Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P Pin skrev:
Att en eller flera hundar dödas av varg är fakta, det tror jag ingen förnekar. Jag förnekar iaf inte detta då det var just precis det jag skrev i inlägget du nyss svarade på. Du svarade däremot inte på min enkla fråga.
problemet är just det du skrev,att hundarna dödas av varg.
skjuter du vargen som anfaller så riskerar du 4 år i fängelse
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Förlåt en dum fråga, finns det nåt hinder från att stängsla in sin mark med höga staket om man vill försöka hålla vargen ute? Jag antar att man pga allemansrätten inte får avstänga området helt, men om man har grindar som kan öppnas och stängas av människor? Kanske inte realistiskt på stora arealer, men för ett mindre område där man håller får eller lösspringande husdjur?
Att stängsla skogsmark är inte alls lämpligt. Det hindrar allt vilt och människor att röra sig. Hagmark kan absolut hägnas in. Men det blir dyrt.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
skoge skoge skrev:
problemet är just det du skrev,att hundarna dödas av varg
Och min fråga är varför det är ett problem. Har du ett svar kanske jag frågar varför en eller ett par gånger till. Sedan har vi svaret.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
skoge skoge skrev:
skjuter du vargen som anfaller så riskerar du 4 år i fängelse
Samt att någon postar en bild på vargen jag skjutit och säger att det är ett problem.
 
A
Jetkokos Jetkokos skrev:
Och eftersom kommunismen kom till Sverige först hundra år senare, när vargstammen började minska, så finns det ju en klar korrelation här mellan det ökade antalet kommunister och det minskade antalet vargar. Tvärtemot vad diverse vänsterhatare skrivit tidigare i tråden... :D

...om man nu följer deras bristande logik alltså.
Och det faktum att man under 80 talet så tillträdde Palme... och vargen återinfördes i Sverige... :thinking:slump... knappast..
förövrigt så hade vi redan 1936 Per Albin Hansson... Så nog har vi haft våra kommunister allt...
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
skoge skoge skrev:
problemet är just det du skrev,att hundarna dödas av varg.
skjuter du vargen som anfaller så riskerar du 4 år i fängelse
Nej, du får freda dig och dina djur från anfallande djur.
 
Maskintok skrev:
Och det faktum att man under 80 talet så tillträdde Palme... och vargen återinfördes i Sverige... :thinking:slump... knappast..
förövrigt så hade vi redan 1936 Per Albin Hansson... Så nog har vi haft våra kommunister allt...
Undersökte Palmeutredningen vargspåret tillräcklig noggrant? :thinking:
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
A
P Pin skrev:
Jag tror det blev ett syftningsfel där. Var det bra grunder att det utrotades eller återinfördes?
Det var på bra grunder man fattade beslut om att utrota vargen i Sverige.. det va ett dåligt beslut att återinföra den..

Samma dåliga beslut som vi ser politiker idag fatta...
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Nej, du får freda dig och dina djur från anfallande djur.
Så det är dåliga jägare som inte kan träffa en varg som anfaller deras hund?
 
J JohanLun skrev:
Jag orkar inte läsa hela tråden. Men om vargen är statens djur... Då är även älgen och rådjuret det?
O alla dessa vildvin
Som matas!
Men det är väl roligt o jaga dessa
Men att vildsvinen är den största ökningen av trafikolyckor skiter väl jägarna i!
Skut bort dessa istället
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
P Pin skrev:
Undersökte Palmeutredningen vargspåret tillräcklig noggrant? :thinking:
inte en aning.
Däremot så gjorde inte Palme regeringen en konsekvensanalys av att återinföra vargen..
Det finns dessutom med i rapporten om projekt varg..
 
Maskintok skrev:
Och det faktum att man under 80 talet så tillträdde Palme... och vargen återinfördes i Sverige... :thinking:slump... knappast..
förövrigt så hade vi redan 1936 Per Albin Hansson... Så nog har vi haft våra kommunister allt...
2021-1936= ett årtal som inte går emot mitt inlägg. ;)
 
K
P Pin skrev:
Ett problem är att både trådrubrik och första posten bara citerar en nyhet utan inriktning på vad TS tycker eller vill diskutera så tråden kan innehålla nästan vad som helst.
Inga problem alls gillar du inte vad som skrivs i tråden skit i att läsa den då. Hur svårt ska de va
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P Pin skrev:
Och min fråga är varför det är ett problem. Har du ett svar kanske jag frågar varför en eller ett par gånger till. Sedan har vi svaret.
en hund som fått höga betyg på utställning och jaktprov kan ha ett värde uppåt 100-150000...utställning & prov görs som en del i avelsarbetet.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
A
J jannebmw skrev:
O alla dessa vildvin
Som matas!
Men det är väl roligt o jaga dessa
Men att vildsvinen är den största ökningen av trafikolyckor skiter väl jägarna i!
Skut bort dessa istället
Oscar Dickson inplanterade vildsvin 1870 talet i Sverige... Då i hägn.... Men de smet och spred sig snabbt..
 
skoge skoge skrev:
en hund som fått höga betyg på utställning och jaktprov kan ha ett värde uppåt 100-150000...utställning & prov görs som en del i avelsarbetet.
Finns ju försäkring för sånt.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.