1 084 559 läst · 13 075 svar
1085k läst
13,1k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Men då vet du att han i alla fall (antagligen) inte är sjuk eller har ont. Alltid något positivt.K Kakelugnen566 skrev:
Vi hade en katt som blev plågad av dörrklockan en gång då knappen fastnade och klockan "dindongade" i timmar när vi inte var hemma. Detta var runt 20 år sedan Hon lärde den katt som kom senare än henne att klockan var läskigt. Sedan har katterna lärt sig av varandra så de två vi har nu hatar även dörrklockan även om de struntar i betydligt "läskigare" oljud. 😾
Ja, skönt att veta vad det berodde på. Nu verkar han ha funnit lite ro så han sover faktiskt i soffanAlfredo skrev:Men då vet du att han i alla fall (antagligen) inte är sjuk eller har ont. Alltid något positivt.
Vi hade en katt som blev plågad av dörrklockan en gång då knappen fastnade och klockan "dindongade" i timmar när vi inte var hemma. Detta var runt 20 år sedan Hon lärde den katt som kom senare än henne att klockan var läskigt. Sedan har katterna lärt sig av varandra så de två vi har nu hatar även dörrklockan även om de struntar i betydligt "läskigare" oljud. 😾
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L skrev:
Blev ungefär samma i år.Mikael_L skrev:
Borta ovanligt länge, släppte in han först vid 7-8-tiden, och då satt han inte heller och tryckte nära (i sin utomhuslåda och var arg på dåliga portvakter) utan jag skramlade upp dörren några gånger tills han hört att det var möjligt att komma in.
Ja det är svårt att veta vad han tycker, det syns väldigt lite reaktioner, men att han sen är borta länge hemifrån är ju ett teckan.
Men nu är allt som det ska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Angående Hampus bravader igår, kan jag berättade att det lugnade ner sig efterhand.
När grannbarnen smällde vid 21-tiden då tittade han bara upp, så det var pipet från brandvarnaren som han blev så rädd för.
Runt 23.30 ville han ut och vid tolvslaget smälldes det ovanligt mycke runt omkring, och jag vet ju inte var han var nånstans
04.40 blinkade kattklockan och då kom han in, och har i stort sett sovit sen dess ❤️
Har kollat batteriet och det var slut...
När grannbarnen smällde vid 21-tiden då tittade han bara upp, så det var pipet från brandvarnaren som han blev så rädd för.
Runt 23.30 ville han ut och vid tolvslaget smälldes det ovanligt mycke runt omkring, och jag vet ju inte var han var nånstans
04.40 blinkade kattklockan och då kom han in, och har i stort sett sovit sen dess ❤️
Är han en britt? Eller bara väldigt lik? Fin är han vilket som 🥰. Men är han britt så är han världens mittpunkt enligt honom själv, universums härskare rent av. All kontakt är på nåder 😂. Så kommer han inte in så är det antingen för att han är sur eller har mer intressanta saker att göra utomhus.Mikael_L skrev:Blev ungefär samma i år.
Borta ovanligt länge, släppte in han först vid 7-8-tiden, och då satt han inte heller och tryckte nära (i sin utomhuslåda och var arg på dåliga portvakter) utan jag skramlade upp dörren några gånger tills han hört att det var möjligt att komma in.
Ja det är svårt att veta vad han tycker, det syns väldigt lite reaktioner, men att han sen är borta länge hemifrån är ju ett teckan.
Men nu är allt som det ska.
[bild]
Skämt åsido, men hur mycket nyårsraketer skuts det runt er?
Bodde merparten av mitt liv på Södermalm och hade utekatter och ingen av dem brydde sig nämnvärt. Familjen hade även en britt som dock endast var utekatt när vi var på landet. Men brydde sig inte det
Kan säga att även jag går i spinn av ljudet från brandvarnaren. Blir som bindgalen och att den låter utan orsak gör inte saken bättre. Tar närmsta kvastskaft och slår ner den som en pinjata och sliter ut batterierna. Därefter sjunger det ljudet i min stackars skalle i timmar efteråt.K Kakelugnen566 skrev:Angående Hampus bravader igår, kan jag berättade att det lugnade ner sig efterhand.
Om han kunde skulle han nog göra likadant 😄