Mikael_L
Någon gång i tråden var det någon som lade märke till och anmärkte att Frasse var lika grå som det han låg på. Det var väl en fundering på om vi färgmatchade Frasse mot möbeln eller tvärtom.

I natt klev jag på Frasse när han låg på den grå! dörrmattan. Jag skulle kolla om ngn hade släppt ut han och att han kanske ville in från ruskvädret inatt, och så skrek det till! :sweat::cry:

Dörrmattan och Frasse.
Grå katt ligger på ryggen på en matta, ser upp, är avslappnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen har vi grå dynor på kökstolar och grått golv
En grå katt ligger hopkurad på en stol med blå matta.
Skapa konto

Och grå soffa.

Nu är det dagsljus när jag tog de här bilderna, men närmare kvällen till måste man se upp, han syns knappt på en massa ställen man går på och sätter sig på.

• Gilla
  • Älska
  • Wow
  • Ledsen
  • Haha
dicliff och 4 till
  • Laddar…
Bärra inte helt säker på att "allt är bra"...
En orange katt gömmer sig under en puff framför en julgran, stirrar framåt med lysande ögon.
Skapa konto

De pangade och smällde runtomkring!

Nu har vi alla gått och lagt oss.

• Älska
  • Gilla
  • Ledsen
dicliff och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Bärra inte helt säker på att "allt är bra"...
[bild]
De pangade och smällde runtomkring!

Nu har vi alla gått och lagt oss.
Katten är heller inte säker på att allt är bra när det smäller.
Vi har inte kommit till ro förrän nu...
Hoppas Bärra kan sova i natt. :heart:

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
DennisCA DennisCA skrev:
Snart händer det, min arm blir en tuggleksak.

Vår katt var så söt och få örsökte sova vi men hoppade upp ibland när det kom ett fyrverkeri som smällde inte orolig utan mer kontrollera att reviret var ohotat inga inkräktare på väg.
Hon fick en extra tsk tonfisk/ kyckling godis när hon konstaterat att ingen försökte invadera reviret o lade sig igen! Upprepades 3-4 ggr men sedan tröttnade hon och kröp in i garderoben för att sova!!!
[bild]

B
Här hemma hanterade bröderna Bosse och Frasse det lite olika. Kattluckan låstes på kvällen för att de inte skulle råka vara ute när det drog igång. Strax innan tolvslaget när det började smälla försvann Bosse från soffan medan Frasse satte sig i fönstret och tittade. När det smält färdigt så tog det 5-10 min att hitta Bosse, han låg i källaren, inålad under nedersta trappsteget.

• Ledsen
  • Gilla
dicliff och 5 till
  • Laddar…
E
Här sov vi bort tolvslaget, katterna under täcket tillsammans med mig och hundarna i sina bäddar, lugnt och stilla. Klockan ringde 05:20 och nu sitter jag på jobbet igen.

• Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Vi trodde inte att grannen tänkte plåga sin egen katt med fyrverkerier, men det var tydligen planen trots allt.

Ena katten flydde till skogs (tillbaka efter några timmar) och den andra så långt in under sängen som möjligt.

• Ledsen
  • Arg
dicliff och 5 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Vi trodde inte att grannen tänkte plåga sin egen katt med fyrverkerier, men det var tydligen planen trots allt.

Ena katten flydde till skogs (tillbaka efter några timmar) och den andra så långt in under sängen som möjligt.
Finns folk till allt...:rolleyes:

• Gilla
  • Älska
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Vår katt brukade försöka sova när smällandet började. Hoppade upp för att kontrollera så ingen inkräktare var på väg in på reviret inga tecken på rädsla bara nyfikenhet, gjorde så 3-4 ggr innan hon somnade i garderoben.... Men innan det hade hon kört ut oss att gå runt reviret för att vara säker på att vi patrullerade medan hon sov

• Älska
  • Haha
  • Gilla
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Våra katter Lilly och Daisy gillade inte nyårsmällarna, och fick nog en adrenalinkick. Så de sov länge idag.
Tog en bild av Daisy som ser rätt sliten ut.

En vit katt slappar framför ett kattbo utformat som ett tecknat ansikte.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
dicliff och 11 till
  • Laddar…
Mikael_L
Hur Frasse tog smällandet har jag ingen aning om, han var ute någonstans på äventyr då.
Jag har inte märkt något ovanligt med han idag.

• Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
EddieHansson
Här får man lite välbehövlig hjälp med nyårspusslet :giggle:

• En mångfärgad katt ligger på ett ofullständigt pussel, med blick mot kameran.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
dicliff och 9 till
  • Laddar…
Maria T
EddieHansson EddieHansson skrev:
Här får man lite välbehövlig hjälp med nyårspusslet :giggle:
998 bitar ?

• Haha
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Här skulle tokkatten gå ut 20 i tolv.. :oops:

Sen kom han in glatt o hungrig imorse.. och har sovit hela dagen - och är nu ute igen! Tror han passar på.. innan det blir kallt.. 8-10 grader varmt här liksom (ute).. :surprised:

• Älska
  • Haha
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.