Det beror väl på när man tänkt tappa bort katten? :cool::thinking:

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
Lite inkörningsproblem kan naturligtvis vara irriterande men jag tycker det är allvarligare att man (den som exempelvis hittar en katt) tydligen inte kan söka i registret ännu.

Text om kattregistrering, datadelning, återförening av förlorade katter, kommande sökfunktion.

Och en annan dålig sak är att man inte verkar kunna se/ändra de telefonnummer/mailadress man angett.

Katt i låda fångar kattleksak, medan person sitter på golv i rum. Spontan lekstund hemma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dino har hittat den perfekta kattongen- alldeles lämpligt stor och man kan leka muräna i den. Man lär dock vara försiktig med att röra sig i närheten för det smäller direkt :crysmile:

• Gilla
  • Älska
  • Haha
dicliff och 10 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Lite inkörningsproblem kan naturligtvis vara irriterande men jag tycker det är allvarligare att man (den som exempelvis hittar en katt) tydligen inte kan söka i registret ännu.

[bild]
Jo, men det primära är väl att först bygga upp ett register över katterna, något som inte funnits innan.
Se'n tillkommer väl fler funktioner efter tid som använder registret.

Maria T
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Jag kan inget om detta, men i min värld tycker jag att man borde kunna tillfälligt höja prestandan när man nu vet att 700.000 katter ska registreras. Lite som att man kanske borde anställa fler brevbärare runt jul. ;)
Är så gott som tvärsäker på att samtliga mina klasskamrater inklusive undertecknad hade sommarlovs- eller inför-julenjobb på Posten! Nu talar jag 1979-1982 sisådär, och i Stockholms innerstad, men att som vikarierande "brevnisse" få uppskattning i form av hembakade bullar och julgodis av glada människor som uppskattade att vi jobbade även lördagen innan Jul för att få ut alla kort och brev, det var mer värt än övertidsbetalningen vi fick.

Tillbaka till katterna! Jag misstänkte att det skulle kunna gå åt pipsvängen när alla kattägare vill registrera sina raringar enligt nya lagen, och misstänker (?!) att nån måste anat att systemet inte skulle hålla. Tycker det känns som SJ :rolleyes::confused:

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Tog in hundens väska.
(Om det inte syns, så är det 2 katter i den)
Svartvit katt kurar ihop sig i en öppen, grå transportväska på ett golv.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
dicliff och 12 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Tog in hundens väska.
(Om det inte syns, så är det 2 katter i den)
[bild]
Förstås. Hunden ska inte tro att väskan är hans/hennes.

• Haha
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
12 grader kallt ute, klart väder med fantastisk utsikt över sjö och nejd och jag tänkte sätta mig i fåtöljen och njuta, men den äldre distingerade damen i huset hann före...
Visst ser hon lite nöjd ut att ha spöat husse på upploppet?

En katt på en soffa framför ett fönster med snötäckt landskap och solnedgång.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
dicliff och 13 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
12 grader kallt ute, klart väder med fantastisk utsikt över sjö och nejd och jag tänkte sätta mig i fåtöljen och njuta, men den äldre distingerade damen i huset hann före...
Visst ser hon lite nöjd ut att ha spöat husse på upploppet?

[bild]
Mycket nöjd till och med. ;)

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Någon som slarvat med kvalitet, SQA och inte last/ stresstestat systemet innan lanseringen.... Men en webbsida borde de klarat av att skapa som klarar samtliga kattägare i Sverige! Likaså ett register med databas som pallar trycket. Gör om gör Rätt!!!!
Korrekt, de har tre servrar, en gick ner, nästan alla anropen gick till samma server tydligen, lastbalanseringen funkade inte som den skulle.

Lite kul i diverse kommentarsfält, en massa folk som skriver "skyll er själva som inte registrerar förrän i sista minuten, min katt är registrerad sedan många år" :rofl:

Anna_H Anna_H skrev:
Korrekt, de har tre servrar, en gick ner, nästan alla anropen gick till samma server tydligen, lastbalanseringen funkade inte som den skulle.

Lite kul i diverse kommentarsfält, en massa folk som skriver "skyll er själva som inte registrerar förrän i sista minuten, min katt är registrerad sedan många år" :rofl:
Jaha!?! En korrekt stress/ last test tar några timmar att sätta upp och minuter att exekvera med de förnämliga verktyg som finns på öppen marknad så detta borde unvikits.
Kul för de " Houdini's " som lyckats registrera sig för många år sedan i ett register som lagstiftats 2022 och öppnades för registrering för någon dag sedan???? Låt mig gissa att de heter Bagdad Bob!!!

• Gilla
  • Haha
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Fadai
Två katter, en närbild, en i bakgrunden, inomhus, oordning, rusiner, fönsterutsikt.
Skapa konto
Lyckligt ovetande om att hon snart ska steriliseras o chippas. Registrerar gör jag väl sen. Luna heter hon.

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
[bild] Lyckligt ovetande om att hon snart ska steriliseras o chippas. Registrerar gör jag väl sen. Luna heter hon.
Så fiiin! Hade lagstiftaren varit lite smart skulle uppfödaren/ chipparen automatiskt fått uppdraget att registrera födda 2023. Äldre katter chipparen så blir det gjort då

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Kattregistret blir väl likadant som hundregistret och där är det ägaren som ska registrera. Om katten byter ägare ska nya ägaren skicka in ny registrering. Antar jag, för så fungerar hundregistret. Men det är absolut inte någon brådska.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.