Jag gillar verkligen katter, men inte kattägare som låter sina katter pissa och förorena trädgårdsmöbler, mattor och det luktar kattpiss lång väg och framför allt inte kastrerar sina hankatter.

K
4774 4774 skrev:
Vi får starta en egen tråd som vi döper till Spöktrappan 😃
Källarnedgång med skjutlås ovanpå en dörr, omgiven av löv och gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Betongtrappa ner i en källare, omgiven av stenväggar. Fallna löv ligger på trappstegen, och en blå dörr med ett skjutlås är i bakgrunden.
Skapa konto
En gammal träkällardörr med ett rostigt skjutlås och en robust stenvägg i bakgrunden.
Skapa konto
Några foton från källarnedgången. Låset är typ ett skjutlås så dörren går att låsa med ett hänglås. Inga spöken här heller, vad jag vet...🤔

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
4774
K Kakelugnen566 skrev:
[bild][bild][bild]Några foton från källarnedgången. Låset är typ ett skjutlås så dörren går att låsa med ett hänglås. Inga spöken här heller, vad jag vet...🤔
Du har bara inte lyckats se dem men att de finns där behöver du inte tvivla på 😂

4774
G G.L. skrev:
Jag gillar verkligen katter, men inte kattägare som låter sina katter pissa och förorena trädgårdsmöbler, mattor och det luktar kattpiss lång väg och framför allt inte kastrerar sina hankatter.
Det gör inte jag heller men jag anser att det är lag på att kastrera både hanar och honor så tillvida de inte är avelskatter. Kissar de så det stinker så är det revirmarkering för att hålla andra katter borta från dens revir. Har du problem med att grannarnas katter ser din uteplats som sina revir så finns det spray att köpa som , visserligen inte håller katterna borta, men som gör att de tycker att dina utemöbler är jättemysiga och därav inte kissar på dem 😄

K
4774 4774 skrev:
Du har bara inte lyckats se dem men att de finns där behöver du inte tvivla på 😂
Du får inte skrämmas så där!!! 😉 😂 👻

4774
K Kakelugnen566 skrev:
Du får inte skrämmas så där!!! 😉 😂 👻
Som Nick skrev, spöken är snälla 😳

K
4774 4774 skrev:
Okej! 😂

4774
Hej tomtegubbar slå i glasen 😸 En svartvit katt sitter bland juldekorationer och tomtefigurer med röda luvor.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Sona2012 och 5 till
  • Laddar…
K
4774 4774 skrev:
för ett tag nyssens, så trodde jag att det spökade här! Jag hittade inte Hampus när jag hade vaknat.
Eller hade jag gått i sömnen o släppt ut honom? Nä, det har jag ju aldrig gjort, men han fanns inte här, det var riktigt läskigt! Det tog en halvtimme innan jag hittade honom bakom skåpet vid fönstret...
Till slut kom han fram och verkade rädd, han gick nersjunken till dörren och ville ut utan att ens äta
Jag tror att han blev rädd för brandvarnaren som pep. ( men nu piper den inte??)
Det här var en riktigt otäck upplevelse😢

• Ledsen
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
för ett tag nyssens, så trodde jag att det spökade här! Jag hittade inte Hampus när jag hade vaknat.
Eller hade jag gått i sömnen o släppt ut honom? Nä, det har jag ju aldrig gjort, men han fanns inte här, det var riktigt läskigt! Det tog en halvtimme innan jag hittade honom bakom skåpet vid fönstret...
Till slut kom han fram och verkade rädd, han gick nersjunken till dörren och ville ut utan att ens äta
Jag tror att han blev rädd för brandvarnaren som pep. ( men nu piper den inte??)
Det här var en riktigt otäck upplevelse😢
Vår katt, Katten, försvinner ständigt. Inomhus alltså. Ibland är jag helt säker på att någon har glömt att stänga grinden så att han smitit ut (hela trädgården är inhägnad som kattgård). Jag kan flänga runt och nästan bli gråtfärdig innan jag hittar honom, tex nerkrupen bland tvätten, eller i kattburen som står på hylla i garderoben.

Ang brandvarnaren. Kanske är batteriet på upphällningen, eller så kröp det en insekt eller spindel i den?

K
Jiji Jiji skrev:
Vår katt, Katten, försvinner ständigt. Inomhus alltså. Ibland är jag helt säker på att någon har glömt att stänga grinden så att han smitit ut (hela trädgården är inhägnad som kattgård). Jag kan flänga runt och nästan bli gråtfärdig innan jag hittar honom, tex nerkrupen bland tvätten, eller i kattburen som står på hylla i garderoben.

Ang brandvarnaren. Kanske är batteriet på upphällningen, eller så kröp det en insekt eller spindel i den?
Ja, det här är mystiskt, han vill inte vara inne, knappt äta, pupillerna är fyllda och han tittar vädjade på mig. Här finns mest gömställen under möbler. Under/bakom det skåpet gömde han sig de första dagarna han var här, men inte sen, förrän nu.
Ska kolla brandvarnaren, men tänkte direkt att det var ju inte länge sen som jag bytte batteriet
Nu är han ute, hoppas att han kommer tillbaka 🤞

• Gilla
4774
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
Ja, det här är mystiskt, han vill inte vara inne, knappt äta, pupillerna är fyllda och han tittar vädjade på mig. Här finns mest gömställen under möbler. Under/bakom det skåpet gömde han sig de första dagarna han var här, men inte sen, förrän nu.
Ska kolla brandvarnaren, men tänkte direkt att det var ju inte länge sen som jag bytte batteriet
Nu är han ute, hoppas att han kommer tillbaka 🤞
Såvida han inte blivit sjuk har nog något skrämt honom ordentligt. En brandvarnare låter väldigt, väldigt högt och det kan vara stressande för katter.
Om han gömde sig på den platsen när han kom till dig kan det ju vara så att det kändes som den enda trygga platsen.

Ang brandvarnare. Flera ggr nu på senare år har vi inte lyckats byta batteri i brandvarnare utan fått köpa nya. Dvs vi har bytt batteri, allt verkar bra men efter ett tag, en vecka eller ett par dagar, börjar brandvarnaren tjuta igen.

Behöver ju absolut inte vara det som är felet med din.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
K
Jiji Jiji skrev:
Såvida han inte blivit sjuk har nog något skrämt honom ordentligt. En brandvarnare låter väldigt, väldigt högt och det kan vara stressande för katter.
Om han gömde sig på den platsen när han kom till dig kan det ju vara så att det kändes som den enda trygga platsen.

Ang brandvarnare. Flera ggr nu på senare år har vi inte lyckats byta batteri i brandvarnare utan fått köpa nya. Dvs vi har bytt batteri, allt verkar bra men efter ett tag, en vecka eller ett par dagar, börjar brandvarnaren tjuta igen.

Behöver ju absolut inte vara det som är felet med din.
Ja, något har verkligen skrämt honom, men brandvarnaren lät inte så högt, den väckte mig inte. Och nu har den inte låtit sen klockan 9

K Kakelugnen566 skrev:
något har verkligen skrämt honom, men brandvarnaren lät inte så högt, den väckte mig inte. Och nu har den inte låtit sen klockan 9
Nyårsfyrverkeri?

• Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
K
Alfredo Alfredo skrev:
Nyårsfyrverkeri?
Nej, ännu inget. Vet inte hur han reagerar på det eftersom han kom till mej i våras som först. Ska kolla med förra ägaren idag
Han kom in för en stund sen och åt lite medan jag stängde in hönsen och sen ville han ut igen.
Jag tittade utefter en stund, då ligger han här Svart katt ligger på en vit plaststol med kudde på en veranda, intill ett runt bord och en snöskyffel mot en röd vägg.
Skapa konto
jag tog in honom och han låg I mitt knä och putsade sig. Då piper den förbenade brandvarnaren! Och han rusar till ytterdörren, så då är det konstaterat att det är den som har skrämt honom!!
Nu är den nedtagen ( trodde att den hade rett till sig eftersom den varit tyst i över 3 timmar) ångrar klart att jag inte gjorde det med en gång 😠

• Älska
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.