1 078 876 läst · 12 980 svar
1079k läst
13,0k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Jo, men det primära är väl att först bygga upp ett register över katterna, något som inte funnits innan.Alfredo skrev:
Se'n tillkommer väl fler funktioner efter tid som använder registret.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 468 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 468 inlägg
Är så gott som tvärsäker på att samtliga mina klasskamrater inklusive undertecknad hade sommarlovs- eller inför-julenjobb på Posten! Nu talar jag 1979-1982 sisådär, och i Stockholms innerstad, men att som vikarierande "brevnisse" få uppskattning i form av hembakade bullar och julgodis av glada människor som uppskattade att vi jobbade även lördagen innan Jul för att få ut alla kort och brev, det var mer värt än övertidsbetalningen vi fick.MariaiÖstergötland skrev:
Tillbaka till katterna! Jag misstänkte att det skulle kunna gå åt pipsvängen när alla kattägare vill registrera sina raringar enligt nya lagen, och misstänker (?!) att nån måste anat att systemet inte skulle hålla. Tycker det känns som SJ
12 grader kallt ute, klart väder med fantastisk utsikt över sjö och nejd och jag tänkte sätta mig i fåtöljen och njuta, men den äldre distingerade damen i huset hann före...
Visst ser hon lite nöjd ut att ha spöat husse på upploppet?
Visst ser hon lite nöjd ut att ha spöat husse på upploppet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Korrekt, de har tre servrar, en gick ner, nästan alla anropen gick till samma server tydligen, lastbalanseringen funkade inte som den skulle.S Sona2012 skrev:
Lite kul i diverse kommentarsfält, en massa folk som skriver "skyll er själva som inte registrerar förrän i sista minuten, min katt är registrerad sedan många år"
Jaha!?! En korrekt stress/ last test tar några timmar att sätta upp och minuter att exekvera med de förnämliga verktyg som finns på öppen marknad så detta borde unvikits.Anna_H skrev:Korrekt, de har tre servrar, en gick ner, nästan alla anropen gick till samma server tydligen, lastbalanseringen funkade inte som den skulle.
Lite kul i diverse kommentarsfält, en massa folk som skriver "skyll er själva som inte registrerar förrän i sista minuten, min katt är registrerad sedan många år"
Kul för de " Houdini's " som lyckats registrera sig för många år sedan i ett register som lagstiftats 2022 och öppnades för registrering för någon dag sedan???? Låt mig gissa att de heter Bagdad Bob!!!
Kattregistret blir väl likadant som hundregistret och där är det ägaren som ska registrera. Om katten byter ägare ska nya ägaren skicka in ny registrering. Antar jag, för så fungerar hundregistret. Men det är absolut inte någon brådska.