3 434 638 läst · 18 387 svar
3435k läst
18,4k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fått ca 1000m reglar och ca 400m panel. Men hur ska man på ett bra sätt förvara detta ute? Vill inte ha bananer när det är dags för att använda det...
Snälla lite tips?
Verktygstokig
· Halland
· 7 597 inlägg
Sticka.norrbottenssnickaren skrev:
Bunta med band/tyngd. Skydda för regn och stark sol. Sen får ngn mer erfaren fylla på.
Plant underlag en bit från marken och sen som @Frustrator skriver!norrbottenssnickaren skrev:
Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 218 inlägg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 218 inlägg
Är det en MF 175a?H heimlaga skrev:Kört ut ett stocklass. En stor del av stockarna är 6,30 långa och 17-21 cm i toppdiameter. För ett litet byggprojekt som jag planerar.
Jag kunde inte låta vindfällena efter januaristormen ligga kvar i skogen och ruttna.
Det fantastiska är att ryggen håller för riktigt skogsarbete för första gången på 6 år. Det går visserligen långsamt och jag måste tänka efter hur jag arbetar men det går!
För 5 år sedan var jag så gott som sängpatient....... nu får jag se resultatet av den långa rehabiliteringen.
Huggt ner ett träd med yxa. Resten av en björk som knäcktes i en storm förra hösten. Orkade inte släpa fram motorsågen och börja försöka få liv i den efter vintern så jag tog billnäsyxan, tog 5 minuter.
Verktygstokig
· Halland
· 7 597 inlägg
Delat upp en gammal diskbänk. Brunnarna var av gjutjärnstyp och helt igenrostade. Sidobitarna hamnar i verkstan och själva hon ska byggas in i uteköket.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 597 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 279 inlägg
Jag använde min hemmabyggda stämp för att räta upp en altan. Självklart var den lite för lång och tung som f*n att böka runt med under altanen.
Jag har gjort ett hål! Ser inte mycket ut men drake vad med bröte det låg där innan! Vänster del av bilden ger en hint om hur det såg ut innan...
Ingen som behöver ett svetsbord förresten? Hälften plåt hälften sten.
Ingen som behöver ett svetsbord förresten? Hälften plåt hälften sten.
Verktygstokig
· Dalsland
· 301 inlägg
Bygger garderober till dotterns rum. Kortat ner en garderob så den bara är 1500mm hög för att kunna ha en vägghängd tv ovanför.
Festool Gecko var väldigt praktisk att tillhands. Länge sedan jag använde den sist.
Festool Gecko var väldigt praktisk att tillhands. Länge sedan jag använde den sist.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Nämen, till skenan?!E Ezcobar skrev:
Jag har tyckt att geckon ser lite konstig ut i gröna laget, men nu ser jag att den inte alls är det.