på att knalla in på andras revir när de fegisarna håller sig inneSnigla skrev:
Norska skogkatter gör sådär, syns inte lika tydligt förståss pga all päls, men det är väldigt vanligt att de håller svansen som ett frågetecken. Vår korthåriga bondkatt gör det också, men hennes svans är så kort så det märks nästan inte.Jumos skrev:
Någon som slarvat med kvalitet, SQA och inte last/ stresstestat systemet innan lanseringen.... Men en webbsida borde de klarat av att skapa som klarar samtliga kattägare i Sverige! Likaså ett register med databas som pallar trycket. Gör om gör Rätt!!!!Jiji skrev:
Ja visst blir man trött, speciellt när man redan innan visste att det skulle bli så här. Jag vet såklart att det inte är bråttom, men det är principen som stör mig. Har alltid blivit less på när jag blir tillsagd att göra något, men den som säger till mig misslyckas med att tillhandahålla förutsättningarna för att man ska kunna göra det.
S Sona2012 skrev:
Eller kan det vara så att systemet håller rätt kvalitet? Är vi verkligen villiga att betala för ett system som fungerar felfritt med den extrema last det utsätts för lanseringsdagen jämfört med den last det ska hantera i framtiden vid mer normala förhållanden?MariaiÖstergötland skrev:
Jag kan inget om detta, men i min värld tycker jag att man borde kunna tillfälligt höja prestandan när man nu vet att 700.000 katter ska registreras. Lite som att man kanske borde anställa fler brevbärare runt jul.Alfredo skrev:
I en perfekt värld vore detta trivialt. I den verkliga världen kan det vara lättare sagt än gjort.MariaiÖstergötland skrev:
Hur som helst registrerade jag precis två katter helt problemfritt och de dök även upp direkt som registrerade på mina sidor. Jag kanske hade tur men för mig fungerade det utan anmärkning.
För en som testat till och från hela dagen skulle jag tro att du hade tur ja.Alfredo skrev:
Skam den som ger sig. Nu har jag registrerat katten och pröjsat, men hittar honom inte på Mina sidor. Får hoppas allt är rätt iallafall.