3 434 755 läst · 18 387 svar
3435k läst
18,4k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Äntligen fick jag av gammelchucken. Haft isär den här förbannade maskinen i så små beståndsdelar jag trodde inte jag skulle få ihop den igen. Men det enda som hjälpte var värme, tills baksidan av chucken började smälta, då fick jag slutligen av den. Nu bara hoppas röhm chucken kommer nästa vecka.
Annars nöjd med låsringstängerna i bilden, från biltema och man kan byta mellan olika typer väldigt snabbt.
Annars nöjd med låsringstängerna i bilden, från biltema och man kan byta mellan olika typer väldigt snabbt.
Den fungerar bra på mindre låsringar men när de blir lite större typ håller fast ett hjullager. Då är den lite klen, sladdrig och vek, tappar taget lätt när man försöker klämma ihop ringen.....DennisCA skrev:
Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 218 inlägg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 218 inlägg
Vad är det för ”strömbrytare” du använder?FredrikR skrev:Började dagen efter jobbet med att "snål-byta" (tömde ur och blåste ren utvändigt) dammsugarpåse i Festoolen, även filtret fick sig en blåsning..
[bild]
Allt detta medans 10åringen samlade ihop lite av den sista fallfrukten, tänk vad Fortnite (spel) kan få dom små liven till...
[bild]
Och allt medans äpplena hamnade i hinkar måttade och borrade jag fast kopierbasen i plattan.
[bild]
Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 218 inlägg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 218 inlägg
Denna är det: https://www.amazon.de/gp/product/B00EL41W08/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s02?ie=UTF8&psc=1Anders 1920-tal skrev:
Jag fick chansen att köra min bortgångna pappas gamla blå bosch vinkelslip idag.. Den saknar säkert någon säkerhetsdetalj...
Och kört skottkärra med ris och skräp.
Och multisåg för att korta dörren till jordkällaren.
Och bilen med släp.
Och krattan.
Och grensaxen...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och kört skottkärra med ris och skräp.
Och multisåg för att korta dörren till jordkällaren.
Och bilen med släp.
Och krattan.
Och grensaxen...
P pleqtiz skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Känns som den är tillverkad i lite fetare/rejälare plast. Mindre glatt yta än tex en 16A handske.
Verktygstokig
· Halland
· 7 597 inlägg
Öppnat upp ett hål i föräldrarnas sommarstugegolv!
Hittat orsaken till att golvet 'satt sig'
Den undre gråaktiga stolpen har jag precis lagt dit som lite stöd medan jag hänger runt hålet.
Nu skulle man behöva @heimlaga för hjälp med syllbyte utan att riva golvet
Eller byte..här fanns ju ingenting..
Logga in
Skapa konto
Hittat orsaken till att golvet 'satt sig'
Logga in
Skapa konto
Den undre gråaktiga stolpen har jag precis lagt dit som lite stöd medan jag hänger runt hålet.
Nu skulle man behöva @heimlaga för hjälp med syllbyte utan att riva golvet
Eller byte..här fanns ju ingenting..
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 597 inlägg
Medans jag filurar på hur syllen ska ersättas, och golvbalken. Tror ni man kan höja balken med domkraft och smacka på en 45*145 från sidan länge in där den är frisk. Och samtidigt byta syllen. Eller ska man försöka lyfta väggen utifrån och byta syllen på så vis?
Ska hålla max tio år till för sen blir det nog försäljning (och rivning av huset) eller rivning nybygge själva.
Jaja, sågar lite småträd så länge.
Ska hålla max tio år till för sen blir det nog försäljning (och rivning av huset) eller rivning nybygge själva.
Jaja, sågar lite småträd så länge.
Logga in
Skapa konto