Såhär ser vår katt ut när hon sniffat på oliver, helt hög 😂. Är tydligen ett ämne i dom som liknar kattmynta.

• Katten ligger avslappnad och sover på en stol efter att ha sniffat oliver.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
Vit kattass med utskjutna klor mot mörk bakgrund.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
  • Wow
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
4774
DennisCA DennisCA skrev:
Hmm då man tänkte gå och lägga sig är det upptaget...
[bild]

Har ni annars hört om katter som gillar oliver? Jag åt några gröna oliver som ett snack och den randiga katten (Oskar) blev helt galen då han kände lukten. Han försökte klättra på mig och jamade, skulle ha oliverna, jag fick hålla skålen bort från honom. Efteråt lät jag honom slicka skålen och han gick berserk på den.
Har aldrig haft en katt som gillar någon form av grönsaker, frukt, bär eller nötter. Däremot är ostbågar en favorit 😸😸

• Gilla
SusoDus och 2 till
  • Laddar…
4774
N Niq skrev:
[bild]
Vilken fantastisk underbar bild 😀

• Gilla
Kakelugnen566
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Har aldrig haft en katt som gillar någon form av grönsaker, frukt, bär eller nötter.
Har du testat med kokt majs?

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Har aldrig haft en katt som gillar någon form av grönsaker, frukt, bär eller nötter. Däremot är ostbågar en favorit 😸😸
Nuvarande kissor går och äter från vinbärsbuskarna. Den ena av dom äter nästan allt veganskt som vi äter. Morötter var mums märkte vi när vi gjorde julmat.

• Wow
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
[bild]

Har ni annars hört om katter som gillar oliver? Jag åt några gröna oliver som ett snack och den randiga katten (Oskar) blev helt galen då han kände lukten. Han försökte klättra på mig och jamade, skulle ha oliverna, jag fick hålla skålen bort från honom. Efteråt lät jag honom slicka skålen och han gick berserk på den.
Jodå. Jag känner väl till detta fenomen och då med Lucifer som blev fullständigt tokig när han fick känna lukten av gröna oliver. Något liknande skådespel har inte ens kattmynta lyckats uppbringa. Och bärsärk är en bra liknelse när han slafsade i sig småbitarna som man delade, för att det inte skulle kunna ske en olycka med att han kanske skulle svälja dem hela. Fullständigt amok i skålen😂
Och hade jag en liten bit i munnen så var han inte nödbedd heller att direkt med en kyss ge som belöning.🥰

• Gilla
4774
  • Laddar…
4774
Alfredo Alfredo skrev:
Har du testat med kokt majs?
Jupp men inte går det att lura i missarna det. Här gäller bara animaliska produkter förutom just ostbågar 😸😸

• Gilla
  • Haha
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
4774
N Niq skrev:
Nuvarande kissor går och äter från vinbärsbuskarna. Den ena av dom äter nästan allt veganskt som vi äter. Morötter var mums märkte vi när vi gjorde julmat.
Coolt 😃

Maria T
DennisCA DennisCA skrev:
[bild]

Hade en katt som blev tossig av doften när jag öppnade en burk kapris...och oliver och kapris har vissa likheter (läser jag i diverse matbloggar). En annan katt gick igång på ägg och visste hur äggkokarens timer lät, en älskade räkor och en annan ville mest så långt bort från räkorna som möjligt.
Katter är som vi, eller vi som dom, inget går att förutsäga och det tycker jag är härligt.
Men nu blev det en utläggning och jag har inte tidigare hört om katter som tycker om oliver.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Maria T
De katter som ägt mig har alltid gillat kattmynta, jag är både känslig för dofter och har ett väl utvecklat sinne för samma (har deltagit i studier på KI så det är inte hitte-på). Så.... jag planterade Nepeta cataria i trädgården, både för att de är vackra och jag inte har problem med att grannarnas kissemissar tar sig hit, men lite besviken blev jag nog då jag mest sett fjärilar och humlor.
OBS! skämt, jag är så tacksam för alla insekter och har mängder som lockar dem men det blev dåligt med katter.

För kul, kolla denna. Jag köpte boken när den kom.

• Gilla
Noramasen och 1 till
  • Laddar…
Långhårig katt ligger på beige soffa med rund kudde i bakgrunden, mjuk belysning ger mysig känsla.
Skapa konto
Min man tyckte det var taskigt att lägga upp den förra bilden där kattkillen ser ut som en badboll, så här kommer en finare...

• Gilla
  • Älska
Myckling och 14 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Mellandottern tog ett par mycket smickrande bilder på ena katten igår. Jag skrattade så jag kiknade. Man brukar väl säga att kameran lägger på 5 kg, men stoppar det?? [bild]
Det där med 5kg har Bärra också hört och hävdar det stämmer. ☝️😻
Skönt med fluffig päls när det är kallt ute. ❄️
Fluffig katt med tjock päls sitter på ett vitt bord i köket.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Myckling och 7 till
  • Laddar…
4774
Mysfluffisar båda två 🥰🥰🥰😸

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
4774
G G.L. skrev:
Att gilla katter är en sak. Att inte gilla kattägare som låter sina katter pissa, skita på annans egendom är en annan sak. Dessa kattägare som tycker att den drabbade ska lösa problemet med diverse kattavvisande medel som denne måste inhandla för egna pengar och flytta möbler, dynor och inhägna områden för att slippa odören från utekatter som dessutom ofta inte är kastrerade.
Skam över dessa kattägare! 😬
Varför skulle den betala själv menar du? Och jag har snart slutat tro på er som påstår er få era dynor nerpissade av okastrerade katter. Kan lika gärna vara räv. Kan du inte ta ett tips för just ett tips så har jag ett annat tips till dig, ring nämsta kattstall så kommer de och hämtar de katterna som inte är uppenbart någons husdjur. Har svårt att se att det skulle ränna en sådan mängd okastrerade katter hos just er 👍

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.