1 133 728 läst · 13 410 svar
1134k läst
13,4k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Frasse låg och sov djupt som bara en katt kan.
Jag tassade iväg till köket och öppnade ett paket ost jag köpt idag, och medan jag höll på så kom det plötsligt en katt och strök sig längs mina ben (=tiggde).
Jodå, han fick som vanligt lite ost, men hur tusan kunde han höra att just det prasslet var en ostförpackning ... dessutom när han sov!
Jag tassade iväg till köket och öppnade ett paket ost jag köpt idag, och medan jag höll på så kom det plötsligt en katt och strök sig längs mina ben (=tiggde).
Jodå, han fick som vanligt lite ost, men hur tusan kunde han höra att just det prasslet var en ostförpackning ... dessutom när han sov!
Känns lite bekant, jag kan vara själv i köket när jag börjar göra i ordning morgondagens jobbmacka, står alltid vid samma bänk i köket.Mikael_L skrev:
Jodå, han fick som vanligt lite ost, men hur tusan kunde han höra att just det prasslet var en ostförpackning ... dessutom när han sov!![]()
När osten ligger på mackan sitter Rasmus helt plötsligt i kökssoffan eller på bordet och tittar lite diskret åt mitt håll. Tigger - det är sånt Bärra gör, säger Rasmus.
Gråa Hunden (förlåt, fel djur) hör skillnad på yngste sonens sovrumsdörr och andra dörrar i huset. I yngste sonens rum kan det nämligen ibland finns en smörgås...Mikael_L skrev:
Jodå, han fick som vanligt lite ost, men hur tusan kunde han höra att just det prasslet var en ostförpackning ... dessutom när han sov!![]()
Här kommer katten som en blixt när han hör att någon öppnar ett smörpaket. Och locket på spannen med torrfoder hörs tydligen också lååång väg.Mikael_L skrev:
SmööörMariaiÖstergötland skrev:
Det kan hända att man ser smörknivar på diskbänken som är helt rena på ena sidan efter helgfrukostarna när det kan bli påstår i soffan.
Renoverare
· Stockholm
· 18 698 inlägg
Han har sovit såhär i över en timme 

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Det här är den enda katt vi haft som gillar att ligga med ett eller båda benen rakt bakåt. Men så klart tar hon upp mer plats i sin säng på detta viset.

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Administrator
· Skåne
· 8 001 inlägg
Tror du att han är hemlös? Katterna som försöker komma in hos oss är inte hemlösa, de är bara sugna på att ta Doris mat. Jag tror det är att de försöker ta varandras revir. Sitter och morrar på varandra på nätterna gör de också.Bo.Siltberg skrev: