3 389 981 läst · 18 247 svar
3390k läst
18,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Inte idag, men igår. Hålsågning med Ø130 mm hålsåg på 1100 rpm. Jag brukar känna mig rätt tillfreds när jag packar undan den där kombinationen utan att ha skadat mig, någon annan eller någon lös eller fast egendom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 9 105 inlägg
Har släppt loss vinkelslipen och svetsen på två jordankare och tillsammans med en M30 gängstång och ett par muttrar byggt en stämp! Ska förhoppningsvis hjälpa till att räta upp en polares altan till helgen... Pallar en M30 20 ton?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 105 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 611 inlägg
Väldigt tunga stenar!
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Påbörjat operation ny stos till hyveln!
Tänkte nog beställa en 3D print denna gången. Men @Frustrator är du sugen på att lufta din printer igen så blir jag bara glad såklart!
Logga in
Skapa konto
Tänkte nog beställa en 3D print denna gången. Men @Frustrator är du sugen på att lufta din printer igen så blir jag bara glad såklart!
Logga in
Skapa konto
Idag har flitens lampa lyst på morgonen... Passade på att fälla, köra hem, kapa och klyva ett par björkar medans skaren bar nu på morgonen...
Nu är stugans björkvedsförbrukning fixad för nästa säsong.
Visst har jag fin yxa och kubbe... Båda två är ca 37 år gamla och använts flitigt.
Nu är stugans björkvedsförbrukning fixad för nästa säsong.
Logga in
Skapa konto
Visst har jag fin yxa och kubbe... Båda två är ca 37 år gamla och använts flitigt.