Staplade reglar och paneler förvarade utomhus bredvid en röd byggnad med snötäckt mark i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Staplar av träreglar och panel som förvaras utomhus lutade mot en byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Staplar av reglar och panel utomhus på grusmark med snö i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fått ca 1000m reglar och ca 400m panel. Men hur ska man på ett bra sätt förvara detta ute? Vill inte ha bananer när det är dags för att använda det...

Snälla lite tips?
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild] [bild] [bild]

Fått ca 1000m reglar och ca 400m panel. Men hur ska man på ett bra sätt förvara detta ute? Vill inte ha bananer när det är dags för att använda det...

Snälla lite tips?
Sticka.
Bunta med band/tyngd. Skydda för regn och stark sol. Sen får ngn mer erfaren fylla på.
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild] [bild] [bild]

Fått ca 1000m reglar och ca 400m panel. Men hur ska man på ett bra sätt förvara detta ute? Vill inte ha bananer när det är dags för att använda det...

Snälla lite tips?
Plant underlag en bit från marken och sen som @Frustrator skriver!
 
Anders 1920-tal
H heimlaga skrev:
Kört ut ett stocklass. En stor del av stockarna är 6,30 långa och 17-21 cm i toppdiameter. För ett litet byggprojekt som jag planerar.
Jag kunde inte låta vindfällena efter januaristormen ligga kvar i skogen och ruttna.

Det fantastiska är att ryggen håller för riktigt skogsarbete för första gången på 6 år. Det går visserligen långsamt och jag måste tänka efter hur jag arbetar men det går!
För 5 år sedan var jag så gott som sängpatient....... nu får jag se resultatet av den långa rehabiliteringen.
Är det en MF 175a?
 
H heimlaga skrev:
Tack
Nej det är MF 165
;)
 
Huggt ner ett träd med yxa. Resten av en björk som knäcktes i en storm förra hösten. Orkade inte släpa fram motorsågen och börja försöka få liv i den efter vintern så jag tog billnäsyxan, tog 5 minuter.
 
Påskpysslat med farsgubben
 
  • Kartong fylld med olika bygg- och installationsmaterial som termostater och förpackningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
norrbottenssnickaren
  • Laddar…
Delat upp en gammal diskbänk. Brunnarna var av gjutjärnstyp och helt igenrostade. Sidobitarna hamnar i verkstan och själva hon ska byggas in i uteköket. Gammal rostfri diskbänk med enkel ho, på ett grovt golv, avsedd för omarbetning till ett utekök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppdelad gammal diskbänk av metall utan brunnar på ett gult golv, redo för återanvändning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Varför koncentrera sig på en sak i taget när man kan göra flera?
Började på lite verkstadsförvaring också. Träpaneler står och ligger på ett gult betonggolv i början av en verkstadsförvaringskonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En nybyggd träförvaringshylla i en verkstad, placerad på ett gult bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreQa och 2 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Varför koncentrera sig på en sak i taget när man kan göra flera?
Började på lite verkstadsförvaring också.[bild]
[bild]
Många bollar i luften!
Flexibel!
Tvärfunktionell!
osv.. ;)
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Jag använde min hemmabyggda stämp för att räta upp en altan. Självklart var den lite för lång och tung som f*n att böka runt med under altanen.
 
  • Altan under renovering med en hemmabyggd stämp som stöd under konstruktionen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hemmabyggd stämp används för att räta upp struktur under vitmålad altan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altan med staket och skuggor av träd på en solig dag, verktyg syns på gräset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
-RB- och 5 till
  • Laddar…
Jag har gjort ett hål! Ser inte mycket ut men drake vad med bröte det låg där innan! Vänster del av bilden ger en hint om hur det såg ut innan...
Ingen som behöver ett svetsbord förresten? Hälften plåt hälften sten.
 
  • Rensad yta på lantgård, traktorförare och åker i bakgrunden, hög med gammalt material till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Hemmagjord träspaljé ligger på verkstadsbord med synliga verktyg och träspån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spaljé till vän, fyfan vad mycket tid det ligger bakom en mycket enkel konstruktion...
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Bygger garderober till dotterns rum. Kortat ner en garderob så den bara är 1500mm hög för att kunna ha en vägghängd tv ovanför.
Festool Gecko var väldigt praktisk att tillhands. Länge sedan jag använde den sist.
Garderobsbygge med nedkortad garderobsdörr fastklämd på arbetsbord, omgiven av Festool-verktyg och Gecko sugkopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Anpassade blå garderober med öppna dörrar och en vägghängd TV ovanför i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
E Ezcobar skrev:
Bygger garderober till dotterns rum. Kortat ner en garderob så den bara är 1500mm hög för att kunna ha en vägghängd tv ovanför.
Festool Gecko var väldigt praktisk att tillhands. Länge sedan jag använde den sist.
[bild] [bild]
Nämen, till skenan?!

Jag har tyckt att geckon ser lite konstig ut i gröna laget, men nu ser jag att den inte alls är det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.