1 133 728 läst · 13 410 svar
1134k läst
13,4k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Om blickar kunde döda.Grillen skrev:
Men så söt och fin.
Köttbullepositionen är inte när han ligger som på bilderna.. där låg han vid mina fötter..MariaiÖstergötland skrev:
Köttbullepositionen är när han rullat ihop sig i en hög på golvet och man ser varken öronen eller svans typ.. ser bara ut att ligga en klädhög på golvet hehe
Ah, jag läste lite för slarvigt.Snigla skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 25 070 inlägg
Börjar tycka synd om den där katten som försöker flytta in. Han smög såå långsamt, men Lia var vaken så han fick nog smörj nu. Kanske dags att försöka fånga honom. Vintern kommer.Bo.Siltberg skrev:
Beställde en kattlucka till logen idag. Kändes som det började vara dags.. när höstvädret börjar dyka upp! Blev en sådan här, verkade lagom stor (gick o låsa i olika kombos) och var på rea 
Länk: https://www.zoo.se/staywell-manual-300-petsafe-kattlucka-vit.html

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Länk: https://www.zoo.se/staywell-manual-300-petsafe-kattlucka-vit.html

Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 616 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 616 inlägg
Har ägnat en försvarlig stund med att kolla på foton av våra katter genom åren - jag var helt övertygad om att jag lyckats fånga nån av dem på bild när de ligger ihopkrupna med nosen under sig, inga ben syns, bara svansen på sidan och öronen framåt, alltså en limpa, eller säl, fast även med ansiktet under.
Lyckas inte ens googla fram en sån bild men det säger inget för jag är usel på att "goggla"
Hur som helst, tre av våra - hittills fyra katter - har vikt ihop sig till limpor med nosen under sig, varpå min partner som såg det för första gången skrek: Kan den andas?
Sen dess kallade vi det Snorkelpositionen.
Här en bild från tidigt 1990-tal (så ingen undrar över färgerna) på vårt jellon (lejon) som aldrig nånsin vek ihop sig. Karl för sin plats s a s .
Lyckas inte ens googla fram en sån bild men det säger inget för jag är usel på att "goggla"
Hur som helst, tre av våra - hittills fyra katter - har vikt ihop sig till limpor med nosen under sig, varpå min partner som såg det för första gången skrek: Kan den andas?
Här en bild från tidigt 1990-tal (så ingen undrar över färgerna) på vårt jellon (lejon) som aldrig nånsin vek ihop sig. Karl för sin plats s a s .

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kommentaren känns igen från min egen make, men inte angående katten utan efter vår första dotters ankomst, när jag halvt utslagen låg på sidan och ammade, med hennes tryne intryckt i matstationen.Maria T skrev:
Har ägnat en försvarlig stund med att kolla på foton av våra katter genom åren - jag var helt övertygad om att jag lyckats fånga nån av dem på bild när de ligger ihopkrupna med nosen under sig, inga ben syns, bara svansen på sidan och öronen framåt, alltså en limpa, eller säl, fast även med ansiktet under.
[bild]