61 239 läst · 115 svar
61k läst
115 svar
Är fakturan verkligen rimlig, nästan 30kkr?
Om de debiterat en hel rulle skall överblivet lämnas kvar.O Ordförande skrev:
Att titta på Ahlsells listpris är totalt bortkastad tid och information. Det finns inga vettiga personer som betalar listpriset.O Ordförande skrev:
Jag köpte en djupvattenpump från Ahlsell med 80% rabatt men kunde ändå köpa samma pump lite billigare hos en annan leverantör.
Anledningen till att jag köpte pumpen hos Ahlsell var en kortare leveranstid. En dags leveranstid hos Ahlsell mot en vecka hos den billigare leverantören avgjorde.
Ahlsell är inte ensamma om löjliga listpriser som innebär att de kan lämna löjligt stora rabatter som kunder älskar att få.
Mycket billigtR Rejäl skrev:
Northvolt lägger just nu ut över en miljard på chapter 11 konsulter, men vad gör man inte för att blåsa alla UE som dom är skyldiga pengar. Bättre då att göda amerikanska konsulter än att göra rätt för sig på hemmaplan, för dom räkningarna vägrar man att betala 😡
Vi kan inte jämföra dessa konsulter med konsulter som jobbar mot privatmarknaden i form av småhus..Mats-S skrev:
Men det är sjukt mycket pengar som strösslas i Northvolt, vi får hoppas att dom överlever för våran och Europas skull!
Som konsument har man rätt att se inköpskvittona för material.E Ekke018 skrev:Dahl är riktigt dyra. Normalt är det dubbelt så dyrt hos grossisterna jämfört med att beställa hos Rinkaby rör. Men Dahl är ofta tre eller fyra gånger så dyra på ”standardprodukter” (tex T-kopplingar och kulventiler).
Hur går man tillväga om man vill få lägre materialpriser? Det är ju omöjligt att få tag på en rörmockare som vill handla någon annanstans än de stora grossisterna. Och sen bifogar de ett underlag som visar att dom inte lagt på något (rabatten håller dom hemlig) 😡
Vad i hela friden har du på tummen?!B Blåhimmel skrev:Hej!
Har haft en VVS firma (större) på plats (VG) i två dagar för att koppla in en kompletteringsborrad energibrunn till bergvärmepumpen. Det har kopplats parallellt och de var tydligen ”tvungna” att bygga om en del av rören bakom VPn.
- Vad jag kan se så är det enormt mycket material specat och jag förstår inte hur det kan vara rimligt att behöva bygga om så mycket av rören och att det ska kosta så mycket att koppla en slinga till ett existerande system.
- Har också svårt att tolka vad det är specifikt som de köpt in och vart det sitter monterat.
- Tycker priserna verkar absurda - tejp för 750 spänn?
Någon kunnig som kan ge råd kring detta?
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Forsar vatten ovanifrån vvb Nibe F-110, låter som det blåser luft
Värmepumpar -
IVT Greenlint HT C7 - Kompressor låter högre än vanligt
Värmepumpar -
Droppar från vattenberedaren,Nibe F110
Värmepumpar -
Qvantum QE frånluftsvärmepump
Värmepumpar -
Vad ska jag välja till villa 190 kvm -74, platta på mark?
Värmepumpar