992 819 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Rivit och hämtat hem växthuset. Sjukt nöjd över att vi har bil med kran på jobbet. Tror att alla glas är lika hela som när dom plockades ner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Gömt påskägg till barnen. 7 totalt (ägg, inte barn...) Betydligt svårare att gömma ägg när man avverkat 15 års ohejdad djungeltillväxt, men det gick.
TRÄDGÅRDSINSPIRATION:
Läckert fall.. om man vill ha en speciell liten rabatt i trädgården..
Apropå ”tåget” jag tipsade om häromdagen, här är en annan variant.. tyckte loket var sötare! Färgglatt kan man ju göra det om man vill ändå..
Den här vill jag ha, får se om jag någon gång får till en liknande! Fortsätter spara mina däck.. har inte riktigt tid nu! Men gillar att påminna mig själv om ”vad jag vill göra”..
GLAD PÅSK PÅ ER!
Logga in
Skapa konto
Läckert fall.. om man vill ha en speciell liten rabatt i trädgården..
Logga in
Skapa konto
Apropå ”tåget” jag tipsade om häromdagen, här är en annan variant.. tyckte loket var sötare! Färgglatt kan man ju göra det om man vill ändå..
Logga in
Skapa konto
Den här vill jag ha, får se om jag någon gång får till en liknande! Fortsätter spara mina däck.. har inte riktigt tid nu! Men gillar att påminna mig själv om ”vad jag vill göra”..
GLAD PÅSK PÅ ER!
Hobbysnickare
· Jönköping
· 268 inlägg
Gjorde större påskeld av alla enar och små träd som sågats ner på tomten.
Den milda vintern, eller snarare den uteblivna vintern gjorde att jag kunde påbörja vårarbetet redan i januari. Det ligger massor med skräp som löv och kvistar överallt efter vintern samt allt det som jag inte hann med att klippa ner innan det blev kallt. Ingen tjäle i marken i år, har aldrig varit med om det förut.
Jag städar, klipper och fyller på jord/gödsel, det mesta av fjolårslöven får bli kvar i planteringarna, täcker dem med jord så blåser de inte runt och det blir snabbt prydligt. Mikrolivet tar hand om allt organiskt avfall under jordtäcket.
Nu är i alla fall framsidan av trädgården klar, bara att börja växa
Jag städar, klipper och fyller på jord/gödsel, det mesta av fjolårslöven får bli kvar i planteringarna, täcker dem med jord så blåser de inte runt och det blir snabbt prydligt. Mikrolivet tar hand om allt organiskt avfall under jordtäcket.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fortsatt arbete med växthuset. Byggt en fast plantering för ett par vindruvor, lagt isolerskivor under ramen och återfyllt. Hann även börja såga till trallen innan dagen tog slut.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Måste säga att din trädgård ser helt magisk ut! Jag vill också bo i en John Bauer-värld! Istället bor jag i Djungelboken.A Abies koreana skrev:Den milda vintern, eller snarare den uteblivna vintern gjorde att jag kunde påbörja vårarbetet redan i januari. Det ligger massor med skräp som löv och kvistar överallt efter vintern samt allt det som jag inte hann med att klippa ner innan det blev kallt. Ingen tjäle i marken i år, har aldrig varit med om det förut.
[bild]
[bild]
[bild]
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 722 inlägg
Får jag fråga en genuin fråga till alla er som laddar för att installera robotklippare: är det så fruktansvärt tråkigt att klippa gräs, eller är det ett allmänt teknikintresse som gör det? Eller är det bara ett sätt att spara tiden till annat? Jag har aldrig klippt en hel villaträdgård då jag endast haft hus en sommar hittills och den sommaren var jag höggravid (men jag gick efter med grästrimmern ändå fram till v 40, duktiga lilla jag).