1 079 874 läst · 13 013 svar
1080k läst
13,0k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Någon gång i tråden var det någon som lade märke till och anmärkte att Frasse var lika grå som det han låg på. Det var väl en fundering på om vi färgmatchade Frasse mot möbeln eller tvärtom.
I natt klev jag på Frasse när han låg på den grå! dörrmattan. Jag skulle kolla om ngn hade släppt ut han och att han kanske ville in från ruskvädret inatt, och så skrek det till!
Dörrmattan och Frasse.
Sen har vi grå dynor på kökstolar och grått golv
Och grå soffa.
Nu är det dagsljus när jag tog de här bilderna, men närmare kvällen till måste man se upp, han syns knappt på en massa ställen man går på och sätter sig på.
I natt klev jag på Frasse när han låg på den grå! dörrmattan. Jag skulle kolla om ngn hade släppt ut han och att han kanske ville in från ruskvädret inatt, och så skrek det till!
Dörrmattan och Frasse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen har vi grå dynor på kökstolar och grått golv
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och grå soffa.
Nu är det dagsljus när jag tog de här bilderna, men närmare kvällen till måste man se upp, han syns knappt på en massa ställen man går på och sätter sig på.
Jiji skrev:
DennisCA skrev:Snart händer det, min arm blir en tuggleksak.
Vår katt var så söt och få örsökte sova vi men hoppade upp ibland när det kom ett fyrverkeri som smällde inte orolig utan mer kontrollera att reviret var ohotat inga inkräktare på väg.
Hon fick en extra tsk tonfisk/ kyckling godis när hon konstaterat att ingen försökte invadera reviret o lade sig igen! Upprepades 3-4 ggr men sedan tröttnade hon och kröp in i garderoben för att sova!!!
[bild]
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 494 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 494 inlägg
Här hemma hanterade bröderna Bosse och Frasse det lite olika. Kattluckan låstes på kvällen för att de inte skulle råka vara ute när det drog igång. Strax innan tolvslaget när det började smälla försvann Bosse från soffan medan Frasse satte sig i fönstret och tittade. När det smält färdigt så tog det 5-10 min att hitta Bosse, han låg i källaren, inålad under nedersta trappsteget.
Vi trodde inte att grannen tänkte plåga sin egen katt med fyrverkerier, men det var tydligen planen trots allt.
Ena katten flydde till skogs (tillbaka efter några timmar) och den andra så långt in under sängen som möjligt.
Ena katten flydde till skogs (tillbaka efter några timmar) och den andra så långt in under sängen som möjligt.
Vår katt brukade försöka sova när smällandet började. Hoppade upp för att kontrollera så ingen inkräktare var på väg in på reviret inga tecken på rädsla bara nyfikenhet, gjorde så 3-4 ggr innan hon somnade i garderoben.... Men innan det hade hon kört ut oss att gå runt reviret för att vara säker på att vi patrullerade medan hon sovJiji skrev: