Beställde just en luft-luft värmepump 🙂
 
  • Gilla
Nilstyko och 3 till
  • Laddar…
Fri i samma bemärkelse som friheten att inte ha kollektivavtal.
 
  • Haha
TommyC och 2 till
  • Laddar…
Krösamaja?
 
X
Det funkar inte riktigt så. Titta 21/11 till exempel. Exporterar konstant.
Att det nyss drog iväg i norr är för att OL3 havererade, igen, varvid Sverige stöttar Finland ännu mer. 1,6GW försvann i ett bräde.

Kärnkraften har haft bekymmer länge. Alldeles för låga priser. Ingen klagade då, eller hur?
Modern kärnkraft kostar minst kronan per kWh så även med mer kärnkraft idag skulle prsierna ligga högt. Och under kronan, ja se tabellen, är det ren förlust. Vem betalar...?
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Meh, efter den fria marknadens bildliga våldtäkt av svenska befolkningen förra året så är allt under 5-6kr sorgligt nog fortfarande inget jag reagerar på..
 
  • Gilla
Ganescha
  • Laddar…
Man i kostym gestikulerar och pratar. Text på bilden: "THOSE ARE ROOKIE NUMBERS SE4". Kontorsbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Ledsen
Alexn72 och 3 till
  • Laddar…
J Joachim Lindborg skrev:
Beror ju på inköpspris men 2 vintrar jmf [länk]
Med den förbrukningen skulle en värmepump betala sig på ett år, typ.
 
Det är några kärnreaktorer som stått stilla också. Men det påverkar kanske inte elpriset?
 
Sover lugnt denna vinter oxå med mina 34 öre/kwh.
 
  • Gilla
jocke31 och 5 till
  • Laddar…
H Hybro skrev:
Nån räknade ut att mängden björkved jag eldar nu alstrade ca 400 kW per dag.
Det fattas ett väsentligt h!
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Isläggningen på älvarna och turbinfelet på TVO3råkade sammanfalla. Nu är elpriset åter rimligt.
 
Häromdagen fick jag ett ”minne” från förra året..
Om ni hade glömt.. 😳

Ellipsformad grafik, "446 öre", tidsintervall 07:00 - 08:00, datum "21 nov 2022".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Wow
  • Arg
Tronxy och 3 till
  • Laddar…
J Joachim Lindborg skrev:
Beror ju på inköpspris men 2 vintrar jmf [länk]
Tycker generellt att ”studier” gjorda av företaget som säljer produkten kan vara lite skeva.. Hmm är ni familjen i länken? Eller har du lite egna siffror du kan lägga upp? Lite innan och efter Ngenic!
 
R
Störstmjölken Störstmjölken skrev:
Gaslagren har jag ingen info om, men vattenmagasinen är identiska fjolåret, och under snittet dessutom
Såg på nyheterna i höst och då pratades det o fulla vattenmagasiner hur kan det vara under snittet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.