1 086 021 läst · 13 092 svar
1086k läst
13,1k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Medlem
· Jämtland
· 110 inlägg
Har aldrig haft en katt som gillar någon form av grönsaker, frukt, bär eller nötter. Däremot är ostbågar en favorit 😸😸DennisCA skrev:Hmm då man tänkte gå och lägga sig är det upptaget...
[bild]
Har ni annars hört om katter som gillar oliver? Jag åt några gröna oliver som ett snack och den randiga katten (Oskar) blev helt galen då han kände lukten. Han försökte klättra på mig och jamade, skulle ha oliverna, jag fick hålla skålen bort från honom. Efteråt lät jag honom slicka skålen och han gick berserk på den.
Jodå. Jag känner väl till detta fenomen och då med Lucifer som blev fullständigt tokig när han fick känna lukten av gröna oliver. Något liknande skådespel har inte ens kattmynta lyckats uppbringa. Och bärsärk är en bra liknelse när han slafsade i sig småbitarna som man delade, för att det inte skulle kunna ske en olycka med att han kanske skulle svälja dem hela. Fullständigt amok i skålen😂DennisCA skrev:Hmm då man tänkte gå och lägga sig är det upptaget...
[bild]
Har ni annars hört om katter som gillar oliver? Jag åt några gröna oliver som ett snack och den randiga katten (Oskar) blev helt galen då han kände lukten. Han försökte klättra på mig och jamade, skulle ha oliverna, jag fick hålla skålen bort från honom. Efteråt lät jag honom slicka skålen och han gick berserk på den.
Och hade jag en liten bit i munnen så var han inte nödbedd heller att direkt med en kyss ge som belöning.🥰
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 492 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 492 inlägg
Hade en katt som blev tossig av doften när jag öppnade en burk kapris...och oliver och kapris har vissa likheter (läser jag i diverse matbloggar). En annan katt gick igång på ägg och visste hur äggkokarens timer lät, en älskade räkor och en annan ville mest så långt bort från räkorna som möjligt.DennisCA skrev:Hmm då man tänkte gå och lägga sig är det upptaget...
[bild]
Katter är som vi, eller vi som dom, inget går att förutsäga och det tycker jag är härligt.
Men nu blev det en utläggning och jag har inte tidigare hört om katter som tycker om oliver.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 492 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 492 inlägg
De katter som ägt mig har alltid gillat kattmynta, jag är både känslig för dofter och har ett väl utvecklat sinne för samma (har deltagit i studier på KI så det är inte hitte-på). Så.... jag planterade Nepeta cataria i trädgården, både för att de är vackra och jag inte har problem med att grannarnas kissemissar tar sig hit, men lite besviken blev jag nog då jag mest sett fjärilar och humlor.
OBS! skämt, jag är så tacksam för alla insekter och har mängder som lockar dem men det blev dåligt med katter.
För kul, kolla denna. Jag köpte boken när den kom.
OBS! skämt, jag är så tacksam för alla insekter och har mängder som lockar dem men det blev dåligt med katter.
För kul, kolla denna. Jag köpte boken när den kom.
Varför skulle den betala själv menar du? Och jag har snart slutat tro på er som påstår er få era dynor nerpissade av okastrerade katter. Kan lika gärna vara räv. Kan du inte ta ett tips för just ett tips så har jag ett annat tips till dig, ring nämsta kattstall så kommer de och hämtar de katterna som inte är uppenbart någons husdjur. Har svårt att se att det skulle ränna en sådan mängd okastrerade katter hos just er 👍G G.L. skrev:Att gilla katter är en sak. Att inte gilla kattägare som låter sina katter pissa, skita på annans egendom är en annan sak. Dessa kattägare som tycker att den drabbade ska lösa problemet med diverse kattavvisande medel som denne måste inhandla för egna pengar och flytta möbler, dynor och inhägna områden för att slippa odören från utekatter som dessutom ofta inte är kastrerade.
Skam över dessa kattägare! 😬