Frustrator Frustrator skrev:
Snyggt. Vad körde du med för lim? Kan ibland vara lite svårt att få det att ta i teaken.
Titebond 3
Gick bra med det.

• Gilla
Fnorberg
  • Laddar…
Microkatten
13th Marine 13th Marine skrev:
Gick förbi en granne häromåret när det snöat såpass att man faktiskt behövde skotta, tittade på snöslungan och sa "den kan inte vara välanvänd?".
Grannen skrattade och sa "Nej, vi är ett par som gått ihop och delar på den, vårt bästa köp, under de sju år vi haft den har vi aldrig behövt ta fram den"
Ja, härnere i söder kan man hindra snön från att falla genom att köpa en snöslunga. Skulle man sen få för sig att sälja den, eftersom den inte används, så skulle vargavintern vara över oss redan i november...
:D
Annars får man väl se snöslungan som en försäkring. Räkna inte med att använda den, men är guld värd när den väl behövs! Eftersom vi har egen vägsnutt behövs någon maskin när vintern väl slår till.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Renoverat en isskrapa.
Renoverad isskrapa med blått handtag monterad på en träplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mvh Findus

• Gilla
Lintto1 och 22 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Renoverat en isskrapa.
[bild]
Mvh Findus
Så enkelt, så genialt!
Det här kommer revolutionera mitt bilägande. Tack för tipset.

• Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
Så enkelt, så genialt!
Det här kommer revolutionera mitt bilägande. Tack för tipset.
Får testa. Jag har bara slipat innan.

Antalet 3-fasmaskiner växer men får samsas om frekvensomriktningen för att spara plats och kronor, så fick bygga ny större låda.
En nyinstallerad större låda med två industriella strömbrytare ansluten till kablar på en verkstadsbänk.
Skapa konto

• Gilla
Antefjante och 8 till
  • Laddar…
Fler än jag som tycker detta är ”oddly satisfying” att göra?

Bjussar på första silen men den som vill se resten får prenumerera på min ASMR-site (med mer viskningar och mindre babyskrik) för nu ska jag äntligen bli rik! :geek:

• Gilla
  • Älska
Lintto1 och 19 till
  • Laddar…
Lyckades äntligen bli klar med mina vedkorgar i veckan. Svetsade av 20x30 rör med helt bakstycke. Anpassade till väggen vid kaminen och mina 25cm vedpinnar. Höjden är så att de är 5cm över golvet när jag bär med rak arm. Sprutmålade med tilkkurila RM 40.
Svartmålade svetsade vedkorgar av 20x30 rör fyllda med ved vid en kamin.
Skapa konto

Svetsad vedkorg i 20x30 rör fylld med 25cm långa vedpinnar, anpassad till väggen vid kamin.
Skapa konto

• Gilla
Dan_Johansson och 17 till
  • Laddar…
Alltid skönt att få bekräftelse från mästar(steg)en själv på väl utfört arbete :giggle:
Köksskåp under installation med hjälp av laser nivelleringsverktyg som projicerar en horisontell röd linje på väggen.
Skapa konto
Hand holding a spirit level against a wall to check the alignment of a mounted black panel, with a drill and toolbox nearby.
Skapa konto
Närbild på en elcentral med tillverkarens logotyp och modellbeteckning MST 180.
Skapa konto

• Gilla
bulleribock och 6 till
  • Laddar…
Fick ny firmabil i torsdags så idag blev det montering av verkstadsinredning och ett halvdant dubbelgolv så att man kan utnyttja volymen i skåpet bättre. Öppet bagageutrymme på en vit firmabil med nyinstallerad verkstadsinredning och ett upphöjt golv för effektivare utrymmesanvändning.
Skapa konto
Inredning och dubbelgolv monterat i bakre delen av en skåpbil, med verktyg och utrustning.
Skapa konto
Inredning av firmabil med verktygshyllor och dubbelgolv för effektivt utnyttjande av utrymmet.
Skapa konto

• Gilla
bulleribock och 3 till
  • Laddar…
Måndag.
Hugga in urtag för beslag och grunda.
Nymålade träfönsterbågar i verkstad, förberedda för montering av glas och beslag.
Skapa konto

Tisdag.
Låna några timmar för att åka till en glasmästare och få tillskuret. Och få en påminnelse om varför jag skär glas själv när jag bedömer att jag har tiden. Dyrt att låta glasmästare göra det åt en. Måla första lagret toppfärg.

Onsdag. Toppmåla bågar. Såga glaslister.

Torsdag. Glasa och foga glaslist. Sparmåla glaslist och spröjs.
Vitmålade dörrbågar med ornamentglas och silikonfogmassa vid en arbetsbänk.
Skapa konto

Tar lika lång tid som att måla hela bågen utan glas.
Målad och klar för montering.
Vitmålade dörrbågar med texturerat och färgat glas i mönster, redo för montering.
Skapa konto

I går fredag. Skruva alla beslag på plats. Förbereda montage och montera.
Nyinstallerad dubbeldörr med frostglas och spröjs i diamantmönster, färdigmålad och monterad.
Skapa konto

Låter enkelt (y). Nåja... när jag mätt upp har jag inte haft tillgång till linjelaser eller vinkelmätare. Karmen är varken rak eller i lod. Att det ser bra ut är för att dörren medlar med felen i karmen. Dubbla slitbrickor på ena sidan. Inga på den andra. Gångjärnen utjusterade med brickor för att linjera och ge rak och fin springa där den betyder mest, mellan dörrarna.

Mvh Findus

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Lintto1 och 40 till
  • Laddar…
Efter allt läsande får jag bidra. Limmar toppen på gitarren jag bygger

• Gitarr under konstruktion med limmade topp och spännanordningar på arbetsbänk i verkstad.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Lintto1 och 32 till
  • Laddar…
Blev någon timme i garaget så idag blev den klar... insåg att jag borrat hålen på fel sida, så den snygga sidan blev neråt... Tappade sugen lite då, så finishen blev som den blev...

Hemmagjord tandborsthållare i metall med buntband och synlig svets i ett verkstadsliknande utrymme.
Skapa konto

Den behövde lite mer tyngd, så det blev ett likadant plattjärn till... Orkade inte snygga till svetsen..

Hemmagjord metall tandborstehållare med fyra stänger och buntband, på ett bord framför en blå vägg.
Skapa konto

Med buntband på plats. Lite ghetto, men kom inte på någon bättre lösning...

Hemmagjord metall tandborstehållare med buntband och laddare på badrumshylla.
Skapa konto

Med laddare ..

Jag presenterar, världens (troligen) mest over engineered tandborstehållare!
Hemmagjord tandborsthållare för elektriska tandborstar med buntband och svetsad metallstruktur.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Lintto1 och 27 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Blev någon timme i garaget så idag blev den klar... insåg att jag borrat hålen på fel sida, så den snygga sidan blev neråt... Tappade sugen lite då, så finishen blev som den blev...

[bild]
Den behövde lite mer tyngd, så det blev ett likadant plattjärn till... Orkade inte snygga till svetsen..

[bild]
Med buntband på plats. Lite ghetto, men kom inte på någon bättre lösning...

[bild]
Med laddare ..

Jag presenterar, världens (troligen) mest over engineered tandborstehållare!
[bild]
En bit stålpinne till, med lagom avstånd till bottenplåten, för att bara klämma sladden litegrann?

Violina Violina skrev:
En bit stålpinne till, med lagom avstånd till bottenplåten, för att bara klämma sladden litegrann?
Bara svetsad i ena änden, det kunde funka..
Det bör ju vara hyfsat lätt att byta, och så bidrar den en del till stabiliteten....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.