3 393 249 läst · 18 252 svar
3393k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Funderat och prototypat lite. Har för lite rör hemma, men borde kunna få ihop något åt detta håll iaf. Hoppas verkligen vädret är tillräckligt bra imorgon för en vända utomhus med slip och svets.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Jag har gjort..... Ett par tre såna här...
Och några fler såna här..
Fortsättning följer...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och några fler såna här..
Logga in
Skapa konto
Fortsättning följer...
Byggt arbetsbänk i brorsans källare. Märkt med det traditionella bomärket.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hur kan man veta att den är egengjord om ens blod inte signerat den? Lite DNA-prov så finns det ingen tvekan om saken.
Själv har jag fått en blåsa efter dagens arbete, stod lite dumt till när jag skulle hyvla lite så jag höll den väl inte helt perfekt.
Jag skulle göra en enkel 50x60-kvadrat av en bit stavlimmad ek som blev över från en bänkskiva. Men på de 60 centimetrarna så hade den kupat sig något fruktansvärt. Dalen var ca sju mm djup vilket i min ögon i alla fall är väldigt mycket. Det blev mycket hyvlande...
Bänkskivan hade stått på övervåningen ca ett år. Finns det något sätt man kan undvika att de böjer sig så väldans mycket? Låt gå om man ska fästa den på ett bra sätt då kan man ju tvinga den rak inom rimliga gränsen men tyvärr kunde jag inte göra det.
Själv har jag fått en blåsa efter dagens arbete, stod lite dumt till när jag skulle hyvla lite så jag höll den väl inte helt perfekt.
Jag skulle göra en enkel 50x60-kvadrat av en bit stavlimmad ek som blev över från en bänkskiva. Men på de 60 centimetrarna så hade den kupat sig något fruktansvärt. Dalen var ca sju mm djup vilket i min ögon i alla fall är väldigt mycket. Det blev mycket hyvlande...
Bänkskivan hade stått på övervåningen ca ett år. Finns det något sätt man kan undvika att de böjer sig så väldans mycket? Låt gå om man ska fästa den på ett bra sätt då kan man ju tvinga den rak inom rimliga gränsen men tyvärr kunde jag inte göra det.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg