1 270 316 läst ·
14 268 svar
1270k läst
14,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
2021-09-23 var det gott om plats.
Men nu tycker jag det är dags för husse att köpa ett större handfat!

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men nu tycker jag det är dags för husse att köpa ett större handfat!

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Ett år sedan vår Gibson fick somna in, endast 1 år gammal. Fäller fortfarande en en tår när jag tänker på honom, och kommer göra så lång tid…vår första katt. Beklagar sorgen.J Jonobe skrev:
Redigerat:
Jag köpte ju ett litet torn till Nisse för några år sedan som jag skruvade ihop o ställde upp till pappa.. nu var det dags att plocka ner det till oss.. (kan tala om att maken nös, snöt sig.. och nös igen.. trots allergipiller).. ja det är lite fin balansgång nu o prova sig fram..
Nisse och pappa hade varit riktigt dåliga städare.. den var full med både damm och katthår - sedan den dagen jag skruvade ihop den typ! Nu har jag dammsugit rent den.. och ska använda en sån där klädrulle/tejp som man tar bort hår med också.. sedan rugga tyget lite a la tvätt..
Men nu är den nere iaf! Gör ju ingen nytta i andra huset.. där katten inte är!
Man måste ju busa lite också..
I solljuset..

Nisse och pappa hade varit riktigt dåliga städare.. den var full med både damm och katthår - sedan den dagen jag skruvade ihop den typ! Nu har jag dammsugit rent den.. och ska använda en sån där klädrulle/tejp som man tar bort hår med också.. sedan rugga tyget lite a la tvätt..

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
I solljuset..

Logga in
Skapa konto
Vilket fint katträd!!!Snigla skrev:
Jag köpte ju ett litet torn till Nisse för några år sedan som jag skruvade ihop o ställde upp till pappa.. nu var det dags att plocka ner det till oss.. (kan tala om att maken nös, snöt sig.. och nös igen.. trots allergipiller).. ja det är lite fin balansgång nu o prova sig fram..
[bild]
[bild]
[bild]
I solljuset..
[bild]
![]()
Lilla Selma som är världens gosigaste och tåligaste katt.
Vi var tvungna att raka av allt hår pga tovor som inte gick att få ur, då var vi INTE populära under några veckors tid
Men nu är håret utväxt igen som tur är <3
Vi var tvungna att raka av allt hår pga tovor som inte gick att få ur, då var vi INTE populära under några veckors tid
Men nu är håret utväxt igen som tur är <3

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Vi har också klätterkatt. När vi skulle hägna in trädgården studerade vi en massa proffmetoder från delar av världen där inhägnad för katt är vanligare än här i Sverige.J Jonobe skrev:
Vi fastnade för metoden med "fängelseavslutning", fast utan taggtråd
Katter kan gå klättra med framtassarna bakåt uppåt men bara så långt de har stöd för baktassarna. De kan inte gå armgång utan stöd för baktassarna. Hur långt det avslutande tvärgående skyddet behöver gå ut avgörs alltså av hur stor katten är.

Logga in
Skapa konto
Förstora bilden så tror jag att du ser. Här har vi också satt ett nät vid träden. Det är som ett segel som går ut så att Katten inte kan klättra upp för stammarna. Jag har klippt upp och sytt igen med fallskärmslina.
Det finns godkänt system med eltrådar som man kan ha längst ut också. En uppfödare som bodde här i närheten hade det. Kan tyckas lite drastiskt men inbland kan det behövas.
Att ha översta delen av något halt material kan också vara bra, men tänk på snön. Vi får slå av snön från nätet annars tynger det. Som tur är snöar det ju inte så mycket här.
De första utestunderna bör bevakas så att man ser om de hittar ngt ställe där de försöker att ta sig ut.
Lycka till.
Tack! Minns dina bilder sen tidigare och har hämtat inspiration från dem. Tack och lov är våra katter inte fullt så klättriga som svarta katten.Jiji skrev:
Vi har också klätterkatt. När vi skulle hägna in trädgården studerade vi en massa proffmetoder från delar av världen där inhägnad för katt är vanligare än här i Sverige.
Vi fastnade för metoden med "fängelseavslutning", fast utan taggtråd. Dvs vi har satt en konsoll på planket med nät på.
Katter kan gå klättra med framtassarna bakåt uppåt men bara så långt de har stöd för baktassarna. De kan inte gå armgång utan stöd för baktassarna. Hur långt det avslutande tvärgående skyddet behöver gå ut avgörs alltså av hur stor katten är.
[bild]
Förstora bilden så tror jag att du ser. Här har vi också satt ett nät vid träden. Det är som ett segel som går ut så att Katten inte kan klättra upp för stammarna. Jag har klippt upp och sytt igen med fallskärmslina.
Det finns godkänt system med eltrådar som man kan ha längst ut också. En uppfödare som bodde här i närheten hade det. Kan tyckas lite drastiskt men inbland kan det behövas.
Att ha översta delen av något halt material kan också vara bra, men tänk på snön. Vi får slå av snön från nätet annars tynger det. Som tur är snöar det ju inte så mycket här.
De första utestunderna bör bevakas så att man ser om de hittar ngt ställe där de försöker att ta sig ut.
Lycka till.
Trots 16 grader o sol i Skåne.. var det tydligen en ”ligga-inne-o-sova-dag” för liten katt! Han tom dissade maten för att komma in imorse.. (får mat utanför dörren). Sedan har han legat inne som en köttbulle mest hela dagen..
Jag plockade in maten efter nån timme när kråkorna började spana.. han åt upp den inne efter nån timme..
sen låg han vid mina fötter när jag kollade lite tv (lunch)..
Men han återgick snart till köttbullepositionen i matsalen, under bordet, i solen.. igen
Jag plockade in maten efter nån timme när kråkorna började spana.. han åt upp den inne efter nån timme..

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Men han återgick snart till köttbullepositionen i matsalen, under bordet, i solen.. igen
Köttbullepositionen... bra namn! Vi kallar vår för Sälen när han ligger så där, men det är kombon stil+färg som gör att han ser ut som en knubbsäl.Snigla skrev:
Trots 16 grader o sol i Skåne.. var det tydligen en ”ligga-inne-o-sova-dag” för liten katt! Han tom dissade maten för att komma in imorse.. (får mat utanför dörren). Sedan har han legat inne som en köttbulle mest hela dagen..
[bild]
[bild]
Men han återgick snart till köttbullepositionen i matsalen, under bordet, i solen.. igen![]()
Snigla skrev:
[bild]
[bild]
Men han återgick snart till köttbullepositionen i matsalen, under bordet, i solen.. igen![]()
Kycklingen kallas den hos oss!MariaiÖstergötland skrev:
Förstår dock varför ni kallar den sälen...