Dalbotant Dalbotant skrev:
I fantasin. AI-bild.
Vad trist. Bilden var snodd och jag funderade aldrig över om den var riktig.

• Gilla
4774
  • Laddar…
Vad passar bättre på nyårsdagen än rester?
Skagen toast till kaffet och Tour de Ski.
Skagen toast med dill, räkor och caviar på en tallrik, bredvid en kopp kaffe och bestick på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När jag ätit upp och lutat mig tillbaka i soffan kom Bärra vädrandes något, kan det vara räkorna tro? 😇
En ljus katt slickar på en tallrik på ett träbord, bredvid ligger bestick och en kopp kaffe.
Skapa konto
Katten nosar på en tallrik med bestick på ett soffbord bredvid en kopp kaffe.
Skapa konto

Vem är jag att jaga iväg, hade ju ätit klart osv...😻🫣
Väldigt rena bestick.

Om man köpt denna Lego asken och möts av detta..
En katt i en Lego-förpackning sitter och tittar ut ur kartongen, omgiven av oöppnade plastpåsar med Lego-bitar.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Lill72 och 17 till
  • Laddar…
K
4774 4774 skrev:
Är han en britt? Eller bara väldigt lik? Fin är han vilket som 🥰. Men är han britt så är han världens mittpunkt enligt honom själv, universums härskare rent av. All kontakt är på nåder 😂. Så kommer han inte in så är det antingen för att han är sur eller har mer intressanta saker att göra utomhus.

Skämt åsido, men hur mycket nyårsraketer skuts det runt er?

Bodde merparten av mitt liv på Södermalm och hade utekatter och ingen av dem brydde sig nämnvärt. Familjen hade även en britt som dock endast var utekatt när vi var på landet. Men brydde sig inte det

Kan säga att även jag går i spinn av ljudet från brandvarnaren. Blir som bindgalen och att den låter utan orsak gör inte saken bättre. Tar närmsta kvastskaft och slår ner den som en pinjata och sliter ut batterierna. Därefter sjunger det ljudet i min stackars skalle i timmar efteråt.
Om han kunde skulle han nog göra likadant 😄
För ett tag sen drog Hampus igång brandvarnaren genom att sätta på en platta när han hoppade ner från spisen och naturligtvis stod ett flätat brödfat på just den plattan! Det rök om den..
Ljudet på brandvarnaren är ju bedövande när den går igång och tiden det tar att få tyst på den! Då skar det verkligen i huvudet...på mig.
Men inte samma reaktion från Hampus, som när den bara pep till. Pipljudet måtte påminna om något otäckt i hans värld..

4774
K Kakelugnen566 skrev:
För ett tag sen drog Hampus igång brandvarnaren genom att sätta på en platta när han hoppade ner från spisen och naturligtvis stod ett flätat brödfat på just den plattan! Det rök om den..
Ljudet på brandvarnaren är ju bedövande när den går igång och tiden det tar att få tyst på den! Då skar det verkligen i huvudet...på mig.
Men inte samma reaktion från Hampus, som när den bara pep till. Pipljudet måtte påminna om något otäckt i hans värld..
Stackars Hampus, om det bara är när den piper så låter det nästan som en sådan där hundleksak som piper varje gång hunden biter i den. Kan vara nog så irriterande men hundar brukar ju slakta sina leksaker väldigt fort. Eller så har Hampus varit med vid en eldsvåda någon gång och har traumatiska besvär från den gången och därför han drar så fort brandvarnaren piper. Hellre safe than sorry typ🙀

K
4774 4774 skrev:
Stackars Hampus, om det bara är när den piper så låter det nästan som en sådan där hundleksak som piper varje gång hunden biter i den. Kan vara nog så irriterande men hundar brukar ju slakta sina leksaker väldigt fort. Eller så har Hampus varit med vid en eldsvåda någon gång och har traumatiska besvär från den gången och därför han drar så fort brandvarnaren piper. Hellre safe than sorry typ🙀
Jag har sms:at förra ägaren men ej fått svar, ska fråga igen.

I natt har det snöat här! efter en grå och regnig jul- och nyårshelg! Hampus tog en snabb kissrunda och nu är det soffläge som gäller Svartvit katt sover på en röd soffa, med framben sträckta utåt.
Skapa konto

• Gilla
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Mellandottern tog ett par mycket smickrande bilder på ena katten igår. Jag skrattade så jag kiknade. Man brukar väl säga att kameran lägger på 5 kg, men stoppar det?? Fluffig katt sitter på golvet, ser nyfiken ut.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Wow
Sona2012 och 10 till
  • Laddar…
Mikael_L
Det ser skönt ut när det är kallt. :)

• Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
4774
K Kakelugnen566 skrev:
Jag har sms:at förra ägaren men ej fått svar, ska fråga igen.

I natt har det snöat här! efter en grå och regnig jul- och nyårshelg! Hampus tog en snabb kissrunda och nu är det soffläge som gäller[bild]
Samma här, gråmulet till härlig vit snö och gnistrande solsken. Hej mitt vinterland 😂

• Gilla
Kakelugnen566
  • Laddar…
4774
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Mellandottern tog ett par mycket smickrande bilder på ena katten igår. Jag skrattade så jag kiknade. Man brukar väl säga att kameran lägger på 5 kg, men stoppar det?? [bild]
Vilken gosig härlig bjässe 🥰😂

• Älska
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Vilken gosig härlig bjässe 🥰😂
Ja, det är han verkligen! Lika kramgo som han ser ut. 😍

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
4774
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Ja, det är han verkligen! Lika kramgo som han ser ut. 😍
Åh får jag låna och tokgosa med denna stiliga herre 🥰

• Gilla
  • Älska
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
K
4774 4774 skrev:
Samma här, gråmulet till härlig vit snö och gnistrande solsken. Hej mitt vinterland 😂
Ja, soligt, kallt och halt! ☀️☃️ och det ska visst komma mer snö i morgon här i sydost..
Hampes förra ägare hade ingen förklaring på hans reaktion, så vi får bara hoppas att han slipper uppleva det igen!! 🤞
Har köpt nytt batteri idag! 😀

Att gilla katter är en sak. Att inte gilla kattägare som låter sina katter pissa, skita på annans egendom är en annan sak. Dessa kattägare som tycker att den drabbade ska lösa problemet med diverse kattavvisande medel som denne måste inhandla för egna pengar och flytta möbler, dynor och inhägna områden för att slippa odören från utekatter som dessutom ofta inte är kastrerade.
Skam över dessa kattägare! 😬

K
Jiji Jiji skrev:
Såvida han inte blivit sjuk har nog något skrämt honom ordentligt. En brandvarnare låter väldigt, väldigt högt och det kan vara stressande för katter.
Om han gömde sig på den platsen när han kom till dig kan det ju vara så att det kändes som den enda trygga platsen.

Ang brandvarnare. Flera ggr nu på senare år har vi inte lyckats byta batteri i brandvarnare utan fått köpa nya. Dvs vi har bytt batteri, allt verkar bra men efter ett tag, en vecka eller ett par dagar, börjar brandvarnaren tjuta igen.

Behöver ju absolut inte vara det som är felet med din.
Tror inte att det är fel på min brandvarnare utan att det var batteriet som var slut..det är lite si och så med min tidsuppfattning angående förra bytet...har jag märkt...🤷‍♀️
Men han är sitt gamla vanliga igen, ligger i knäet just nu

• Älska
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Hmm då man tänkte gå och lägga sig är det upptaget...
Två katter, en randig och en svart, ligger tillsammans på en säng med hjärtmönstrad filt.
Skapa konto

Har ni annars hört om katter som gillar oliver? Jag åt några gröna oliver som ett snack och den randiga katten (Oskar) blev helt galen då han kände lukten. Han försökte klättra på mig och jamade, skulle ha oliverna, jag fick hålla skålen bort från honom. Efteråt lät jag honom slicka skålen och han gick berserk på den.

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.