4774 4774 skrev:
Bromma är nedlagd
Beslut må vara fattade men nedlagd vet jag inte. 😉

Avgangstavla från Bromma flygplats som visar aktuella avgångar, destinationer och flygstatus för flyg till Umeå, Åre Östersund, Visby, Kalmar och Kristianstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

4774 4774 skrev:
Så i princip så är snart inrikesflyget från Bromma ett ljuvt minne blott. Tyvärr.
Det återstår att se. 😀 Jag tycker den flygplatsen verkar ha fler liv än katterna. 😍 Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om det visar sig att sista ordet ännu inte är sagt.

4774
Alfredo Alfredo skrev:
Beslut må vara fattade men nedlagd vet jag inte. 😉

[bild]
Nej, jag förtydliga mitt svar med hur Stockholm stads avtal med Swedavia ser ut. Så nedlagd menade jag i ett perspektivt förhållande. Ber om ursäkt för mitt första inlägg som saknade en beskrivning av läget för Bromma flygplats.

Alfredo Alfredo skrev:
Man kanske har katter som är som våra, det vill säga att de inte alls bryr sig. Då kanske man tror att alla djur är lika okänsliga.
Kanske funkar deras så. Vi har berättat att våra flyr i panik, så de kan inte använda det argumentet.

Om vi har tur gömmer de sig under sängen, har vi otur vägrar de komma in. Inte så roligt när det är -15 ute.

• Ledsen
Maria T och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Vi har berättat att våra flyr i panik,
Och ändå "skjuter" de i närheten? 🤬🤬🤬

Alfredo Alfredo skrev:
Och ändå "skjuter" de i närheten? 🤬🤬🤬
Oh ja. Oftast bara i några timmar.

• Ledsen
  • Arg
Maria T och 2 till
  • Laddar…
4774
Alfredo Alfredo skrev:
Det återstår att se. 😀 Jag tycker den flygplatsen verkar ha fler liv än katterna. 😍 Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om det visar sig att sista ordet ännu inte är sagt.
Det håller jag fullständigt med dig om 😄. Liknelsen med kattliv stämmer ut i klospetsen 😸. Jag tycker att Bromma flygplats faktiskt tillför staden både historia, bra läge, inrikesflyget och en svunnen kultur. Så lite ledsen den dagen staden jämnar den med marken kommer jag att bli.

• Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Jag tycker att Bromma flygplats faktiskt tillför staden både historia, bra läge, inrikesflyget och en svunnen kultur.
Och en suveränt "lättanvänd" flygplats. Arlanda är inte kul numera... Visst, det är en förbättring att man kan gå airside mellan T4/T5 men varför ska man tvingas till det nästan varje gång man är där? 🤬

Men nu hamnade jag långt OT, sorry! 😳

4774
Alfredo Alfredo skrev:
Och en suveränt "lättanvänd" flygplats. Arlanda är inte kul numera... Visst, det är en förbättring att man kan gå airside mellan T4/T5 men varför ska man tvingas till det nästan varje gång man är där? 🤬

Men nu hamnade jag långt OT, sorry! 😳
Tror vi gick över en km förra julen. Innan de öppnade upp airside. Varmt som s...n var det och sjukt många resenärer överallt.

Även detta helt OT, så ursäkta mig 👻

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Thania och hennes kamin, jag får lov att sitta en bit ifrån.
Kamin med brinnande eld, en lurvig katt sitter framför på ett trägolv, del av fot och soffa syns i förgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Mikael_L och 12 till
  • Laddar…
Eaum
Särbon har varit julkattvakt åt denna långbenta goding 🩵
Katt tittar över bordskant i kök, med stora blå ögon och tassar synliga, som har blivit omhändertagen av särbo under julen.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Mikael_L och 16 till
  • Laddar…
Svart katt sitter vid bord och tittar på ett tänd batteriljus på fat, omgiven av planter på fönsterbräda och duk med blommönster.
Skapa konto

Katten begrundar världen, eller möjligen vädret.
(Obs, batteriljus)

• Gilla
  • Älska
Mikael_L och 6 till
  • Laddar…
Svart katt sitter i en grå hundbädd på trägolv i ett rum.
Skapa konto

I själva verket väntade han uppenbarligen på att Gråa Hunden skulle flytta sig från (hund) bädden.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Mikael_L och 8 till
  • Laddar…
4774
Eaum Eaum skrev:
Särbon har varit julkattvakt åt denna långbenta goding 🩵
[bild]
Gud så bedårande söt 🥰

K
Svartvit katt sover på en färgglad filt inomhus.
Skapa konto
inte så pigg på att vara ute i det ruggiga vädret i kväll, ligga ett knä är bättre..❤️

• Gilla
  • Älska
Mikael_L och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.