3 393 284 läst · 18 252 svar
3393k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Klart det är där man ska börja, eftersom dom inte används så ofta behöver dom en bra förvaringsplats. Dessutom blir det väldigt tydligt var det finns luckor, och då får man en anledning till ett nytt verktygsinköp.Dan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Ajj,kan man skydda spetsarna kanske?Dan_Johansson skrev:
https://www.clasohlson.com/se/Gummiskydd/p/Pr510927000
Igår var dagen då det inte gick min väg, bilen gick inte genom besiktningen då besiktningsmannen skulle kolla bakom hjulbrunnsskyddet efter rost och det gick igenom plåten... I helg blir det att ta bilen till pappa som har rum så jag kan ha den inomhus, sen blir det att börja svetsa.
Sen på samma kväll så gick remmen av på snöslungan och det ska vara nån jänkarrem på 3/8 x 34-5/8", eller 9.52 x 879.475 mm. Idag var jag till den lokala bildelsbutiken och närmaste dom hittade var en fläktrem på 10x875 mm och det var nära nog. Bökigt att jobba utomhus i mörkret, kylan och blåsten men det gick att få på remmen så nu är jag förhoppningsvis redo för snöfallet som ska komma imorgon eller redan inatt.
Arbetslampan med magnet från biltema har varit otroligt användbar...
Sen på samma kväll så gick remmen av på snöslungan och det ska vara nån jänkarrem på 3/8 x 34-5/8", eller 9.52 x 879.475 mm. Idag var jag till den lokala bildelsbutiken och närmaste dom hittade var en fläktrem på 10x875 mm och det var nära nog. Bökigt att jobba utomhus i mörkret, kylan och blåsten men det gick att få på remmen så nu är jag förhoppningsvis redo för snöfallet som ska komma imorgon eller redan inatt.
Arbetslampan med magnet från biltema har varit otroligt användbar...
Skruvat lite skoter. Barnen tycker om att hänga med ut och köra upp skidspåren, men det blir kallt och lite farligt att sitta på pakethållaren.
Så det fick bli ett baksäte åt dom.
Provmontering:
Måla:
Klart!
Så det fick bli ett baksäte åt dom.
Provmontering:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Måla:
Logga in
Skapa konto
Klart!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det aktuella snöovädret ställer till problem på många ställen i Sverige, till och med här i Skåne.
För att hitta något positivt i situationen så har mitt hittills sämsta inköp, som jag inte använt sedan maskinen inköptes för fem år sedan, äntligen kommit till användning.
Den stora snöslungan startade på första draget! Tjohoo!!
För att hitta något positivt i situationen så har mitt hittills sämsta inköp, som jag inte använt sedan maskinen inköptes för fem år sedan, äntligen kommit till användning.
Har länge velat slänga ihop en ändträ skärbräda och fick äntligen tummen ut.
Det blev ek och teak, vet inte om jag är helt klar än eller om jag ska göra något mer. Tycker det vart rätt bra ändå.
Det blev ek och teak, vet inte om jag är helt klar än eller om jag ska göra något mer. Tycker det vart rätt bra ändå.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Snyggt. Vad körde du med för lim? Kan ibland vara lite svårt att få det att ta i teaken.SamiHus skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 141 inlägg
Gick förbi en granne häromåret när det snöat såpass att man faktiskt behövde skotta, tittade på snöslungan och sa "den kan inte vara välanvänd?".Microkatten skrev:Det aktuella snöovädret ställer till problem på många ställen i Sverige, till och med här i Skåne.
Grannen skrattade och sa "Nej, vi är ett par som gått ihop och delar på den, vårt bästa köp, under de sju år vi haft den har vi aldrig behövt ta fram den"