3 335 900 läst · 16 504 svar
3336k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 082 inlägg
Vad gick kalaset loss på? Och har du en länk?
Funderar på att göra en grind till utvändiga källartrappan och behöver i så fall bocka snygga rundade hörn.
Funderar på att göra en grind till utvändiga källartrappan och behöver i så fall bocka snygga rundade hörn.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 587 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 587 inlägg
Kul, jag ska också bygga grind bl.a.13th Marine skrev:
https://www.amazon.de/SEALEY-pbb04-...sealey+bender&qid=1562842792&s=gateway&sr=8-1
Auktion idag med en massa verktyg.
Har under ett par år samlat bahco pu fastnycklar och här fanns en hel drös av dom, tyvärr utspridda i en hel del lådor.
Bahco PU Stockholm nycklar 6-22 med några dubbletter
Bahco Stockholm lednycklar 8-19 plus en 30/32mm
Några bahco pu Stockholm / lednycklar i tumstorlek.
Öbergs filar/raspar
Memo/Stanley/Anchor no4/no5
Stanley no78
En omärkt no113
Plus en massa mer.
En mindre stämborrmaskin, detta är ett hemmabygge av dödsboets herre, som måste ha varit ruskigt finurlig.
Han hade även gjort en trä/metallsvarv med matning, bandsåg, bordsåg, radialarmsåg, spånsug mm.
Jag vet inte om jag kommer använda stämborren nåt, men jag ska prova den och se hur bra den fungerar iaf!
Sen inte ett verktyg kanske, men det blev så billigt så ropade hem den.
En tippficka med matarskruvar som matar en spånfläkt som skickar vidare flis/spån till exempelvis ett flisförråd.
Även denna maskin är byggd av han som gjort stämborren.
Jag eldar visserligen med flis men kan nog inte använda den till min hantering.
Antingen tar jag delar från den eller försöker hitta nån som har användning för den.
3st trefasmotorer, två stycken vinkelväxlar och typ 40meter trefaskabel. Väl värt dom 300kr jag gav för den
Har under ett par år samlat bahco pu fastnycklar och här fanns en hel drös av dom, tyvärr utspridda i en hel del lådor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bahco PU Stockholm nycklar 6-22 med några dubbletter
Bahco Stockholm lednycklar 8-19 plus en 30/32mm
Några bahco pu Stockholm / lednycklar i tumstorlek.
Öbergs filar/raspar
Memo/Stanley/Anchor no4/no5
Stanley no78
En omärkt no113
Plus en massa mer.
Logga in
Skapa konto
En mindre stämborrmaskin, detta är ett hemmabygge av dödsboets herre, som måste ha varit ruskigt finurlig.
Han hade även gjort en trä/metallsvarv med matning, bandsåg, bordsåg, radialarmsåg, spånsug mm.
Jag vet inte om jag kommer använda stämborren nåt, men jag ska prova den och se hur bra den fungerar iaf!
Logga in
Skapa konto
Sen inte ett verktyg kanske, men det blev så billigt så ropade hem den.
En tippficka med matarskruvar som matar en spånfläkt som skickar vidare flis/spån till exempelvis ett flisförråd.
Även denna maskin är byggd av han som gjort stämborren.
Jag eldar visserligen med flis men kan nog inte använda den till min hantering.
Antingen tar jag delar från den eller försöker hitta nån som har användning för den.
3st trefasmotorer, två stycken vinkelväxlar och typ 40meter trefaskabel. Väl värt dom 300kr jag gav för den
Redigerat:
Har länge funderat på vad jag ska med en sån här till, men när jag kollade på Ernst så trillade poletten ner. Eftersom brädgården hade en sån till ett bra pris så fick den följa med hem. Ska komplettera upp med en skena till så jag kan frisera dörrar med den.
Logga in
Skapa konto
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Hämtade ut ett litet paket idag med följande:
UJK Parf Guide System MKII med diverse tillbehör
Extra bits till pocket hole jiggen
Veritas Strykmått
Jag som egentligen bara behövde nya borr till pocket hole jiggen då jag råkade köra sönder spetsen på den som ingick.
Jobbigast nu blir att vänta in tillfälle att bygga min nya arbetsbänk.
UJK Parf Guide System MKII med diverse tillbehör
Extra bits till pocket hole jiggen
Veritas Strykmått
Jag som egentligen bara behövde nya borr till pocket hole jiggen då jag råkade köra sönder spetsen på den som ingick.
Logga in
Skapa konto
Jobbigast nu blir att vänta in tillfälle att bygga min nya arbetsbänk.
Redigerat: