1 133 386 läst · 13 409 svar
1133k läst
13,4k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Det blev en räddningsaktion med en ägare som klättrade upp i björken samtidigt som ett gäng grannar stod under och höll en pressning som brandsegel om han (katten alltså) skulle trilla ner. Men allt gick bra till slut.Fotografen skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 25 068 inlägg
Det är alltid svårt att säga. Den kommer inte från närområdet i alla fall. Lokala annonser har inte gett något. Den verkar ha bosatt sig i uthus här i området. Väldigt skygg. Det är inte första katten som dyker upp här från ingenstans. En tam katt som gick att spåra bodde 3 mil härifrån men flyttade ut när huset fick nya ägaren och drog rakt norrut 3 mil... Den lämnades tillbaka till förra ägaren. En annan supertam katt var kastrerad men inte id-märkt! Den fick ny ägare. En annan katt gick till djurskyddet och nån katt fick avlivas osv.Marlen Eskilsson skrev:
Nu ser jag denna katt så sällan numera. Lia gör tydligen ett bra jobb. Men blir det läge får jag ställa en fälla på altanen. Den är tyvärr manuell så det gäller att katten dyker upp regelbundet.
M Myckling skrev:
Ja fy, det där är nog min största fasa när mina damer är ute och ränner, att dom ska klättra upp någonstans och inte ta sig ner.
Skönt att kissen på bilden räddades oskadd och att så många hjälpte till
Administrator
· Skåne
· 8 001 inlägg

Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 615 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 615 inlägg
Vi har också haft Gul katt och Blå soffor. Sen hade vi brunsvart långhårig katt och beige soffa. Förstår helt klart varför @MariaiÖstergötland valde samma nyans på katten som på soffornaFredrikR skrev:
Men mest troligt, naturligt och självklart är att man väljer katt först, för att anpassa möblemang och inredning därefterMaria T skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 698 inlägg

Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 367 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 367 inlägg
Svarte katten Snö brukar pyssla om sin hund Judith.
/ Patrik
Video Player is loading.
Current Time
/
Duration
Loaded: 0%
This is a modal window.
Beginning of dialog window. Escape will cancel and close the window.
End of dialog window.
/ Patrik
Bärra kom in med nåt i pälsen tidigare, det är en stor björk som sträcker sig över kattgården, tidigare var det fullt liv av fåglar där.
Vid närmare koll såg det ut som bärfläckarna (blåbär?) på trallen utanför huset, som förmodligen kommit från fåglarna, alltså fågelspillning....
Raka vägen upp i duschen.
Han sätter sig själv på handduken ute i hallen efter duschen, han var inte helt nöjd när frun provade en hårfön på låg temperatur.
Nyss låg han på rygg på min mage i soffan och halvsov medan jag pysslade med pälsen.
Vid närmare koll såg det ut som bärfläckarna (blåbär?) på trallen utanför huset, som förmodligen kommit från fåglarna, alltså fågelspillning....
Video Player is loading.
Current Time
/
Duration
Loaded: 0%
This is a modal window.
Beginning of dialog window. Escape will cancel and close the window.
End of dialog window.
Han sätter sig själv på handduken ute i hallen efter duschen, han var inte helt nöjd när frun provade en hårfön på låg temperatur.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyss låg han på rygg på min mage i soffan och halvsov medan jag pysslade med pälsen.
Renoverare
· Stockholm
· 18 698 inlägg
Shit vad han tog det braFredrikR skrev:
Bärra kom in med nåt i pälsen tidigare, det är en stor björk som sträcker sig över kattgården, tidigare var det fullt liv av fåglar där.
[video]
[bild] [bild]
Nyss låg han på rygg på min mage i soffan och halvsov medan jag pysslade med pälsen.![]()